Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: GriszaDG » 08 kwie 2015, 11:57

Witam
Wytłumaczcie mi koledzy jedną rzecz. Mam 2.0 MultiJeta z DPF. W instrukcji nie ma przebiegów po których należy wymienić olej. O konieczności wymiany oleju samochód sam informuje właściciela.
No i ok.

To teraz pytanie, czy w tym samochodzie (mówimy o samochodzie z filtrem DPF) jest licznik inspekcji, który należy skasować przy wymianie oleju???
Moja Delta dala właśnie znać, że muszę jej wymienić olej (stosowny komunikat na wyświetlaczu). Jeśli zrobię to sam (wymienię olej, filtr) a nie skasuje licznika inspekcji (jeśli jest ? pytanie powyżej), to co wówczas???

Z góry dzięki za Wasze odpowiedzi.

PS. A jeśli ten licznik tam jest, to czy jest może na forum ktoś z zagłębia/śląska, kto mógłby mi go wykasować???
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2015, 12:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: Dawid » 08 kwie 2015, 13:06

Jeśli Ty go nie skasujesz to komunikat zniknie sam po tyś km.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: GriszaDG » 08 kwie 2015, 21:51

Sam zgaśnie po 1 tys. km??? Ale to znaczy, że licznik inspekcji się skasuje, czy przestanie wyświetlać komunikat???

Nie rozumiem w takim razie logiki takiego rozwiązania. Po co licznik inspekcji, skoro komputer sam decyduje o wymianie oleju??? Czemu ma służyć ten licznik???

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: jenks » 09 kwie 2015, 8:43

Jeśli chcesz,żeby komputer informował o potrzebie wymiany oleju to musisz wyzerować licznik.Komputer na podstawie wielu czynników jak np styl jazdy,wypalanie dpf itp wylicza stopień zużycia oleju i informuje o tym kierowce.Po podpięciu pod kompa widać procentowe zużycie oleju liczone od 100% w dół.
pozd jenks.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: GriszaDG » 09 kwie 2015, 13:49

Jenks, myślisz że to jest???
A nie jest tak, że w misce olejowej jest czujnik, który analizuje gęstość oleju??? Wlanie oleju o innej gęstości również spowoduje zaświecenie się komunikatu.
Nie potrafię zrozumieć logiki istnienia licznika inspekcji w tym przypadku.

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: jenks » 09 kwie 2015, 21:12

Inspekcja serwisowa jest co 30tyś ,natomiast sygnalizacja wymiany oleju biegnie osobno.W misce nie ma czujnika który analizuje skład oleju.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: Valdi » 10 kwie 2015, 8:48

jenks ma rację: nie ma żadnego czujnika kondycji oleju.Jest ustawiona natomiast inspekcja serwisowa oraz komunikat w razie degradacji oleju.Jak wyżej kolega napisał,komputer mierzy różne parametry i na tej podstawie określa w procentach degradację oleju.Jeżeli według niego olej jest zużyty,podaje komunikat do wymiany.
Jeżeli chcesz odwiedzić Rybnik,to możemy powalczyć z wygaszeniem kontrolki.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: Sebastian » 10 kwie 2015, 11:35

Dawid pisze:Jeśli Ty go nie skasujesz to komunikat zniknie sam po tyś km.
Jesteś tego pewny?
W 159 ww. komunikat nie gaśnie samoistnie bez względu na warunki (w sensie: czas bądź przebieg). Trzeba mu "pomóc" softem.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: Dawid » 10 kwie 2015, 12:45

Mam tak w Bravo więc tym się sugerowałem.Wiem też,że w tym modelu w silniku 2.0 jest identycznie.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III 2.0 M-jet DPF - licznik inspekcji

Post autor: GriszaDG » 17 kwie 2015, 10:57

Dzięki Panowie za odpowiedź/podpowiedź.
Inspekcję już usunąłem (okazało się, że zaprzyjaźniony warsztat ma odpowiedni sprzęt).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”