Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

emil9992
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław

Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: emil9992 » 03 sty 2015, 11:06

Czym połączyć się z ECU? Fiatecuscan ma tylko abs i poduszki.

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Lancia kappa 2.4tds 96r diagnostyka

Post autor: Al Boundy » 03 sty 2015, 12:09

Ja mam FES i mam normalnie silnik.....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: volf » 03 sty 2015, 13:20

Emil-napisz najpierw jaką masz wersję tego programu, bo obsługę tego sterownika umożliwiają wersje FES od 3.2 w górę...
KAPPA TDS & JTD

emil9992
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: emil9992 » 04 sty 2015, 19:03

Faktycznie zainstalowałem FES 3.6 i jest silnik teraz tylko podłączyć i sprawdzić czy działa.

emil9992
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: emil9992 » 05 sty 2015, 15:54

Dziś podłączyłem fes-a program widzi interface ale nie łączy się z żadnym sterownikiem ? cdif-3 łączy się tylko z abs i delphi tez ma problem może ktoś z Warszawy by mi pomógł ?? mam złącze fiata 3 pin i wszyscy mówią że nie będzie łatwo .

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: marceli » 05 sty 2015, 18:17

A zasilasz kabel plusem stałym z samochodu??
Dobry COM przyporządkowałeś w ustawieniach FES-a??

Jeśli te ustawienia są dobrze wykonane,musi zatrybić,sam ostatnio wszystko od początku instalowałem po awarii dysku w laptopie.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

emil9992
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: emil9992 » 05 sty 2015, 18:58

Tak mam przejściówkę z fes czyli obd na fiata 3 pin firmy viaken i jest jeden boczny kabel na stały plus (znajomy mi powiedział że ten kabel jest do dupy i dał mi redukcje z obd na fiata 3 piny ale ze stałym plusem i masą i też brak komunikacji z żadnym sterownikiem .Do wyboru mam com3 i com4 w fes na com3 tylko widzi interface a na kablu od fes przełączałem na wszystkie pozycje

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: marceli » 05 sty 2015, 19:20

Viakenowski jest ok,sam taki mam i działa.

Na kablu od fes ma być na kkl/engine.

Ciężko powiedzieć,jakbym to miał przed sobą pewnie bardziej bym pomógł.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

emil9992
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: emil9992 » 05 sty 2015, 20:46

Więc może ktoś z Warszawy by pomógł ?? albo jakis serwis fiata czy tez spec od diesli
bo mam taki problem ...
raz kopcił jak smok i brak mocy a raz nie, teraz tylko lekko przykapca jak stary diesel i jest niby moc, czyli można powiedzieć, że jest OK, ale na trasie pali 10 litrów, a po mieście 14 na pewno, jak nie lepiej. Ostatnio na trasie chciałem go przepalić i jechałem 150km/h, ale ze 150 na 160 to już nie chce jechać; przez ten czas zdążyłbym wypalić papierosa na spokojnie :)
EGR zaślepiony, przepływka odczepiana i chyba nie ma różnicy; słyszałem też coś o czujniku ciśnienia, ale nie wiem jak to sprawdzić; może coś z regulacją pompy, ale też nie mam kogo się doradzić, a nie każdy się zna. Najlepiej wymieniać wszystko po kolei.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 2:17 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: volf » 05 sty 2015, 22:23

Jak masz zaślepiony EGR to auto musi muła łapać, w tym modelu EGR musi być sprawny i działać jak należy.
Co do spalania-jak jeździsz 150km/h to raczej 10 litrów dziwić nie powinno.
Czujnik ciśnienia doładowania to występował tylko w pierwszych rocznikach, jest w ogóle w twojej? Szukaj w kolektorze ssącym...
Pompę powinien ustawić każdy warsztat znający się na dieslach, ustawia się na czujnik zegarowy.
Pali się check na liczniku, jest komunikat o awarii na infocenter (oczywiście przy zapiętych wszystkich czujnikach i wpiętym przepływomierzu)??
KAPPA TDS & JTD

emil9992
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: emil9992 » 05 sty 2015, 22:33

150km/h było chwilowe, tak to stale 90-100km/h; wszystko wpięte, pali się "check", ale po 5 minutach gaśnie, a raz się pali cały czas. Mam tylko wolną kostkę męska, nie wiem od czego (z tyłu na środku silnika ); aha i miałem raz taki przypadek, że falowały mi obroty przez 30 sekund, ale to jednorazowy przypadek. Nie wiem jak to rozumieć; uszkodził się przepływomierz, ale teraz jest dobry ? I od samego początku mam tak, że nieraz nie reaguje na pedał gazu i przez 3 sekundy nic nie mogę zrobić, wtedy się zapala "check" i gaśnie po czasie, myślę że to potencjometr.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 2:20 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: volf » 05 sty 2015, 22:46

A jaki masz komunikat na infocenter w momencie tego checka?
Przepływomierz klapowy czy już ten nowszy (z gorącym drutem)?
KAPPA TDS & JTD

emil9992
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: emil9992 » 05 sty 2015, 22:50

Awaria moto-controle; jakoś tak chyba ten stary przepływomierz (duża cegła).

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: volf » 05 sty 2015, 23:01

To jednak dobrze byłoby się połączyć tym komputerem, odczytał byś błąd/błędy i może wiadomo by było czym się zająć
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka

Post autor: Bichoń » 06 sty 2015, 18:36

emil9992 pisze:Mam tylko wolną kostkę męska, nie wiem od czego (z tyłu na środku silnika )
Jeżeli to kostka 3-pinowa taka sama jak do ECU silnika, to pewnie jest do wpięcia się w centralkę ABSu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”