Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
dojrzałem , dzisiaj wywaliłem DPF , już nie wytrzymałem tych ekologicznych dobrodziejstw , EGR wywaliłem w zeszłym roku i żyłem złudzeniami ze z DPF dam sobie rade , niestety nie dałem
pozdrawiam tych co jeszcze mają te " inżynierskie dzieła sztuki "
pozdrawiam tych co jeszcze mają te " inżynierskie dzieła sztuki "
delta twin turbo - już sprzedana .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 14:16
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
wrażenia pod trzech miesiącach bez dpf (delta III 2.0):
- łatwiej się autko zbiera (więcej mocy), lepsza praca silnika,
- niższe spalanie (w połączeniu z dodatkiem oleju 2T do paliwa - spadek o ok. 7-10%).
- brak problemu z kontrolkami silnika,
- trochę dymi na szaro jak się depnie w pedał (ustąpiło w dużej mierze po zastosowaniu dodatku STP do paliwa - czyszczenie wtrysków),
- czuć bardziej spaliny na zewnątrz auta (w środku już nie czuć - była kontrola u Tomka, zaspawana nieszczelność przy wyciętym filtrze).
Ze swojej strony polecam wycięcie dpf.
Do reszty wyjadaczy - Panowie, czy po wycięciu dpf polecacie zmianę oleju z 5w30 na 5w40? Jakie doświadczenia? Dotychczas jeździłem na Shell Helix Ultra Extra 5w30, było ok.
Z góry dzięki za rady,
M.
- łatwiej się autko zbiera (więcej mocy), lepsza praca silnika,
- niższe spalanie (w połączeniu z dodatkiem oleju 2T do paliwa - spadek o ok. 7-10%).
- brak problemu z kontrolkami silnika,
- trochę dymi na szaro jak się depnie w pedał (ustąpiło w dużej mierze po zastosowaniu dodatku STP do paliwa - czyszczenie wtrysków),
- czuć bardziej spaliny na zewnątrz auta (w środku już nie czuć - była kontrola u Tomka, zaspawana nieszczelność przy wyciętym filtrze).
Ze swojej strony polecam wycięcie dpf.
Do reszty wyjadaczy - Panowie, czy po wycięciu dpf polecacie zmianę oleju z 5w30 na 5w40? Jakie doświadczenia? Dotychczas jeździłem na Shell Helix Ultra Extra 5w30, było ok.
Z góry dzięki za rady,
M.
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Lepkości bym nie zmieniał, ale raczej od tej chwili stosowałbym oleje Full Saps w miejsce tych niskopopiołowych Low Saps.crazz pisze:
Do reszty wyjadaczy - Panowie, czy po wycięciu dpf polecacie zmianę oleju z 5w30 na 5w40?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 14:16
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
a możesz polecić jakiś konkretny? z low saps to do tej pory karmiłem Selenia Pure Energy 5w 30 albo Shell Helix Ultra Extra 5w30 (wiecej extra przymiotnikow nie było) chociaz sie zastanawiam, czy ten poziom popiolow ma jakis wplyw, skoro dpfa juz nie ma.
M.
M.
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Ja akurat polecam Motula .Do tego silnika katalog Motula zaleca 8100 X-CESS 5W-40 .
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40crazz pisze:a możesz polecić jakiś konkretny? chociaz sie zastanawiam, czy ten poziom popiolow ma jakis wplyw, skoro dpfa juz nie ma.
Olej do silnika to nie tylko "smarowidło" ale też liczne dodatki czyszczące, redukujące tarcie itp. Właśnie te dodatki mogą się spalać powodując popioły zapychające DPF. Oleje "low saps" mają ograniczoną ilość dodatków na rzecz utrzymania sprawności oczyszczania spalin z cząstek stałych. Nie masz DPF, nie masz problemu z popiołami...crazz pisze:chociaz sie zastanawiam, czy ten poziom popiolow ma jakis wplyw, skoro dpfa juz nie ma.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
po miesiącu jeżdżenia bez dpf i egr widzę same zalety , silnik pracuje równo m dymienia niema nic , spalanie spadło o około 10 % ,
,
,
delta twin turbo - już sprzedana .
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Do jakiego poziomu?słoma pisze: spalanie spadło o około 10 %
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 sty 2014, 18:31
- Imię: Pablo
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Hej,
Ja będę chciał usunąć dpf i zrobić tuning w c-tronic we Wrocku. Ktoś ma jakieś opinie o nich ??
Ja będę chciał usunąć dpf i zrobić tuning w c-tronic we Wrocku. Ktoś ma jakieś opinie o nich ??
Ostatnio zmieniony 07 paź 2014, 23:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!
Powód: Pisownia!!!
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Oj wydaję mi się że to efekt placebosłoma pisze:po miesiącu jeżdżenia bez dpf i egr widzę same zalety , silnik pracuje równo m dymienia niema nic , spalanie spadło o około 10 % ,
,
Podobnie jak z magnetyzerami
te autka i tak palą zero przecinek nic.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Wilkin pisze:Oj wydaję mi się że to efekt placebosłoma pisze:po miesiącu jeżdżenia bez dpf i egr widzę same zalety , silnik pracuje równo m dymienia niema nic , spalanie spadło o około 10 % ,
,
Podobnie jak z magnetyzerami
te autka i tak palą zero przecinek nic.
a mnie się wydaje ,że gadasz dla samego gadania , kup samochód z dpf i egr , później wytnij to ustrojstwo i dopiero się wypowiedz w temacie, wtedy uznam że wnosisz coś z sensem
delta twin turbo - już sprzedana .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Jak poczytasz początek tematu ja wywalałem w c-tronic DPF i EGR - jak do tej pory po 5 miesiącach wszystko OK.pawelj18 pisze:Hej,
Ja będę chciał usunąć dpf i zrobić tuning w c-tronic we Wrocku. Ktoś ma jakieś opinie o nich ??
Inny samochód, zero komunikatów na wyświetlaczu, więc chyba można polecić.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Co do mocy i spalania czytałem w necie poważny artykuł na temat wycinania DPF i z jego treści wynikała następująca zasada - zgodna z resztą z prawami fizyki:Wilkin pisze:Oj wydaję mi się że to efekt placebosłoma pisze:po miesiącu jeżdżenia bez dpf i egr widzę same zalety , silnik pracuje równo m dymienia niema nic , spalanie spadło o około 10 % ,
,
Podobnie jak z magnetyzerami
te autka i tak palą zero przecinek nic.
Im bardziej zawalony układ wydechowy i DPF tym po jego wycięciu wyraźniejszy wzrost mocy i spadek poziomu spalania. W artykule nadmieniono, że gdy wytniemy DPF jeszcze w momencie kiedy nie zalazł nam za skórę, tj. np. w nowym samochodzie to nie będzie zauważalnej różnicy w poziomie spalania i odczuwalnej mocy samochodu.
Dlatego u każdego w zależności od poziomu zawalenia jego układu, może wystąpić inny poziom odczuwalnej poprawy mocy i spadku poziomu spalania.
Jak pisałem wcześniej u mnie wzrost mocy był wyraźnie zauważalny, samochód stał się wyraźnie bardziej elastyczny szczególnie na I, II i VI biegu. Oczywiście odczujemy to zaraz po wywaleniu DPF w drodze z warsztatu do domu, kiedy jeszcze pamiętamy odczucia z jazdy w drodze do warsztatu. Za 3÷4 dni po prostu już się przyzwyczajamy do nowego, do lepszego i odczucia te po prostu powszednieją.
Co do spalania to w trasie nie zauważyłem spadku poziomu spalania. Natomiast po wyjeżdżeniu dwóch baków tylko na dojazdy do pracy (9 km miasto + 5 km poza miastem) zauważyłem spadek spalania 0,2÷0,3 l /100km (z 6; 6,1 l/100km na 5,8 l/100km) co wychodzi na spadek procentowy o 3,3% ÷ 5%.
Na podstawie powyższego i matematyki, gdybym wyjeździł cały bak tylko po mieście (u mnie to raczej niemożliwe) to faktycznie realny spadek mógłby wynieść około 6÷8%.
I to jest mój wkład ?naukowy? w tym temacie
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
podtrzymuje stanowisko zmniejszenia spalania do 10 % na baku ( wcześniej w lato przy włączonej klimatyzacji i jeździe głownie w mieście ) spalanie na kompie średnio 8,2-8,5 teraz 7.2-7.5 w podobnych warunkach ) zwiększenia mocy ani dynamiki nie odczułem , być może jest to wynikiem wgrania lekkiego softu podnoszącego moc i moment w moim samochodzie .( 440 Nm i 215 KM)
delta twin turbo - już sprzedana .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Witam,
Czy mozna zaslepic/odłaczyc sam EGR?? w jaki sposob?
dzieki
Artur
Czy mozna zaslepic/odłaczyc sam EGR?? w jaki sposob?
dzieki
Artur