Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław
Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Czym połączyć się z ECU? Fiatecuscan ma tylko abs i poduszki.
- Al Boundy
- Forumowicz/ka
- Posty: 1342
- Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
- Imię: All
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: Lancia kappa 2.4tds 96r diagnostyka
Ja mam FES i mam normalnie silnik.....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004
było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004
było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Emil-napisz najpierw jaką masz wersję tego programu, bo obsługę tego sterownika umożliwiają wersje FES od 3.2 w górę...
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Faktycznie zainstalowałem FES 3.6 i jest silnik teraz tylko podłączyć i sprawdzić czy działa.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Dziś podłączyłem fes-a program widzi interface ale nie łączy się z żadnym sterownikiem ? cdif-3 łączy się tylko z abs i delphi tez ma problem może ktoś z Warszawy by mi pomógł ?? mam złącze fiata 3 pin i wszyscy mówią że nie będzie łatwo .
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
A zasilasz kabel plusem stałym z samochodu??
Dobry COM przyporządkowałeś w ustawieniach FES-a??
Jeśli te ustawienia są dobrze wykonane,musi zatrybić,sam ostatnio wszystko od początku instalowałem po awarii dysku w laptopie.
Dobry COM przyporządkowałeś w ustawieniach FES-a??
Jeśli te ustawienia są dobrze wykonane,musi zatrybić,sam ostatnio wszystko od początku instalowałem po awarii dysku w laptopie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Tak mam przejściówkę z fes czyli obd na fiata 3 pin firmy viaken i jest jeden boczny kabel na stały plus (znajomy mi powiedział że ten kabel jest do dupy i dał mi redukcje z obd na fiata 3 piny ale ze stałym plusem i masą i też brak komunikacji z żadnym sterownikiem .Do wyboru mam com3 i com4 w fes na com3 tylko widzi interface a na kablu od fes przełączałem na wszystkie pozycje
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Viakenowski jest ok,sam taki mam i działa.
Na kablu od fes ma być na kkl/engine.
Ciężko powiedzieć,jakbym to miał przed sobą pewnie bardziej bym pomógł.
Na kablu od fes ma być na kkl/engine.
Ciężko powiedzieć,jakbym to miał przed sobą pewnie bardziej bym pomógł.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Więc może ktoś z Warszawy by pomógł ?? albo jakis serwis fiata czy tez spec od diesli
bo mam taki problem ...
raz kopcił jak smok i brak mocy a raz nie, teraz tylko lekko przykapca jak stary diesel i jest niby moc, czyli można powiedzieć, że jest OK, ale na trasie pali 10 litrów, a po mieście 14 na pewno, jak nie lepiej. Ostatnio na trasie chciałem go przepalić i jechałem 150km/h, ale ze 150 na 160 to już nie chce jechać; przez ten czas zdążyłbym wypalić papierosa na spokojnie
EGR zaślepiony, przepływka odczepiana i chyba nie ma różnicy; słyszałem też coś o czujniku ciśnienia, ale nie wiem jak to sprawdzić; może coś z regulacją pompy, ale też nie mam kogo się doradzić, a nie każdy się zna. Najlepiej wymieniać wszystko po kolei.
bo mam taki problem ...
raz kopcił jak smok i brak mocy a raz nie, teraz tylko lekko przykapca jak stary diesel i jest niby moc, czyli można powiedzieć, że jest OK, ale na trasie pali 10 litrów, a po mieście 14 na pewno, jak nie lepiej. Ostatnio na trasie chciałem go przepalić i jechałem 150km/h, ale ze 150 na 160 to już nie chce jechać; przez ten czas zdążyłbym wypalić papierosa na spokojnie

EGR zaślepiony, przepływka odczepiana i chyba nie ma różnicy; słyszałem też coś o czujniku ciśnienia, ale nie wiem jak to sprawdzić; może coś z regulacją pompy, ale też nie mam kogo się doradzić, a nie każdy się zna. Najlepiej wymieniać wszystko po kolei.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 2:17 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Jak masz zaślepiony EGR to auto musi muła łapać, w tym modelu EGR musi być sprawny i działać jak należy.
Co do spalania-jak jeździsz 150km/h to raczej 10 litrów dziwić nie powinno.
Czujnik ciśnienia doładowania to występował tylko w pierwszych rocznikach, jest w ogóle w twojej? Szukaj w kolektorze ssącym...
Pompę powinien ustawić każdy warsztat znający się na dieslach, ustawia się na czujnik zegarowy.
Pali się check na liczniku, jest komunikat o awarii na infocenter (oczywiście przy zapiętych wszystkich czujnikach i wpiętym przepływomierzu)??
Co do spalania-jak jeździsz 150km/h to raczej 10 litrów dziwić nie powinno.
Czujnik ciśnienia doładowania to występował tylko w pierwszych rocznikach, jest w ogóle w twojej? Szukaj w kolektorze ssącym...
Pompę powinien ustawić każdy warsztat znający się na dieslach, ustawia się na czujnik zegarowy.
Pali się check na liczniku, jest komunikat o awarii na infocenter (oczywiście przy zapiętych wszystkich czujnikach i wpiętym przepływomierzu)??
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
150km/h było chwilowe, tak to stale 90-100km/h; wszystko wpięte, pali się "check", ale po 5 minutach gaśnie, a raz się pali cały czas. Mam tylko wolną kostkę męska, nie wiem od czego (z tyłu na środku silnika ); aha i miałem raz taki przypadek, że falowały mi obroty przez 30 sekund, ale to jednorazowy przypadek. Nie wiem jak to rozumieć; uszkodził się przepływomierz, ale teraz jest dobry ? I od samego początku mam tak, że nieraz nie reaguje na pedał gazu i przez 3 sekundy nic nie mogę zrobić, wtedy się zapala "check" i gaśnie po czasie, myślę że to potencjometr.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 2:20 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
A jaki masz komunikat na infocenter w momencie tego checka?
Przepływomierz klapowy czy już ten nowszy (z gorącym drutem)?
Przepływomierz klapowy czy już ten nowszy (z gorącym drutem)?
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lis 2014, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa/Inowrocław
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Awaria moto-controle; jakoś tak chyba ten stary przepływomierz (duża cegła).
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
To jednak dobrze byłoby się połączyć tym komputerem, odczytał byś błąd/błędy i może wiadomo by było czym się zająć
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.4 tds '96 - diagnostyka
Jeżeli to kostka 3-pinowa taka sama jak do ECU silnika, to pewnie jest do wpięcia się w centralkę ABSu.emil9992 pisze:Mam tylko wolną kostkę męska, nie wiem od czego (z tyłu na środku silnika )
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD