Lybra 2.4 JTD - wibracje nadwozia i drgania kierownicy
Lybra 2.4 JTD - wibracje nadwozia i drgania kierownicy
Witam
Niestety dopadł mnie dziwny problem. Kiedy dziś wracałem z trasy do domu w pewnym momencie Lybra wpadła w dziwne wibracje (jakbym wjechał na kocie łby). Zanim zdążyłem się zatrzymać wibracje ustały. Niestety nic w przyrodzie nie ginie i teraz co jakiś czas mam następujący problem:
1. auto wpada w lekkie wibracje i słuchać postukiwanie.
2. podczas wibracji telepie rytmicznie kierownicą. To takie jakby rytmiczne ściąganie. Efekt podobny do jazdy z przebitą oponą. Częstotliwość zależy od prędkości.
Co mogłem sprawdziłem na parkingu. Koła dokręcone. Tarcze klocki na miejscu. Zawieszenie było sprawdzane tydzień temu i było w porządku. Na postoju nic nie drży także problem pochodzi chyba z przeniesienia napędu.
Może ktoś miał podobny przypadek? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
Niestety dopadł mnie dziwny problem. Kiedy dziś wracałem z trasy do domu w pewnym momencie Lybra wpadła w dziwne wibracje (jakbym wjechał na kocie łby). Zanim zdążyłem się zatrzymać wibracje ustały. Niestety nic w przyrodzie nie ginie i teraz co jakiś czas mam następujący problem:
1. auto wpada w lekkie wibracje i słuchać postukiwanie.
2. podczas wibracji telepie rytmicznie kierownicą. To takie jakby rytmiczne ściąganie. Efekt podobny do jazdy z przebitą oponą. Częstotliwość zależy od prędkości.
Co mogłem sprawdziłem na parkingu. Koła dokręcone. Tarcze klocki na miejscu. Zawieszenie było sprawdzane tydzień temu i było w porządku. Na postoju nic nie drży także problem pochodzi chyba z przeniesienia napędu.
Może ktoś miał podobny przypadek? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2015, 21:54 przez grigor, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Lybra 2.4 JTD - wibracje nadwozia i drgania kierownicy
U mnie od jakiegoś czasu w kapciu popukiwał przegub. Aż w czwartek zaczęła blokować kierownica, ciężki manewr,
potem chrup. I auto stoi. Wymiana na drugi na drodze,
Może coś takiego
potem chrup. I auto stoi. Wymiana na drugi na drodze,

Może coś takiego

Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- Ricardus
- Forumowicz/ka
- Posty: 605
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Łódź/Grotniki
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - wibracje nadwozia i drgania kierownicy
Przeguby wewnętrzne, podpora przegubu, felgi, tarcze.
Zdjęcia motoryzacyjne, oględziny samochodów, ubezpieczenia w PZU, pranie tapicerki.
https://www.facebook.com/riCARdus-Rysza ... 928513374/
Tel.669901601
https://www.facebook.com/riCARdus-Rysza ... 928513374/
Tel.669901601
Re: Lybra 2.4 JTD - wibracje nadwozia i drgania kierownicy
Hmm. Dziś podczas jazdy po mieście wszystko było. Problem nie powrócił. Felgi i tarcze chyba mogę wykluczyć bo felga musiałaby być mocno pogięta żeby dawać takie bicie. A sama się nie wyprostowała po nocnym postoju.
Ma ktoś pomysł jak sprawdzić przeguby, łożysko podpory?
Możliwe, że łożysko dopiero po rozgrzaniu robi takie cyrki? Wczoraj problem pojawił się po dłuższej jeździe drogą ekspresową.
Ma ktoś pomysł jak sprawdzić przeguby, łożysko podpory?
Możliwe, że łożysko dopiero po rozgrzaniu robi takie cyrki? Wczoraj problem pojawił się po dłuższej jeździe drogą ekspresową.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra 2.4 JTD - wibracje nadwozia i drgania kierownicy
Aby sprawdzić przeguby to możesz wjechać na jakiś parking, rozpędzić auto do 20km/h i skręcić kierownicą i jeździć w kółko (raz w jedną stronę raz w drugą). Będzie słuchać pukanie. Bądź też wjechać na kanał i sprawdzić ręką czy nie ma luzu.
Lancia Lybra 1.8 131KM + LPG
Re: Lybra 2.4 JTD - wibracje nadwozia i drgania kierownicy
Ale to nie te przeguby... piszesz o sprawdzeniu zewnętrznych, a nie wewnętrznych.RiGi pisze:Aby sprawdzić przeguby to możesz wjechać na jakiś parking, rozpędzić auto do 20km/h i skręcić kierownicą i jeździć w kółko (raz w jedną stronę raz w drugą). Będzie słuchać pukanie. Bądź też wjechać na kanał i sprawdzić ręką czy nie ma luzu.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 2.4 JTD - wibracje nadwozia i drgania kierownicy
Na kanał i szarpać półosiami góra dół. Jest luz jest źle.
Re: Lybra 2.4 JTD - wibracje nadwozia i drgania kierownicy
Problem rozwiązany. Może komuś się przyda ta informacja.
Winnym u mnie okazał się przegub zewnętrzny. Opaska gdzieś znikła, smar został wypłukany i przegub uległ zużyciu. Mimo wszystko takie wibraje i drgania na kierownicy wystąpiły dopiero po jego rozgrzaniu(po dłuższej jeździe).
Winnym u mnie okazał się przegub zewnętrzny. Opaska gdzieś znikła, smar został wypłukany i przegub uległ zużyciu. Mimo wszystko takie wibraje i drgania na kierownicy wystąpiły dopiero po jego rozgrzaniu(po dłuższej jeździe).
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes