Sprawa załatwiona

. Mam Lybrę z 2001 roku i zapalniczka dla pasażerów nie jest podłączona tak jak na schemacie w poprzednim poście a ma ona osobny przekaźnik i bezpiecznik.
Przeróbka dotyczy jedynie zapalniczki przy fotelu kierowcy
Są dwa sposoby na rozwiązanie problemu z brakiem zasilania w zapalniczce bez przekręconego kluczyka.
Sposób 1
Czas trwania operacji na pacjencie ok 15 minut.
Trudność: łatwe.
Pierwszy prosty sposób to zmostkowanie przekaźnika R1 w opisywanej skrzyneczce.
Znajduje się on za bezpiecznikami i nie widać go (trzeba wyjąć skrzyneczkę lub głęboko zanurkować pod układ kierowniczy). Jest to pierwszy przekaźnik od strony kierownicy.
Można go wyjąć i zmostkować w obudowie przekaźnika lub zrobić mostek kabelkiem z odpowiednio zarobionymi końcówkami piny 30 i 87.
Minusem tego sposobu jest to że pozostawimy zasiloną zapalniczkę a oprócz niej także układ spryskiwacza i wycieraczek. Pobór prądu tego układu to 20mA - można pominąć ale trzeba pamiętać o ich wyłączeniu po zgaszeniu samochodu.
Sposób 2
Czas trwania operacji na pacjencie ok 1,5h.
Trudność: średnia.
Odkręcamy skrzyneczkę z bezpiecznikami znajdującą się pod złączem OBD (lewe kolano kierowcy)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.