Kappa 5.20vT - problem z dymieniem
Kappa 5.20vT - problem z dymieniem
Witam koledzy,
posiadam Kappę 2.0 Turbo 20v 220km, ostatnio wymieniłem rozrząd, olej, zregenerowałem turbinę bo brała olej i poddymiała w czasie jazdy, ciśnienie na tłokach sprawdzone jesk równe i jest w porządku, oleju nie ubyło przez 6tys nic tak samo jak płynu chłodniczego. I mój problem jest następujący im cieplejszy silnik tym bardziej dymi na biało, zapach w kabinie to bardzo intesywne spaliny (z góry mówię że nie jest to uszczelka pod głowicą ) i teraz pytanie do Was koledzy może mi podpowiecie czego to może być wina bo ani ja ani mój mechanik nie mamy już pomysłu.
Z góry dziękuję za informację.
posiadam Kappę 2.0 Turbo 20v 220km, ostatnio wymieniłem rozrząd, olej, zregenerowałem turbinę bo brała olej i poddymiała w czasie jazdy, ciśnienie na tłokach sprawdzone jesk równe i jest w porządku, oleju nie ubyło przez 6tys nic tak samo jak płynu chłodniczego. I mój problem jest następujący im cieplejszy silnik tym bardziej dymi na biało, zapach w kabinie to bardzo intesywne spaliny (z góry mówię że nie jest to uszczelka pod głowicą ) i teraz pytanie do Was koledzy może mi podpowiecie czego to może być wina bo ani ja ani mój mechanik nie mamy już pomysłu.
Z góry dziękuję za informację.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 5.20 20v Problem z dymieniem
Zapach słodki?
Jesli słodki to płyn chłodzący. Być może pękniety korpus turbiny i płyn leje się w wydech.
Gdzie regenerowałeś turbo?
Jesli słodki to płyn chłodzący. Być może pękniety korpus turbiny i płyn leje się w wydech.
Gdzie regenerowałeś turbo?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 5.20 20v Problem z dymieniem
A w jaki sposób turbo łączy się z płynem chłodzącym
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 5.20 20v Problem z dymieniem
Za dużo temu dymu a płynu chłodniczego nic nie ubywa tak jak pisałem zapach ostry spalin aż w nos drapie.kond243 pisze:Zapach słodki?
Jesli słodki to płyn chłodzący. Być może pękniety korpus turbiny i płyn leje się w wydech.
Gdzie regenerowałeś turbo?
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 5.20 20v Problem z dymieniem
W 20vt turbo jest chłodzone cieczą. Stąd się łączy z płynem.Płynu dużo ubywać nie będzie.Może kat umarł?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 5.20 20v Problem z dymieniem
Kata nie ma w ogóle, a samochodem zrobiłem już 20tys i jak było na max tak jest, a jak sie nagrzeje to dymi jak szalona i wyglada to inaczej niz jak jest to płyn chłodniczy, bo płyn chłodniczy jest jak para wodna, a to jest trochę bardziej przezroczyste i na pewno ten dym jest cięższy, bo się tak nie unosi i wali czystą benzyną.kond243 pisze:W 20vt turbo jest chłodzone cieczą. Stąd się łączy z płynem.Płynu dużo ubywać nie będzie.Może kat umarł?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 5.20 20v Problem z dymieniem
Czy pobór paliwa jest taki sam, może wtryski padają i zalewa benzyną
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 5.20 20v Problem z dymieniem
Nie zauważyłem jakiegoś skoku, a jakoś inaczej mogę to sprawdzić?Maniak pisze:Czy pobór paliwa jest taki sam, może wtryski padają i zalewa benzyną
- andrzej1
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 2556
- Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
- Imię: andrzej
- Lokalizacja: Nysa
Re: Kappa 5.20 20v Problem z dymieniem
Sprawdź turbine czy nie ma oleju w wylocie a jak nie turbina to może wtryskiem, lub uszczelnienie na zaworach
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 Była
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 Była
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok
Re: Kappa 5.20 20v Problem z dymieniem
Raczej z wtryskami jest wszystko w porządku z tego co gadałem z mechanikiem. Nie macie jeszcze jakiegoś innego pomysłu? W czasie jazdy nawet przy deptaniu nic nie dymi a podczas postoju jak złapie 90 stopni to zaczyna dymić
Re: Kappa 5.20vT - problem z dymieniem
Jeżeli dym jest bardzo biały to jest to płyn chłodniczy. Prawdopodobnie albo turbina gdzieś ma pęknięcie albo uszczelka pod głowicą albo sama głowica.
Nie ma co prorokować. Trzeba zaprowadzić do mechanika.
Szkoda że tyle problemów z drogiego egzemplarza. Życzę Ci by problemy zniknęły szybciej niż ochota do jazdy kappą C.
Sam na początku miałem sporo problemów ze swoim egzemplarzem, a by chodził jak zegarek zajeło mi 4 lata...Teraz frajda, kiedyś dużo zmartwień.
Nie ma co prorokować. Trzeba zaprowadzić do mechanika.
Szkoda że tyle problemów z drogiego egzemplarza. Życzę Ci by problemy zniknęły szybciej niż ochota do jazdy kappą C.
Sam na początku miałem sporo problemów ze swoim egzemplarzem, a by chodził jak zegarek zajeło mi 4 lata...Teraz frajda, kiedyś dużo zmartwień.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: Kappa 5.20vT - problem z dymieniem
No właśnie dym nie jest bardzo biały jest prawie przezroczysty i szybko znika i widać, że jest cięższy od powietrza, bo chce opadać tylko jak jest wiatr to idzie do góry i nie ma słodkiego zapachu, tylko ostry spalin. Nawet nie chodzi już o pieniądze, bo co prawda nie raz mam już dość naprawiania, ale wystarczy się przejechać i entuzjazm znowu wraca, jedyne z czego się cieszę to że benzyna spadła poniżej 5 zł i mogę więcej km robić tylko każdy postÓj na światłach i ten dym, to aż wstyd żeby takie auto dymiło. Zobaczymy co się uda ustalić. Mam nadzieje że do wiosny wszystko uda mi się ogarnąć.intuos pisze:Jeżeli dym jest bardzo biały to jest to płyn chłodniczy. Prawdopodobnie albo turbina gdzieś ma pęknięcie albo uszczelka pod głowicą albo sama głowica.
Nie ma co prorokować. Trzeba zaprowadzić do mechanika.
Szkoda że tyle problemów z drogiego egzemplarza. Życzę Ci by problemy zniknęły szybciej niż ochota do jazdy kappą C.
Sam na początku miałem sporo problemów ze swoim egzemplarzem, a by chodził jak zegarek zajeło mi 4 lata...Teraz frajda, kiedyś dużo zmartwień.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2014, 21:15 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
Re: Kappa 5.20vT - problem z dymieniem
Skoro oleju nie ubywa i chłodniczego też, to ostatnim mającym związek z silnikiem jest benzyna (no chyba że twój silnik ciągnie płyn ze spryskiwaczy ). Jeśli nie zauważyłeś skoku w spalaniu, to może jakiś spadek osiągów? Bo to wygląda na niespalone paliwo - jeśli nie padła któraś świeca to przyczyną mógłby być czujnik któregoś wałka rozrządu, ale wtedy byłaby ewidentnie wujowa praca silnika. Podjedź może do jakiegoś diagnosty z analizatorem spalin, będziesz przynajmniej wiedział co to za dymek.
Drop a gear and disappear!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 cze 2014, 12:13
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 5.20vT - problem z dymieniem
Jak się okazało wpływ na dymienia na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach w moim przypadku miał nieszczelny wydech