Thesis - ciśnienie w oponach
- jordandamian
- Forumowicz/ka
- Posty: 83
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:15
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Szczecin / Warszawa
Thesis - ciśnienie w oponach
Witam wszystkich.
Poszukuję informacji na temat prawidłowego ciśnienia w oponach.
Jakiś czas temu udało mi się kupić oryginalne 18 ze Sportivy.
W warsztacie, gdzie wymieniam opony koledzy znaleźli info ze powinno być 2.2.
Wydaje mi się że jest za mało. W instrukcji znalazłem tylko informacje ile powinno być w 16 i 17.
Dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam,
Damian
Poszukuję informacji na temat prawidłowego ciśnienia w oponach.
Jakiś czas temu udało mi się kupić oryginalne 18 ze Sportivy.
W warsztacie, gdzie wymieniam opony koledzy znaleźli info ze powinno być 2.2.
Wydaje mi się że jest za mało. W instrukcji znalazłem tylko informacje ile powinno być w 16 i 17.
Dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam,
Damian
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 1:45 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale! Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale! Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!
Lancia Thesis 2.4 jtd 175
Alfa Romeo 166 3.0
Alfa Romeo 156 1.8
Alfa Romeo 166 3.0
Alfa Romeo 156 1.8
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Thesis - ciśnienie w oponach.
Wg mnie w zależności od obciążenia auta.Celował bym od 2,5 w górę - nawet powyżej 3.0 nie będzie dużo.
Najlepiej sprawdzić u producenta opony po rozmiarze.
Najlepiej sprawdzić u producenta opony po rozmiarze.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Thesis - ciśnienie w oponach.
Na stronie Vredsteina podają 2.9 przód i 3.2 tył.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- jordandamian
- Forumowicz/ka
- Posty: 83
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:15
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Szczecin / Warszawa
Re: Thesis - ciśnienie w oponach.
Dziękuję za pomoc.
Właśnie mam Vredesteiny.
Sprawdziłem właśnie na stronie.
Myślałem ze producent samochodu zaleca ciśnienie w oponach a nie odwrotnie.
No cóż. Niewiedza !
Serdeczne dzięki! !!
Właśnie mam Vredesteiny.
Sprawdziłem właśnie na stronie.
Myślałem ze producent samochodu zaleca ciśnienie w oponach a nie odwrotnie.
No cóż. Niewiedza !
Serdeczne dzięki! !!
Lancia Thesis 2.4 jtd 175
Alfa Romeo 166 3.0
Alfa Romeo 156 1.8
Alfa Romeo 166 3.0
Alfa Romeo 156 1.8
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Thesis - ciśnienie w oponach.
Co do ciśnień ,to moim zdaniem więcej do powiedzenia ma producent opony niż autka
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Thesis - ciśnienie w oponach
Serio powyżej 3 barów ciśnienie w osobówce? U mnie się zaczyna od 3 barów wzwyż zależnie od załadunku, ale... w dostawczaku, gdzie profil opony jest bardzo wysoki. Jak jeździłem na pusto na oponach mocno nabitych (powyżej 4bar), to wystarczył delikatny deszczyk aby auto jeździło bokiem, zalecałbym więc ostrożność z ciśnieniem. Oszczędność paliwa przy tym była niezauważalna.
Poza tym jak to twierdzi Bridgestone - prawidłowe ciśnienie zależy nie od opony, a od warunków jej pracy, czyli obciążenia i prędkości. Dlatego ja bym pozostał przy tym, co stoi w instrukcji obsługi samochodu. U mnie w Kappie na fabrycznych rozmiarach i ciśnieniach też wygląda jakby opona była troszeczkę niedobita, ale na wyższym ciśnienia wygląda tak samo a jeździ się gorzej. Thesis jest jakieś 300kg cięższa i nie powiedziałbym, że dzięki temu powinno się dodać nawet aż 1bar w gumach. Dla Thesisa podawane są ciśnienia od 2,2 do 2,7. Do tego zastanawia mnie czemu niby miałoby być więcej z tyłu skoro silnik jest z przodu, a Thesisem chyba tony kartofli się nie wozi.
Poza tym jak to twierdzi Bridgestone - prawidłowe ciśnienie zależy nie od opony, a od warunków jej pracy, czyli obciążenia i prędkości. Dlatego ja bym pozostał przy tym, co stoi w instrukcji obsługi samochodu. U mnie w Kappie na fabrycznych rozmiarach i ciśnieniach też wygląda jakby opona była troszeczkę niedobita, ale na wyższym ciśnienia wygląda tak samo a jeździ się gorzej. Thesis jest jakieś 300kg cięższa i nie powiedziałbym, że dzięki temu powinno się dodać nawet aż 1bar w gumach. Dla Thesisa podawane są ciśnienia od 2,2 do 2,7. Do tego zastanawia mnie czemu niby miałoby być więcej z tyłu skoro silnik jest z przodu, a Thesisem chyba tony kartofli się nie wozi.
Drop a gear and disappear!
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re:
teoretycznie takjjash pisze:Hm, to jak sie ma do tego zalecane ciśnienie w ksiazce serwisowej? Zawsze sadzilem ze trzeba sie trzymac tego co nabazgral producent...auta a nie opony. No, chyba ze sytuacja dotyczy 18".
Czlowiek sie cały czas uczy.
Praktycznie producent nie ma pojęcia jakie buty założysz i z jak robione z jakiej powiedzmy gumy.
W dostawczaku nie ma takiego problemu co do ciśnienia - bo to dostrajasz sam wg tego ile ładujesz ,i żeby nie przekroczyła wartości granicznej.Jak sam piszesz masz profil wysoki i przez to relatywnie mniej szeroką.
Schody się zaczynają przy niskich profilach i szerokich oponach.Bo cały pic polega na tym żeby opona dotykała asfaltu całą szerokością. Stąd właśnie te 3 bary
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - ciśnienie w oponach
A nie stąd by się nadmiernie nie uginała na np. krawężnikach lub chociaż na dziurach, tak by zabezpieczyć felgę ?
Zawsze w osobówkach kieruję się danymi producenta auta bo to on zna ciężar auta jakie sprzedaje a nie producent opon. Skąd on ma wiedzieć do jakiego auta pójdą jego kapcie...i jak się pod tym ciężarem będą układały do asfaltu ? Chyba to ma znaczenie ...
Raczej przydałaby się osoba, która ma sportive i instrukcję obsługi, w której raczej będą zawarte dane ciśnienia dla 18 w thesis. Jak nie to kontakt z infolinią Lancii może pomóc.
Zawsze w osobówkach kieruję się danymi producenta auta bo to on zna ciężar auta jakie sprzedaje a nie producent opon. Skąd on ma wiedzieć do jakiego auta pójdą jego kapcie...i jak się pod tym ciężarem będą układały do asfaltu ? Chyba to ma znaczenie ...
Raczej przydałaby się osoba, która ma sportive i instrukcję obsługi, w której raczej będą zawarte dane ciśnienia dla 18 w thesis. Jak nie to kontakt z infolinią Lancii może pomóc.
Re: Thesis - ciśnienie w oponach
Instrukcja mówi o 2.7. Przód i tył.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Thesis - ciśnienie w oponach
To umówmy się tak
Bierzemy średnią z producent auta + opony + użytkownik i dzielimy przez wskazanie czujników żeby nie wariowały
Może być ?
Bierzemy średnią z producent auta + opony + użytkownik i dzielimy przez wskazanie czujników żeby nie wariowały
Może być ?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Thesis - ciśnienie w oponach
Dodatkowo należy brać pod uwagę ciśnienie atmosferyczne, oraz temperaturę zewnętrzną. Aha, i po pierwszych kilku kilometrach zatrzymać się i na rozgrzanych oponach skorygować ciśnienie do właściwego
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- Jarek_Jarecki
- Klubowicz
- Posty: 2029
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Świdnica/Legnica
- Kontakt:
Re: Thesis - ciśnienie w oponach
a jak to się ma do pompowania azotem?
Tyle samo wchodzi bar, co zwykłego powietrza, czy inny przelicznik jest?
Tyle samo wchodzi bar, co zwykłego powietrza, czy inny przelicznik jest?
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - ciśnienie w oponach
Jeśli mamy brać pod uwagę ciśnienie atmosferyczne i temp. zew. to jeszcze rain zapomniałeś dorzuć do tego, po uprzednim zbadaniu się ciśnieniomierzem ciśnienie krwi oraz swoją wagę również po uprzednim zważeniu się na wadze ale oczywiście przed każdym posiłkiem lub po i wyciągnąć średnią. W takim wypadku na 100% będzie git
a jeśli są to dane z instrukcji dla sportivy to oczywiście będzie to odpowiednia dawka powietrza dla Teresy by się trzymała.rain pisze:Instrukcja mówi o 2.7. Przód i tył.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Thesis - ciśnienie w oponach
Oprócz temperatury - czytaj to co napisał Lukirain pisze:Dodatkowo należy brać pod uwagę ciśnienie atmosferyczne, oraz temperaturę zewnętrzną. Aha, i po pierwszych kilku kilometrach zatrzymać się i na rozgrzanych oponach skorygować ciśnienie do właściwego
bary - to baryJarek_Jarecki pisze:a jak to się ma do pompowania azotem?
Tyle samo wchodzi bar, co zwykłego powietrza, czy inny przelicznik jest?
ta sama zależność co między kilogramem kamieni i pierza
Azot nie zmienia objętości ( ciśnienia ) w związku z zmianą właśnie temperatury.
Oczywiście większe wahania występują latem , i większy sens pompowania azotem
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza