Post
autor: przemas81 » 03 sty 2015, 22:08
300 stowki samo uszczelnienie,czyli wymiana wszystkich uszczelek i oringow.....cos kolo 20 sztuk jest w pompie,plus sprawdzenie szczelności i wydajności........czy daje dobre ciśnienie...
Co do wytargania pompy to jadąc z pamięci musisz ...
-odkrecic łapę silnika kolo rozrządu bo inaczej nie zdejmiesz osłon
-kolo i nadkole tez najlepiej zdjąć
-odkrecasz osłonę rozrządu......wszystkie śruby ogólnie dostępne .z tego co pamiętam 10 kluczyk.jedynie z tylu przy grodzi musisz działać nam palec...bo nie widać
-ja zrzucałem wielorowkowy, bo zaraz rozrząd zmieniałem......tobie powinno wystarczyć popuscic napinacz i zrzucić sam pasek choć ja bym na twoim miejscu zdjął wielorowek z tego wzgledu, ze pasek od rozrządu na wale jest zakryty kołem pasowym i jakby tam ci się pasek przestawił o ząbek to będzie lipa.....lepiej zrzuc wielorowkowy.wiadomo napinacz popuszczasz i zdejmujesz wtedy kolo pasowe z wału,przymocowane śruba na klucz yyyyyy22 ,odkrecasz jak dobrze pamiętam normalnie w lewo.......bez udarowego pneumatyka nie dalem rady.......
-poznacz sobie rozrząd...ja to robię białym markerem i dodatkowo licze ilość ząbków miedzy znakami w lewo i w prawo,tak zeby mieć te dwa trzy sposoby policzenia żeby się nie walnac
-wyjecie pompy to najgorsza katorga.....ja najpierw zrzucilem filtr paliwa i jego podstawę,podstawa przykrecona na trzy śruby imbus bodajże 6......lepsze dojscie do śrub od pompy
-wiadomo wszystkie kostki i przewody trzeba porozłąnczac....kostki są każda innego koloru,a przewody paliwowe na szybko zlaczkach tez każda inna...nie idzie się pomylić
-pompa przykrecona na trzy śruby,13 klucz od strony pompy
-dwie widać dobrze i w miarę jest dostęp,trzecia jest miedzy pompa a blokiem ,od spodu,z racji ze malo miejsca na grzechotki musisz dopasować odpowiedniej długości przedłużkę
-bylbym zapomniał,jedna śrubę odkrecalem poligonem i skrócona zwykła płaska trzynastka
-montaż odwrotny do demontażu
-mala rada.....jak będziesz skręcał z powrotem pompę....tam gdzie *** dostęp,naklejaj podwójnie taśmę dwustronna na lepek śruby i sklej z nasadka czy kluczem......ja sobie tak ułatwiałem,ale zawsze możesz wymyslec cos innego
Średnio trzy godziny spokojnej roboty w ciepłym garażu,bo palce nie mogą być zamarznięte bo *** czucie......ale ogarniesz spokojnie.........grunt to rozrząd poznaczyc dobrze i żadnych blokad nie trzeba
Pompę jak byś zawozil to Powiedz im ze nie trzyma ciśnienia.....bo puszcza i maja ja uszczelnic czyli wymienić wszystkie gumki i oringi,zaraz poszukam w garażu stare i wstwie ci fotke co mi wymienili no i niech sprawdzana ciśnienie...powinna dawać ok 140 atmosfer czy barów.....zawsze w ie to myli....atmosfer,bo norma to 135-150....jakoś taki przedział....koszt ok 300 zł za uszczelnienie.......jakby mieli ja naprawiać bo zamalo podaje ciśnienia to juz wydatek ok 1200
Miłej zabawy i jakby co pisz tu lub na kom, oddzwonie bo jutro wyjezdzam do pracy
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 16:09 przez
Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: To jest masakra jakaś! :/
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd