Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butli
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butli
Taka ciekawostka ostatnio się dzieje, że przy pełnej butli chodzi elegancko, natomiast w okolicach połowy butli zaczyna przymulać na wysokich obrotach? Czyżby parownik (KME silver) miał się ku końcowi?
Druga sprawa - podczas pomiaru na hamowni obserwatorzy zwrócili uwagę, że na LPG dymiła na czarno. Pb bez żadnego dymka. Zbyt bogato?
Druga sprawa - podczas pomiaru na hamowni obserwatorzy zwrócili uwagę, że na LPG dymiła na czarno. Pb bez żadnego dymka. Zbyt bogato?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu
Kme Silver w 20VT niedobrze. On sam w sobie jest za słaby. W dodatku przepływ gazu hamuje przewód fi 6mm.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu
Ja miałem KME Gold turbo i nie wyrabiał. dołożyłem silvera i gra. Tylko przewód jest fi 8mm. Ile przjechałeś na reduktorze km? Najlepiej sprawdza się Zavoli zeta S lub dwa razy zeta N.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu
Dobrze byłoby dopisać w tytule "gazu LPG w butli"
Trochę myli z gazem w podłodze
Trochę myli z gazem w podłodze
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu
Masz racjęmarceli pisze:Dobrze byłoby dopisać w tytule "gazu LPG w butli"
Trochę myli z gazem w podłodze
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl
U mnie zeta S nie ogarniał kappy, ciśnienie mu spadało i to baaaardzo
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu
Lukasz_TG pisze:Kme Silver w 20VT niedobrze. On sam w sobie jest za słaby. W dodatku przepływ gazu hamuje przewód fi 6mm.
Ale ...jak jest pełna butla to daje rade, problem jest dopiero poniżej połowy i tylko przy gazie w podłogę. Przewód zasilający parownik to 8 mm.
Uf, w końcu znalazłem papiery od gazu ... a już byłem w lekkim strachu. Na reduktorze jest przejechane 55 tyś km od 2008 roku.kond243 pisze:Ja miałem KME Gold turbo i nie wyrabiał. dołożyłem silvera i gra. Tylko przewód jest fi 8mm. Ile przjechałeś na reduktorze km?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl
Tak jak inni pisali Kme Silver nie jest w stanie w pełni obsłużyć tego silnika. Założyli miedz fi 8 i reduktor z wejściem fi 6. Kolejne pytanie dotyczy wielozaworu na butli tam też może być fi 6 na wyjściu z przejściem fi 8 na przewód, to bym sprawdził w pierwszej kolejności. Ale tu chyba jedynym słusznym rozwiązaniem będzie regeneracja reduktora oraz dołożenie drugiego identycznego.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl
Powstała teoria o niewłaściwym montażu butli, mianowicie (butla toroidalna) wielozawór umieszczony jest w kierunku przodu samochodu czyli podczas mocnego przyśpieszania gaz spływa do tyłu. Ciekawe czy po przekręceniu zacznie przygasać podczas gwałtownego hamowania?
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl
Jeśli masz możliwość obrócenia bez zbędnych przeróbek po drodze, to spróbuj - wszyscy się czegoś dowiemy...
Pzdr.
Pzdr.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl
No to masz rozwiązanie.Masz tzw butlę do "jazdy na wstecznym"topcio1 pisze:Powstała teoria o niewłaściwym montażu butli, mianowicie (butla toroidalna) wielozawór umieszczony jest w kierunku przodu samochodu czyli podczas mocnego przyśpieszania gaz spływa do tyłu. Ciekawe czy po przekręceniu zacznie przygasać podczas gwałtownego hamowania?
Nie przyszło akurat mi to na myśl ale wielu gazowników tak montuje wielozawór,w malych autach to przejdzie ale w dużych ze sporym zapotrzebowaniem na paliwo już nie.Jest tak jak piszesz,gaz spływa do tyłu i ssak nie pobiera ile trzeba.
Poprawny montaż jest z wielozaworem z tyłu auta.
Przekręć butlę ,problem zniknie.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 20vT - brak mocy przy mniejszej ilości gazu w butl
Tak, nie dawało mi spokoju, że przy pełnym zbiorniku wbrew opiniom parownik daje a problem powstaje dopiero poniżej połowy ilości gazu.marceli pisze:Poprawny montaż jest z wielozaworem z tyłu auta.
Przekręć butlę ,problem zniknie.