Ile ważą silniki Grupy Fiat?
- Ramon
- Klubowicz
- Posty: 490
- Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Ile ważą silniki Grupy Fiat?
Od jakiegoś już czasu próbuję znaleźć info albo dowiedzieć się samemu, ale - cóż - nie jest łatwo W związku z tym pytanie do tych, którzy taką wiedzę posiadają. Ile ważą poszczególne silniki Fiata/Lancii/Alfy? Głównie interesują mnie 1.9td, 1.9tds, 2.4tds, to samo z jtd, ale też 2.5, 3.0 oraz 3.2V6, 2.0 20vt, 2.0 16vt - generalnie im więcej tym lepiej.
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
EPER jak dla mnie dziś leży więc nie podam dokładnie, ale 5.20 turbo waży chyba na sucho 225kg sam silnik (bez turbiny). Tyle samo chyba zwykły 5.20 z oczywistych względów.
Czyżbyś zamierzał otworzyć hurtownię nowych silników fiatowskich?
Czyżbyś zamierzał otworzyć hurtownię nowych silników fiatowskich?
Drop a gear and disappear!
- Ramon
- Klubowicz
- Posty: 490
- Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Nie, po prostu w ramach zaspokajania własnej ciekawości lubię sobie czasem poteoretyzować na temat wagi, osiągów i ogólnie różnych pierdół które stałyby się, gdybym do samochodu A włożył jednostkę z wozu B
Ale mówisz, że w EPERze są podane wagi?
Ale mówisz, że w EPERze są podane wagi?
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Jak na złość silników, które Cię interesują - nie ma: ale może komuś się przyda. Głównie w funtach, a jeden funt to, jak wiadomo 0,45359237 kg.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Ciekawa lista, ale np. mojego dawnego silnika Hondy tam nie ma. Albo stosują jakieś inne oznaczenia modeli niż ja znam.
Ramon, tak, eper podaje sporo informacji jeśli dana część jest dostępna (a może i nie tylko wtedy). Trzeba sobie tylko wejść w konkretny model w danej specyfikacji, grupę części i z listy wskazać konkretny element.
Ramon, tak, eper podaje sporo informacji jeśli dana część jest dostępna (a może i nie tylko wtedy). Trzeba sobie tylko wejść w konkretny model w danej specyfikacji, grupę części i z listy wskazać konkretny element.
Drop a gear and disappear!
- Ramon
- Klubowicz
- Posty: 490
- Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Dobra, poprzeglądałem sobie na szybko eper i znalazłem kilka danych dotyczących wagi silnika bez skrzyni w wybranych modelach. Moje notatki (mam nadzieję, że nic nie pomyliłem):
ALFA 156
2,5 V6 - 133kg
3,2 V6 - 133kg
ALFA 155
2.0 TS - 127/130kg
2.5 V6 - b/d (przyjmijmy, że 133kg jak wersja 24v)
LANCIA DEDRA
1.9td - 104-107kg
2.0 - 115-125kg
1.6 - 80kg
Integrale - 119/127/132kg
FIAT BRAVA/MAREA
1.9tds - 100kg
2.4tds - 134kg
FIAT COUPE
2.0 20vt - 125/130/145kg
2.0 16vt(?) - 132kg
I zaczęły mnie nachodzić pewne przemyślenia związane z tym, co większość ludzi pisze na forach. Jeżeli to, co poniżej napiszę jest bezpodstawne, bo nie sprawdziłem ciężarów skrzyń biegów, to od razu mnie poprawcie proszę.
Bardzo duża liczba osób pisze, że - szczególnie w wozach z przednim napędem - silniki V6 są gorsze pod względem prowadzenia oraz nadsterowne od ich czterocylindrowych odpowiedników. ALE. Według tego co spisałem różnica między Twin Sparkiem 2.0 a V6 3.2 litra wynosi niecałe 10kg. Silniki turbo to momentami taka sama masa, albo nawet odrobinę większa (zależnie od liczby cylindrów). O co więc naprawdę chodzi?
ALFA 156
2,5 V6 - 133kg
3,2 V6 - 133kg
ALFA 155
2.0 TS - 127/130kg
2.5 V6 - b/d (przyjmijmy, że 133kg jak wersja 24v)
LANCIA DEDRA
1.9td - 104-107kg
2.0 - 115-125kg
1.6 - 80kg
Integrale - 119/127/132kg
FIAT BRAVA/MAREA
1.9tds - 100kg
2.4tds - 134kg
FIAT COUPE
2.0 20vt - 125/130/145kg
2.0 16vt(?) - 132kg
I zaczęły mnie nachodzić pewne przemyślenia związane z tym, co większość ludzi pisze na forach. Jeżeli to, co poniżej napiszę jest bezpodstawne, bo nie sprawdziłem ciężarów skrzyń biegów, to od razu mnie poprawcie proszę.
Bardzo duża liczba osób pisze, że - szczególnie w wozach z przednim napędem - silniki V6 są gorsze pod względem prowadzenia oraz nadsterowne od ich czterocylindrowych odpowiedników. ALE. Według tego co spisałem różnica między Twin Sparkiem 2.0 a V6 3.2 litra wynosi niecałe 10kg. Silniki turbo to momentami taka sama masa, albo nawet odrobinę większa (zależnie od liczby cylindrów). O co więc naprawdę chodzi?
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Skrzynie biegów też nie ważą za wiele, max to pewnie 50kg.
Ale to ciekawe co mi w takim razie w zeszłym roku eper wskazał na te ponad 200kg. Może to był silnik z osprzętem? Niemniej te masy są w miarę realne - mój ojciec nie będący strongmanem (ale kiedyś intensywnie ćwiczył) swego czasu gołymi rękami wyciągnął 1,3 z dużego fiata i przeniósł sobie do piwnicy.
Mnie osobiście bardziej zastanawia fakt, że silniki diesla nie są wyraźnie cięższe od benzynowych oraz ten, że jednak Kappa V6 ma najmocniejsze sprężyny przednie. Potem w lżejszej grupie jest jtd, 2,0t i 24 z klimą, w kolejnej lżejszej 2,4 bez klimy i 2,0 z klimą, a najlżejsze jest 2,0 bez klimy. Różnica między springami do v6 a tą lżejszą grupą to jakieś 7%, czyli bez znaczenia raczej nie jest. Same silniki może i ważą podobnie, ale zauważ że większy silnik mieści więcej płynów (dojdzie parę kilo) i zazwyczaj posiada więcej osprzętu, nie tylko tego luksusowego. Skrzynie automatyczne występujące przy większych silnikach również ważą zdecydowanie więcej i również zawierają znacznie więcej oleju.
Ale to ciekawe co mi w takim razie w zeszłym roku eper wskazał na te ponad 200kg. Może to był silnik z osprzętem? Niemniej te masy są w miarę realne - mój ojciec nie będący strongmanem (ale kiedyś intensywnie ćwiczył) swego czasu gołymi rękami wyciągnął 1,3 z dużego fiata i przeniósł sobie do piwnicy.
Mnie osobiście bardziej zastanawia fakt, że silniki diesla nie są wyraźnie cięższe od benzynowych oraz ten, że jednak Kappa V6 ma najmocniejsze sprężyny przednie. Potem w lżejszej grupie jest jtd, 2,0t i 24 z klimą, w kolejnej lżejszej 2,4 bez klimy i 2,0 z klimą, a najlżejsze jest 2,0 bez klimy. Różnica między springami do v6 a tą lżejszą grupą to jakieś 7%, czyli bez znaczenia raczej nie jest. Same silniki może i ważą podobnie, ale zauważ że większy silnik mieści więcej płynów (dojdzie parę kilo) i zazwyczaj posiada więcej osprzętu, nie tylko tego luksusowego. Skrzynie automatyczne występujące przy większych silnikach również ważą zdecydowanie więcej i również zawierają znacznie więcej oleju.
Drop a gear and disappear!
- Ramon
- Klubowicz
- Posty: 490
- Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
No tak, zapomniałem o kwestii płynów, osprzętu i klimy. Tak czy inaczej jak wyciągałem i przenosiłem silnik 1.9td z Dedry to rzeczywiście może mieć tyle, ile podane w eperze, bo nie mieliśmy z tym większych problemów. Tak samo 1.9tds z Bravy. Cóż, żeby mieć naprawdę dokładną i rzeczywistą różnicę między wagą poszczególnych silników trzeba by chyba zważyć taki sam model z różnymi jednostkami.
Co do skrzyń biegów pokrótce na przykładzie Alfy 156:
2.0TS - 37/40kg
3.2V6 - 40/45kg
Więc tutaj też porażającej różnicy nie ma.
Tak czy inaczej te kilogramy się zbierają, więc pewnie łącznie paredziesiąt kilo wyjdzie, tylko ile kg więcej musiałby mieć taki samochód FWD, żeby rzeczywiście dało się odczuć pogorszenie parametrów jazdy?
Co do skrzyń biegów pokrótce na przykładzie Alfy 156:
2.0TS - 37/40kg
3.2V6 - 40/45kg
Więc tutaj też porażającej różnicy nie ma.
Tak czy inaczej te kilogramy się zbierają, więc pewnie łącznie paredziesiąt kilo wyjdzie, tylko ile kg więcej musiałby mieć taki samochód FWD, żeby rzeczywiście dało się odczuć pogorszenie parametrów jazdy?
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
To już raczej pytanie jak trzeba jeździć by te parę kilo odczuć?
Szczerze powiem, że takim poglądem o wpływie cięższego silnika spotkałem się może ze dwa razy w życiu. Na ogół bowiem jeśli porównujemy dwie różne jednostki w tym samym modelu, ale o zbliżonych osiągach, to różnica mas jest właśnie bardzo nieznaczna. Gdy z kolei porównamy np. Kappę V6 z AR155 TS to już w ogóle jest bez sensu, bo to zupełnie inne konstrukcje i oczywistym jest, że poprowadzą się inaczej.
Szczerze powiem, że takim poglądem o wpływie cięższego silnika spotkałem się może ze dwa razy w życiu. Na ogół bowiem jeśli porównujemy dwie różne jednostki w tym samym modelu, ale o zbliżonych osiągach, to różnica mas jest właśnie bardzo nieznaczna. Gdy z kolei porównamy np. Kappę V6 z AR155 TS to już w ogóle jest bez sensu, bo to zupełnie inne konstrukcje i oczywistym jest, że poprowadzą się inaczej.
Drop a gear and disappear!
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Do Kappy V6 42 kg manual i 80 kg automat.Borek pisze:Skrzynie biegów też nie ważą za wiele, max to pewnie 50kg.
- Ramon
- Klubowicz
- Posty: 490
- Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Nie no, chodzi mi tutaj dokładnie o wpływ różnicy masy na jeden konkretny model samochodu (w tym przypadku Lancia Dedra, Alfa 155 albo Fiat Tipo, bo tylko to mnie interesuje ) po zastosowaniu różnych dziwnych pomysłów, np. wrzucenie 20vt do Dedry, albo zaadoptowanie 3.2V6 i 4x4 do Tipo itp. itd. Wiadomo, że porównywanie Kappy ze 155 nie ma sensu, bo Kappa to limuzyna i w porównaniu ze 155 jest bardziej miękka.
No i mowa też oczywiście o manualach. Automaty siłą rzeczy będą cięższe.
No i mowa też oczywiście o manualach. Automaty siłą rzeczy będą cięższe.
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Podane przez Ciebie wartości mówią nam o ciężarze silnika jako gołego słupka osprzęt może ją podwoić.
Kolektory, łapy, kompresor klimy, alternator, pompy, wtryskiwacze i całe tałatajstwo waży swoje.
Koło dwumasowe do bepięćtedei waży prawie 30 kg.
Starsze skrzynie automatyczne były stosunkowo lekkie (mimo wszystko) - taki multitronic VW to dobra stówka a DSG z 80 kg (starsze)
Kolektory, łapy, kompresor klimy, alternator, pompy, wtryskiwacze i całe tałatajstwo waży swoje.
Koło dwumasowe do bepięćtedei waży prawie 30 kg.
Starsze skrzynie automatyczne były stosunkowo lekkie (mimo wszystko) - taki multitronic VW to dobra stówka a DSG z 80 kg (starsze)
- Ramon
- Klubowicz
- Posty: 490
- Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
No tak, to jest też celna uwaga. Z drugiej strony w większości modeli ten osprzęt powinien ważyć chyba mniej więcej podobnie?
A w starych tdsach chyba nie było takich cudów jak koła dwumasowe : D
A w starych tdsach chyba nie było takich cudów jak koła dwumasowe : D
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Koło stałe - 18 kiloRamon pisze:No tak, to jest też celna uwaga. Z drugiej strony w większości modeli ten osprzęt powinien ważyć chyba mniej więcej podobnie?
A w starych tdsach chyba nie było takich cudów jak koła dwumasowe : D
Sprężarka klimy 6-8
Re: Ile ważą silniki grupy Fiat?
Z moich subiektywnych doświadczeń o 2.0 16vT - skrzynia waży tyle, że ledwo ją pakuję do bagażnika Aż się dziwię, że tylko 42kg, może odczucia dużej masy pogłębia niewygodny do podnoszenia kształt.
Wał waży co najmniej 20kg. Głowica z wałkami tyle samo. Goły blok to taki jeden wyniósł ode mnie z piwnicy sam w rękach...
Jak z kappy "dawcy" zdemontowałem wszystko w komorze silnika (zostały półosie i przekładnia kierownicza), do tego jeszcze tapicerkę i nieco drobiazgów z wnętrza, to odchudziłem ją o 400kg (na podstawie ważenia przy oddawaniu do stacji demontażu).
Wał waży co najmniej 20kg. Głowica z wałkami tyle samo. Goły blok to taki jeden wyniósł ode mnie z piwnicy sam w rękach...
Jak z kappy "dawcy" zdemontowałem wszystko w komorze silnika (zostały półosie i przekładnia kierownicza), do tego jeszcze tapicerkę i nieco drobiazgów z wnętrza, to odchudziłem ją o 400kg (na podstawie ważenia przy oddawaniu do stacji demontażu).
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD