Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Awatar użytkownika
Maly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 08 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: Maly » 22 sie 2014, 15:13

Cześć wszystkim.
Spadł mi pasek rozrządu podczas jazdy (niestety). Czy silnik 1.8 16v z 2001 jest kolizyjny? - przepraszam ale nie znalazłem tematu w wyszukiwarce.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2014, 15:50 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Mariusz - LYBRA 1,8

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Rozrząd 1,8 2001 kolizyjny?

Post autor: Jarek_Jarecki » 22 sie 2014, 15:26

Maly pisze:Cześć wszystkim.
Spadł mi pasek rozrządu podczas jazdy (niestety). Czy silnik 1,8 z 2001 jest kolizyjny? - przepraszam ale nie znalazłem tematu w wyszukiwarce.
Niestety tak
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Maly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 08 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Rozrząd 1,8 2001 kolizyjny?

Post autor: Maly » 22 sie 2014, 15:39

Czyli czeka mnie wymiana silnika? :(
Mariusz - LYBRA 1,8

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: Jarek_Jarecki » 22 sie 2014, 15:55

rozbierz i zobacz, ale troche dutków to pochłonie....
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: Pawcio78 » 22 sie 2014, 17:38

Właśnie też jestem ciekaw odnośnie kolizyjności silnika 1.8 w lybrze. Miałem u siebie taką oto sytuację: pojechałem do serwisu posiadającego autoryzację fiata i innej włoszczyzny oraz wszelkie możliwe serwisówki aby rozrząd kompletny wraz z wariatem wymienić. Po kilku godzinach dzwonię do miłego pana z obsługi aby się czegoś dowiedzieć odnośnie autka a pan mówi że mechanik po zdjęciu pokrywy zaworów chciał założyć blokady celem weryfikacji prawidłowego ich doboru, bo przecież skoro autko o własnych siłach przyjechało to znaczy że rozrzad poprawnie był złożony a tu lipa, żadna z blokad nie pasuje do wałka wydechowego. Mówię więc że wezmę swoje i przyjde, na moich rozrząd był już składany a pan że dobrze. Pobiegłem z blokadami wprost do mechanika a on mi mówi że moje blokady są identyczne z tymi które on dobrał ale niestety nie pasują do obecnego ustawienia rozrządu. Pytam więc co za cholera że pasowały a teraz ni chuchu i jak to jeździło skoro rozrząd przestawiony? Mechanik na to że szukali w serwisówkach i że to jest rozrząd niekolizyjny, dlatego zaworów nie pogięło a wałek ssący w jego ocenie był przestawiony o jakieś 30 stopni. Zastanawiało mnie rok temu jak myłem przepustnicę czemu w kolektorze było tyle oleju teraz to skojarzyłem. Finalnie po ustawieniu na oryginalnych blokadach tak jak ma być autko odzyskało dawną moc, której ostatnio sporo ubyło zniknęły poranne trzęsawki po pierwszym odpaleniu i wiele wiele innych objawów że coś jest nie tak. Skoro autko bez problemu odpalało, nie grzało się naddto, paliło ok litr wiecej co prawda to jeździłem. Wolałbym się na własnej skorze nie dowiadywać o kolizyjności bądź nie tego motoru ale odpowiedź mechanika wprawiła mnie w osłupienie: 16 zaworowy silnik niekolizyjny??? Rzecz miała miejsce w kwietniu tego roku. Co wy na to?

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: Pawcio78 » 22 sie 2014, 17:39

Dodam że wałek ssący był opóźniony.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Ostatnio zmieniony 23 sie 2014, 9:09 przez Pawcio78, łącznie zmieniany 1 raz.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10681
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Odp: Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: FXX » 22 sie 2014, 19:13

Pawcio78 pisze:Co wy na to?
A ja na to, że w kolizyjnym 1.9JTD 8v ojcu rozrząd przeskoczył o 1 albo 2 ząbki (nie pamiętam teraz) i też silnik jest w całości.
To, że rozrząd jest kolizyjny nie oznacza, że nawet drobne przestawienie rozrządu spowoduje od razu spotkanie się tłoków z zaworami.

Ale jak pęknie pasek to masz jak w banku, że nastąpi spotkanie.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: Pawcio78 » 22 sie 2014, 19:19

1, 2 ząbki ale 30 stopni?

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: GrimlocK » 22 sie 2014, 19:56

Ciekawe w jakich "serwisówkach" szukali, to są kolizyjne silniki, tak jak Twin Spark. Wątpie, żeby wałek był przestawiony aż o 30 stopni, jak to niby obliczył?

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: Pawcio78 » 22 sie 2014, 21:49

Nie było tematu.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10681
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: FXX » 23 sie 2014, 0:20

Btw. w 1.8 nie da się ustawić rozrządu na znakach?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Lybra 1.8 16v - rozrząd kolizyjny?

Post autor: Pawcio78 » 23 sie 2014, 7:29

Znaki są na wałkach balansujących i na kole zębatym na wale korbowym, chociaż co do wału to nie jestem pewny czy są na pewno, wydaje mi się że je tam widziałem. Na kołach wałków rozrządu znaków nie ma. Mało tego, na wałku ssącym są otwory fasolkowe na wariatorze. Można ustawiać rozrząd bez blokad ale zwykle kończy się to tak jak u mnie a stało się to po tym jak oddałem lybrę do wymiany hydroregulatorów mechanikowi wychowanemu na vw. Dostał oczywiście blokady do do ręki ale stwierdził że mu nie są potrzebne żadne blokady, że nie takie silniki składał i było dobrze. Mechanik ów poznaczył sobie farbą stopki wałków względem samych wałków i efekt był taki jaki był. To teraz niech ktoś mechanicznie mądrzejszy od muzyka to potwierdzi ewentualnie podda w wątpliwość.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”