Lybra - crash test
Moderator: stabraf
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Kolego Heathen - 10 lat jeździłem zawodowo i widziałem trochę wypadków. Swojego zdania o Lybrze nie zmienię - zresztą najlepiej nie mieć żadnych dzwonów.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
"Crash test" Lybry, zdany pozytywnie:
A ten straszny wypadek, pomimo dużej prędkości i zderzenia z innym autem, bodajże BMW, przeżyła żona prezesa.
Precyzyjniej, to prócz prezesa, NIK ma całkiem sporo naczelników - "naczelnik" to taki średni szczebel w urzędniczej karierze w NIK.Rafako pisze:NIK nie ma naczelnika, tylko Prezesa.
A ten straszny wypadek, pomimo dużej prędkości i zderzenia z innym autem, bodajże BMW, przeżyła żona prezesa.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Nie no test jak diabli - zdjęcia Kappy - brak zdjęć z wypadku. Jakoś Goszcz i Pazura nie mieli tyle szczęścia.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Nie no teraz kolego, to już popłynąłeś po całościBartek-Lodz pisze:Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie.
Szczerze mówiąc Tipo/Tempra, mimo że je lubię, to składają się przy uderzeniach jak pudełka od zapałek, a lifting tylko troszkę poprawił sytuację. Jednak było to dokładanie na siłę wzmocnień, do słabej konstrukcji i nie mogło to przynieść zadowalającej poprawy.
Pod względem sztywności nadwozia i wytrzymałości Lybra a Tempra (nawet po '94) to przepaść.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Myślę, że jest to spór bez sensu - masz wcześniej zdjęcia zamieszczone prze zemnie - to jest tempra z 95 roku, która nie składała się jak pudełko - te przed 94 niestety tak. Co do Lybry - sorry ale jak miałbym wybierać, w którym aucie chciałbym siedzieć podczas dzwona to wolę w temprze - oczywiście tej nowszej. Widziałem kilka Fiatów Marea po dzwonie a Lybrę można spokojnie porównać do Fiata Marea - to nie wyglądało dobrze. Trudno może obrażą się na mnie właściciele Lybry ale to auto jest jak dla mnie ciasne.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Lybra - crash test
Postawisz piwko, to się nie obrażęBartek-Lodz pisze:Trudno może obrażą się na mnie właściciele Lybry ale to auto jest jak dla mnie ciasne.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Czasem zazdroszczę tym co mają mniejszy wzrost - ja przy ponad 190 cm mam problem z autami - normalnie mam mało miejsca na nogi i w Lybrze jest mi ciasno, pomijam już głowę w dachu - i jak tu mieć dzwona w takich warunkach.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Lybra - crash test
Co kto lubi. Ja właśnie Lybrę lubię za to, że ludzie niewielkiego wzrostu (jak ja:) mogą się w niej wygodnie usadowić. W Fordzie Mondeo na przykład było to dla mnie zupełnie niemożliwe.
Jeśli chodzi o przytoczony wypadek- oczywiście, że kierowca Seata był w gorszym stanie- w końcu jego auto dostało z boku, a to najsłabszy punkt.
Nie jestem pewien, czy kryterium "pancerności" auta przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo- tak jak Kolega sam pisze- głównie chodzi o pochłonięcie energii zderzenia i ograniczenie przyspieszeń odczuwanych przez pasażerów. Technicznie nie było by problemem skonstruować bardzo sztywne auto które po wypadku byłoby prawie nienaruszone- tylko co z tego, jeśli z powodu gwałtownego hamowania pasażerom pourywają się organy wewnętrzne...
I na koniec taka mała przypominajka- testy Euro NCAP po których z aut zostają takie ładne sterty blach wykonywane są przy prędkości max. 64 km/h (test zderzenia czołowego). A że na dodatek energia kinetyczna rośnie w kwadracie prędkości to przykładowo jadąc 90 km/h energia zderzenia będzie już ponad dwukrotnie większa niż w warunkach testu Euro NCAP. Pozostawiam pod rozwagę i życzę bezpiecznej jazdy i gumowych słupów. Tak jak Kolega pisał, najlepiej nie mieć wypadków.
Jeśli chodzi o przytoczony wypadek- oczywiście, że kierowca Seata był w gorszym stanie- w końcu jego auto dostało z boku, a to najsłabszy punkt.
Nie jestem pewien, czy kryterium "pancerności" auta przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo- tak jak Kolega sam pisze- głównie chodzi o pochłonięcie energii zderzenia i ograniczenie przyspieszeń odczuwanych przez pasażerów. Technicznie nie było by problemem skonstruować bardzo sztywne auto które po wypadku byłoby prawie nienaruszone- tylko co z tego, jeśli z powodu gwałtownego hamowania pasażerom pourywają się organy wewnętrzne...
I na koniec taka mała przypominajka- testy Euro NCAP po których z aut zostają takie ładne sterty blach wykonywane są przy prędkości max. 64 km/h (test zderzenia czołowego). A że na dodatek energia kinetyczna rośnie w kwadracie prędkości to przykładowo jadąc 90 km/h energia zderzenia będzie już ponad dwukrotnie większa niż w warunkach testu Euro NCAP. Pozostawiam pod rozwagę i życzę bezpiecznej jazdy i gumowych słupów. Tak jak Kolega pisał, najlepiej nie mieć wypadków.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Re: Lybra - crash test
Nie bardzo wiem o czym mówisz... Pazura złamał tylko lewą nogę, co przy takim uderzeniu to całkiem niezły wynik.Bartek-Lodz pisze:Pazura nie mieli tyle szczęścia.
Wg. ocen biegłych Goszcz nie miał szans, choćby jechał Volvem S60, które wtedy było uważane za najbezpieczniejszy samochód na rynku.
A porównanie Lybry do Tempry zostawię już bez komentarza...
To, że Twój ojciec wyszedł cało z tego wypadku możesz zawdzięczać temu, że trafił na równie mało bezpieczny samochód jakim jest stare Toledo. Gdyby to była znacznie nowsza konstrukcja, zapewniająca lepsze bezpieczeństwo przed uderzeniami bocznymi (chociażby wspomniane S60) to obawiam się, że szanowny tato mógłby nie mieć tyle szczęścia, bo Tempra musiałaby przyjąć nieco więcej energii...
A to czy ktoś jeździł ileś lat zawodowo i widział wypadki to raczej marny argument. W zdecydowanej większości nie znałeś żadnych szczegółów tych wypadków, więc to tylko gdybanie.
Na takie tematy polecam jednak porozmawiać z osobami, które te wypadki "obsługują" przez kilka lat i nie jednego delikwenta spakowały do worka.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Poza tym, jak dobrze pamiętam, to Lybra, którą uderzył Goszcz miała na budziku gdzieś około 130 km/h
Re: Lybra - crash test
Ponad 150km/h.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Pozwoliłem sobie wrzucić link z innego działu ("lancia widziana na trasie")
Widać że prędkość ma znaczenie,
IMHO nie ważne czy to akurat mowa o Lybrze, każda inna osobówka wyglądała by pewnie podobnie
w całej omawianej sytuacji najważniejsze aby nikomu nic poważnego się nie stało.
Widać że prędkość ma znaczenie,
IMHO nie ważne czy to akurat mowa o Lybrze, każda inna osobówka wyglądała by pewnie podobnie
w całej omawianej sytuacji najważniejsze aby nikomu nic poważnego się nie stało.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
Re: Lybra - crash test
To że jeździsz i widziałeś nie zmienia jednego.Bartek-Lodz pisze:Kolego Heathen - 10 lat jeździłem zawodowo i widziałem trochę wypadków. Swojego zdania o Lybrze nie zmienię - zresztą najlepiej nie mieć żadnych dzwonów.
Każdy z wypadków jest inny, każdy w innych warunkach, więc ciężko porównywać
Nie ma NCAP nie ma kontrolowanych warunków to dywagacje można sobie do nosa włożyć.
Zresztą ile warte są NCAP można zobaczyć tutaj:
http://www.hq.gniezno.pl/news/131-nowy- ... rawda.html
Dziś auta pod NCAP są projektowane by zdobyć gwiazdki.
Jak sam widzisz to jak rozpadnie się auto zależy od wielu czynników.
Imho nie można mówić o bezpieczeństwie danego modelu na podstawie WYPADKÓW/ILOŚCI znonów:)
Ale zgadzamy się z jednym. Najlepiej nie mieć żadnych dzwonów!
Pozdrawiam
QV...soon:)
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
To najlepszy wskaźnik, ale ma też kilka wad - słabo sprawdza się w nowo wprowadzanych modelach (bo brak historii), auta miejskie będą faworyzowane względem miedzykontynentalnych (bo w mieście trudniej się zabić z uwagi na np. niższe prędkości), auta tradycyjnie kupowane przez kapeluszników będą faworyzowane w stosunku do aut obsługiwanych przez pryszczatych ścigantów (a przecież tu o konstrukcję pojazdu chodzi, a nie o profil kierowców) etc. etc.Heathen pisze:Imho nie można mówić o bezpieczeństwie danego modelu na podstawie WYPADKÓW/ILOŚCI znonów:)
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?