Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
Witajcie,
problem dotyczy seicento, ale pewnie w Y ten sam silnik był montowany...
Gdy jest zimny, po rozruchu, jakąś minutę nierówno pracuje... jakby zapłony wypadały...
Dziś jak zmieniałem świece, zauważyłem, że świece z cylindra 2 i 3 są okopcone (pozwoliłem mu kilka sekund pochodzić nierówno, aby zobaczyć co i jak...)
Podpowiedzcie, bo mi już pomysłów brakuje... (układ zapłonowy ok, zawory niedawno regulowałem, uszczelkę pod głowicą niedawno wymieniałem...)
problem dotyczy seicento, ale pewnie w Y ten sam silnik był montowany...
Gdy jest zimny, po rozruchu, jakąś minutę nierówno pracuje... jakby zapłony wypadały...
Dziś jak zmieniałem świece, zauważyłem, że świece z cylindra 2 i 3 są okopcone (pozwoliłem mu kilka sekund pochodzić nierówno, aby zobaczyć co i jak...)
Podpowiedzcie, bo mi już pomysłów brakuje... (układ zapłonowy ok, zawory niedawno regulowałem, uszczelkę pod głowicą niedawno wymieniałem...)
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 6:43 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale! Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale! Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
Kolor świec troche niepokoi, ale jak robiłeś UPG to raczej nie jej wina, a objawy masz typowe, dla uszkodzonego silnika krokowego.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
Cewka podmieniona na używaną, po zdjęciu przewodu WN iskra skacze wewnątrz cewki do jej wewnętrznej ścianki (mam na myśli tą dziurkę do której się wkłada przewód WN... inaczej nie potrafię wytłumaczyć). Czy tak być powinno?
Lukasz_TG, dlaczego uważasz że to objawy uszkodzonego silnika krokowego??? Dlaczego czarne świece tylko w 2 cylindrach a nie w czterech???
Lukasz_TG, dlaczego uważasz że to objawy uszkodzonego silnika krokowego??? Dlaczego czarne świece tylko w 2 cylindrach a nie w czterech???
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
tak... cewka używana, więc dziś zamówiłem nową... zobaczymy...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Jeśli po wymianie na nową cewkę sytuacja się nie zmieni to podejrzewałbym centralkę wtrysku. Jeśli masz iaw59f to prawdopodobieństwo jej uszkodzenia jest bardzo duże a objawia się właśnie błędnym sterowaniem cewkami lub jego całkowitym brakiem.
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
Miałem pare razy podobne problemy z tym wtryskiem, też podmieniałem cewki i nic, a objawy były takie. Na zimnym odpalał na 4 cylindry, ale obroty były niskie prawie gasł w miare nagrzewania mu przechodziło, winny właśnie był silnik krokowy.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
też myślę jak Paweł...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
Witajcie po Świętach...
dziś wymieniłem cewkę i... nic...
jak odpalę silnik to przez pierwsze 2-3 sekundy chodzi dobrze, potem zaczyna pracować nierówno, aż po kilkudziesięciu sekundach jest wszystko ok... zaczyna mnie drażnić...
dziś wymieniłem cewkę i... nic...
jak odpalę silnik to przez pierwsze 2-3 sekundy chodzi dobrze, potem zaczyna pracować nierówno, aż po kilkudziesięciu sekundach jest wszystko ok... zaczyna mnie drażnić...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
Przewody WN ??
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1631
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
Też mi to do głowy przychodzi. Zobacz ( przewody WN ). Zobacz kolego czy czasem na nich nie ma przebicia. Ja kiedyś miałem taką sytuację jak mi jakiś gryzoń je przegryzł. Najlepiej to przebicie widać wieczorem jak się już trochę ściemni.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu
Wystarczy dotknąć
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza