Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Witam serdecznie
Mam problem ze swoim autkiem jak w temacie. Drążek zmiany biegów chodzi mi bardzo opornie w prawo i lewo. Ruchy przód-tył są jak w bajce - lekkie i precyzyjne. Zaglądałem pod mieszek (rozebrałem troche plastiku) i nasmarowałem wszystko co widać, że odpowiada za ruch drążka prawo-lewo, ale nic to nie pomogło.
Może macie dla mnie jakąś radę. Dodam że kiedys miałem już taki dziwny drążek, ale rozeszło się samo. Teraz się nasiliło i boje się że coś zacznie pękać (to tylko plastik).
Jeśli ktoś miał taki problem, niech opisze co trzeba zrobic i ile to szacunkowo kosztuje.
Pozdrawiam
P.S. Nie widziałem takiego problemu w tematach (tylko troche podobne) więc zakładam nowy temat.
Mam problem ze swoim autkiem jak w temacie. Drążek zmiany biegów chodzi mi bardzo opornie w prawo i lewo. Ruchy przód-tył są jak w bajce - lekkie i precyzyjne. Zaglądałem pod mieszek (rozebrałem troche plastiku) i nasmarowałem wszystko co widać, że odpowiada za ruch drążka prawo-lewo, ale nic to nie pomogło.
Może macie dla mnie jakąś radę. Dodam że kiedys miałem już taki dziwny drążek, ale rozeszło się samo. Teraz się nasiliło i boje się że coś zacznie pękać (to tylko plastik).
Jeśli ktoś miał taki problem, niech opisze co trzeba zrobic i ile to szacunkowo kosztuje.
Pozdrawiam
P.S. Nie widziałem takiego problemu w tematach (tylko troche podobne) więc zakładam nowy temat.
Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Witam,
Obawiam się, że to nie drążek - raczej problem tkwi w skrzyni biegów. Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni, ew. można pomyśleć o wymianie (jeżeli jest mocno wypracowany).
Pozdrawiam
PS
Który rocznik Kappy? - są różnice w przeniesieniu ruchu drążka na dźwigienki skrzyni biegów.
Obawiam się, że to nie drążek - raczej problem tkwi w skrzyni biegów. Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni, ew. można pomyśleć o wymianie (jeżeli jest mocno wypracowany).
Pozdrawiam
PS
Który rocznik Kappy? - są różnice w przeniesieniu ruchu drążka na dźwigienki skrzyni biegów.
Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Rocznik 98 po faceliftingu (jeśli ma to znaczenie). Do skrzyni, wydaje mi się, że w takiej osłonie zakończonej gumą (pod nią jest pręt metalowy bezpośrednio poruszający czymś w skrzyni) idą jakieś cięgna (ale moge się mylić - widoczność słaba).
Pozdrawiam
PS. Wczoraj sprawdziłem olej i jest nieco mniej niż minimum (o jakieś 3-5 mm na bagnecie). Czy to może być przyczyną? Dziś dolewam i się zobaczy.
Pozdrawiam
PS. Wczoraj sprawdziłem olej i jest nieco mniej niż minimum (o jakieś 3-5 mm na bagnecie). Czy to może być przyczyną? Dziś dolewam i się zobaczy.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Odświeżam kotleta. Mam w QP takie same objawy przód-tył bez najmniejszego problemu, natomiast na boki jak w smole. Jest jakiś szybki i niezawodny sposób na tę dolegliwość? WD40 na przegubach przy skrzyni i na kulę w kabinie nie pomogło.
Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Nie wiem jak to wygląda w 2.0 16vt albo 20vt, ale w 2.4jtd za takie objway odpowiedzialny był mechanizm zmiany biegów w skrzynii biegów:
eper zdjęcie mechanizmu
Wystarczy go wykręcić i przeczyścić i powinno działać (jak się za bardzo pokręci to żaden bieg nie będzie wchodził ale wystarczy wyregulować). Ja myślałem, że u mnie to będa linki, wyciągnałem je i okazały się dobre więc zabrałem się za mechanizm.
eper zdjęcie mechanizmu
Wystarczy go wykręcić i przeczyścić i powinno działać (jak się za bardzo pokręci to żaden bieg nie będzie wchodził ale wystarczy wyregulować). Ja myślałem, że u mnie to będa linki, wyciągnałem je i okazały się dobre więc zabrałem się za mechanizm.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 19:48 przez michalkrk, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
To chyba ten sam system, u mnie jest też na linkach.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Sprawdziłem po Vin - jest dokładnie to samo. Jak to się wyciąga? Są jakieś haczyki/trudności?
Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Ja to robiłem w Marei 2.4 jtd. Musiałem wyciągnąć chyba podstawe akumulatora i tyle jak dobrze pamiętam. Z mechanizmu wypiąć linkę zmiany biegów i całość wkręcona jest do skrzyni na kilka śrub (nie wiem ile ich było 4 może 5). Po odkręceniu wychodzi w jednej pozycji cały mechanizm chyba - trzeba pokręcić i wyjdzie. Po wyciągnięciu ja go porozkręcałem dalej i przeczyściłem - masa brudu tam była na łapie głównie, która powinna gładko pracować. Nie jest to nic skomplikowanego. Ja miałem problem zarówno z ruchem lewo - prawo i góra - dół. Po wyczyszczeniu lewarek działał ekstra i wracał idelanie do swojego punktu po wrzuceniu na luz.
Aha i co istotne jeśli nie będzie po ponownym złożeniu jakiegoś biegu (u mnie brakowało 5 i 3 na zmianę) to trzeba regulować łapę mechanizmu - nakrętka 11 na zdjęciu z epera bodajże.
Aha i co istotne jeśli nie będzie po ponownym złożeniu jakiegoś biegu (u mnie brakowało 5 i 3 na zmianę) to trzeba regulować łapę mechanizmu - nakrętka 11 na zdjęciu z epera bodajże.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Będę walczył. Dziękuję za pomoc.
Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
U mnie tak było, trzeba było wykręcić ze skrzyni ten taki wihajster i sworzeń z niego przeczyścić papierem na porządnie, nasmarować i zaczyna chodzić jak marzenie.
Mam pytanie - czy układ linkowy da się zamienić na mechanizm prętowy(czy jak to inaczej nazwać)? Wydaje się on być trochę lepszy w zastosowaniu. U mnie ten cały układ linek co chwilę ma jakieś problemy, a nie widziałem nigdzie czy da się kupić nowe? Głównie chodzi mi o to trzymanie linek na skrzyni, bo tam jest takie przejście, które powinno być w gumie, a u mnie już tej gumy nie ma i w widełkach siedzi goła blacha.
Mam pytanie - czy układ linkowy da się zamienić na mechanizm prętowy(czy jak to inaczej nazwać)? Wydaje się on być trochę lepszy w zastosowaniu. U mnie ten cały układ linek co chwilę ma jakieś problemy, a nie widziałem nigdzie czy da się kupić nowe? Głównie chodzi mi o to trzymanie linek na skrzyni, bo tam jest takie przejście, które powinno być w gumie, a u mnie już tej gumy nie ma i w widełkach siedzi goła blacha.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Jeżeli w grę wchodzi wymiana całej skrzyni to tak.
Inaczej marne szanse
Pozdrawiam
Inaczej marne szanse
Pozdrawiam
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Inny jest korpus skrzyni - nie ma jak tego zamienić.
(przerabiałem temat przy wymianie skrzyni).
(przerabiałem temat przy wymianie skrzyni).
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Pare dni temu przerabiałem taki temat.. U mnie zatarła się linka (od strony wybieraka) Należy odpiąć linkę przy skrzyni biegów oraz przy drążku. Zdjąć gumkę na końcu linki, pryskać WD40 i ruszać przód-tył! Pół puchy wd40 2-3 godzinki i linka jak nowa
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów
A jednak Roberto poradziłeś sobie. Obecnie linek już zabrakło
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.