Witam wszystkich miłośników i użytkowników.
Po dłuższej przerwie wracam do Lancii. W sobotę odbieram autko (XII `12 8907 km) kupione dla mojej żony.
Ma trochę dziwną historię. 1 właściciel kupił w grudniu `12, po roku Fiat Auto Poland odkupił od niego. Autko zniknęło na 10 miesięcy i pojawiło się w Alex Auto - komis. Tam je odkryłem.
Zdjęcia i opis wyglądały interesująco, pojechaliśmy do Bielska B. obejrzeć i "trafiło" nas. Miłość od pierwszego wejrzenia. Jest cudna. Otrzymałem instrukcje do zapoznania. Obsługa nie odbiega od innych.
Mam prośbę do obznajomionych ze skrzynią mta o wyjaśnienie kwestii:
1. Czy w czasie jazdy można przełączyć tryb A na M i odwrotnie - gdybym np. w czasie jazdy chciał "wymusić" redukcję biegów?
2. Czy w trybie A w czasie rozpędzania, lekkie odejmowanie gazu powoduje przejście na wyższy bieg, czy też jest to ściśle powiązane z prędkością?
3. Czego ew. kategorycznie nie wolno robić?
Napiszę wkrótce o dziewiczej podróży.
pozdrawiam chętnych i niechętnych - nie jestem lancionalistą
Ypsilon 0.9 Gold - działanie skrzyni MTA
Moderator: stabraf
Ypsilon 0.9 Gold - działanie skrzyni MTA
Ostatnio zmieniony 27 lis 2014, 22:10 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Za piękne Lancie i żwawych chłopców
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Ypsilon 0.9 Gold - dziłanie skrzyni MTA
Witam serdecznie.andypip pisze:Witam wszystkich miłośników i użytkowników.
Tak, naturalnie. Właśnie po to jest tryb M.andypip pisze:Mam prośbę do obznajomionych ze skrzynią mta o wyjaśnienie kwestii:
1. Czy w czasie jazdy można przełączyć tryb A na M i odwrotnie - gdybym np. w czasie jazdy chciał "wymusić" redukcję biegów?
Gwałtowne naciśnięcie spowoduje redukcję, a "lekkie odejmowanie" może spowodować przejście na wyższy bieg. Związane jest to niekoniecznie z prędkością auta, a raczej z prędkością obrotową silnika oraz "inteligencją" oprogramowania skrzyni.andypip pisze:2. Czy w trybie A w czasie rozpędzania, lekkie odejmowanie gazu powoduje przejście na wyższy bieg, czy też jest to ściśle powiązane z prędkością?
Żadne rady przez internet nie zastąpią Ci własnego wyczucia skrzyni - testuj więc .
Na przykład zaniedbywać sprawdzania co jakiś czas poziomu oleju w skrzyni czy tez jego okresowej wymiany. Albo mylić olejów (zdarza się również i mechaniorom, takim z bożej łaski)andypip pisze:3. Czego ew. kategorycznie nie wolno robić?
Czekam z niecierpliwością. Najlepiej z dużą ilością zdjęć i w dziale "Nasze Lancie".andypip pisze:Napiszę wkrótce o dziewiczej podróży.
Już na avatarze widać, że ładna
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Ypsilon 0.9 Gold - dziłanie skrzyni MTA
Dzięki za cenne uwagi. Miałem okazję kilka razy przejechać się autem z "klasycznym" amerykańskim automatem. Nie ukrywam, spodobało mi się. Gmeranie lewarkiem w korkach i ciągłe wciskanie sprzęgła przestało mnie bawić. Samochód to nie "siłka". Mam nadzieję, że żona szybko nauczy się i odpowiednio "doceni" moją dbałość o nią
Za piękne Lancie i żwawych chłopców
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 lis 2014, 22:03
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Ypsilon 0.9 Gold - dziłanie skrzyni MTA
Witam szczęśliwego nabywcę czerwonej Ypsilonki z czarno-białą tapicerką i skrzynią DFN Bardzo przyjemne autko, którym miałem się okazję przejechać jeszcze w FAP. Gratuluję udanego zakupu i życzę bezproblemowej jazdy! Autko prawie jak nowe, z symbolicznym przebiegiem. Koniecznie napisz o wrażeniach z użytkowania TwinAir'a. Kawał drogi miała ta Lancia do nowego domu
Re: Ypsilon 0.9 Gold - działanie skrzyni MTA
Trochę mnie tu nie było, ale tyle rzeczy jest do ogarnięcia.
Lancia żony spisuje się na medal. Naiwnie pojechałem do aso na przeglad, niech im wiatr maszty połamie, strasznie mnie skasowali.
Silniczek pyrka b. przyjemnie, jest cichy i o dziwo nie wibruje. Suchutki, nic nie brzęczy nic nie stuka. Żużycie paliwa niestety sporo odbiega od podanego w instrukcji, ale jest akceptowalne. Do 100-110 jest jazda komfortowa i niedroga. Powyżej pragnienie wzrasta do 7l. Skrzynia biegi wybiera o dziwo szybko, bez szarpania. Ciekawe jak makarony to zrobiły, ale system jest naprawdę inteligentny. Na tyle, że jak pomyślę: zmieniłbym już bieg, to wybiera właśnie )) Dobrze się trzyma drogi, ale na zakrętach lepiej zwolnić, to jednak nie alfa. Miejsca jest sporo, pozycja na fotelu daje wrażenie że siedzi się w wyższym aucie. Siedziska foteli trochę przykrótkie, słabo podpierają nogi i obła konsola na środku gniecie. Lecz to nie jest auto turystyczne. Elektronika działa bez zarzutu, telefon, czujniki świateł i deszczu, czułość mozna wyregulować. Właściwie wszystko samo się robi Żona jest happy i to najważniejsze. Ja jutro jadę odebrać identyczną dla siebie. Rozczarowała mnie na oględzinach bo golas w porównaniu z żony, ale otwiera się dla mnie pole do popisu - zacznę od tempomatu, zauważyłem że koledzy zamontowali sobie. Tapicerka w obu autach identyczna - będziemy czuć się swojsko: ona u mnie a ja u niej
Lancia żony spisuje się na medal. Naiwnie pojechałem do aso na przeglad, niech im wiatr maszty połamie, strasznie mnie skasowali.
Silniczek pyrka b. przyjemnie, jest cichy i o dziwo nie wibruje. Suchutki, nic nie brzęczy nic nie stuka. Żużycie paliwa niestety sporo odbiega od podanego w instrukcji, ale jest akceptowalne. Do 100-110 jest jazda komfortowa i niedroga. Powyżej pragnienie wzrasta do 7l. Skrzynia biegi wybiera o dziwo szybko, bez szarpania. Ciekawe jak makarony to zrobiły, ale system jest naprawdę inteligentny. Na tyle, że jak pomyślę: zmieniłbym już bieg, to wybiera właśnie )) Dobrze się trzyma drogi, ale na zakrętach lepiej zwolnić, to jednak nie alfa. Miejsca jest sporo, pozycja na fotelu daje wrażenie że siedzi się w wyższym aucie. Siedziska foteli trochę przykrótkie, słabo podpierają nogi i obła konsola na środku gniecie. Lecz to nie jest auto turystyczne. Elektronika działa bez zarzutu, telefon, czujniki świateł i deszczu, czułość mozna wyregulować. Właściwie wszystko samo się robi Żona jest happy i to najważniejsze. Ja jutro jadę odebrać identyczną dla siebie. Rozczarowała mnie na oględzinach bo golas w porównaniu z żony, ale otwiera się dla mnie pole do popisu - zacznę od tempomatu, zauważyłem że koledzy zamontowali sobie. Tapicerka w obu autach identyczna - będziemy czuć się swojsko: ona u mnie a ja u niej
Za piękne Lancie i żwawych chłopców