Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

buchmann1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 06 mar 2014, 19:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Płock

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: buchmann1 » 02 sie 2015, 18:10

Tak jak w temacie. Nie pali na jeden cylinder, ostatni licząc od lewej. Wymieniona listwa wtryskowa, wszystkie wtryskiwacze, cewka zapłonowa oraz świece. Jakieś inne pomysły?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: kond243 » 02 sie 2015, 18:43

Głowica ,zawory ? Sterowanie wtryskiwaczy z ecu,uszczelka pod głowicą. Zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach powinno rozjaśnić sprawę.
świece ok?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

buchmann1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 06 mar 2014, 19:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Płock

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: buchmann1 » 02 sie 2015, 20:05

Świece wymienione

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: kond243 » 03 sie 2015, 8:11

Zmierz ciśnienie sprężania.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

buchmann1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 06 mar 2014, 19:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Płock

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: buchmann1 » 03 sie 2015, 20:22

Próbowałem sprawdzić czy z kablami jest wszystko ok. Przełożyłem wtyczkę z trzeciej cewki na czwartą ale zero reakcji. Z czwartej na trzecią i też zero reakcji. Ale gdy ta trzecia wtyczka jest normalnie podpięta do trzeciej cewki to ona działa. Czy jeśli trzecia działa normalnie i z niej podłączę wtyczkę na czwartą to nie powinna ona zadziałać? Czy jednak nie ma to znaczenia i muszą być podlączone po kolei?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Pawcio78 » 03 sie 2015, 21:02

Sprawdzałeś iskry na wszystkich świecach?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

buchmann1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 06 mar 2014, 19:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Płock

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: buchmann1 » 03 sie 2015, 21:20

Nie sprawdzałem ale wymieniłem wszystkie na nowe

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Pawcio78 » 03 sie 2015, 21:26

Dobrze ale nie wiesz czy ecu steruje cewkami a sprawdzając iskry dowiedziałbyś się o tym. Od tego należy zacząć poszukiwania.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

buchmann1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 06 mar 2014, 19:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Płock

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: buchmann1 » 03 sie 2015, 21:44

W jaki sposób najlepiej je sprawdzić?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Pawcio78 » 03 sie 2015, 22:01

A wykręcić wszystkie świece, włożyć do cewek, gwintami świec dotknąć do masy czyli np pokrywy zaworów i druga osoba niech kręci rozrusznikiem a ty obserwuj czy na wszystkich świecach pojawia się iskra. Jeśli na czwartej będzie brak to winy szukaj w przewodach sterujących między ecu a cewkami lub samym ecu.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

buchmann1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 06 mar 2014, 19:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Płock

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: buchmann1 » 04 sie 2015, 19:31

Sprawdzone. Na ostatniej nie ma iskry

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Pawcio78 » 04 sie 2015, 20:24

Skoro mówisz że cewki masz podmienione na drugie to szukaj w przewodach sterujących od czwartego cylindra. Dodam że idą one bezpośrednio do lewej wtyczki centralki wtrysku ktora znajduje się z tyłu kolektora ssącego. Jeśli przewody są w porządku to problem niestety leży w ecu. I teraz albo szukasz drugiego ecu z kluczykiem, zamkiem stacyjki i puszką immo albo kupujesz samo ecu, wysyłasz do Tych do firny ko-car i odkodowują Tobie immo w nowym ecu. Immo koduje się podczas pierszego przekręcenia kluczyka po zamontowaniu nowego ecu w aucie. Dodam tylko że powinienem mieć wolny cały zestaw czyli ecu, immo, kluczyk, wszystkie zamki, karta kodowa i odbiornik centralnego zamka. Ecu jest do instalacji z mechanicznym sterowaniem przepustnicą i jedną sondą lambda.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Pawcio78 » 04 sie 2015, 20:37

Wtyczka czwartej cewki ma trzy przewody: pin 2 czarny - masa, pin 3 czerwony - zasilanie 12V i pin1 biało-niebieski - sterowanie. Sprawdź najpierw masę i zasilanie po kluczyku na tej czwartej cewce a potem dopiero szukaj w ecu.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

buchmann1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 06 mar 2014, 19:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Płock

Re: Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: buchmann1 » 04 sie 2015, 21:03

Jak sprawdzić?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 1.8 16v - nie pali na jeden cylinder

Post autor: Pawcio78 » 04 sie 2015, 21:17

Co jak sprawdzić? Zasilanie? Najlepiej woltomierzem. Masę omomierzem. Z przewodem sterującym jak nie masz choć bladego pojęcia to może być problem, bo trzeba zdjąć dużą wtyczkę w ecu poprzez pociągnięcie czerwonej blokady do góry i odszukać odpowiedni pin we tyczce. Następnie omomierzem sprawdzić przewodność kabla od pinu 1 we wtyczce cewki do pinu we wtyczce ecu. Do pinów w ecu po zdjęciu wtyczki paluchów nie pchaj bo bardzo łatwo je pokrzywić.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”