Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Anonymous

Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: Anonymous » 23 sie 2006, 20:49

Witam serdecznie
Mam problem ze swoim autkiem jak w temacie. Drążek zmiany biegów chodzi mi bardzo opornie w prawo i lewo. Ruchy przód-tył są jak w bajce - lekkie i precyzyjne. Zaglądałem pod mieszek (rozebrałem troche plastiku) i nasmarowałem wszystko co widać, że odpowiada za ruch drążka prawo-lewo, ale nic to nie pomogło.
Może macie dla mnie jakąś radę. Dodam że kiedys miałem już taki dziwny drążek, ale rozeszło się samo. Teraz się nasiliło i boje się że coś zacznie pękać (to tylko plastik).
Jeśli ktoś miał taki problem, niech opisze co trzeba zrobic i ile to szacunkowo kosztuje.
Pozdrawiam

P.S. Nie widziałem takiego problemu w tematach (tylko troche podobne) więc zakładam nowy temat.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: wujek » 23 sie 2006, 21:01

Witam,
Obawiam się, że to nie drążek - raczej problem tkwi w skrzyni biegów. Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni, ew. można pomyśleć o wymianie (jeżeli jest mocno wypracowany).
Pozdrawiam
PS
Który rocznik Kappy? - są różnice w przeniesieniu ruchu drążka na dźwigienki skrzyni biegów.

Anonymous

Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: Anonymous » 24 sie 2006, 6:59

Rocznik 98 po faceliftingu (jeśli ma to znaczenie). Do skrzyni, wydaje mi się, że w takiej osłonie zakończonej gumą (pod nią jest pręt metalowy bezpośrednio poruszający czymś w skrzyni) idą jakieś cięgna (ale moge się mylić - widoczność słaba).
Pozdrawiam

PS. Wczoraj sprawdziłem olej i jest nieco mniej niż minimum (o jakieś 3-5 mm na bagnecie). Czy to może być przyczyną? Dziś dolewam i się zobaczy.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: topcio » 10 sie 2011, 18:56

Odświeżam kotleta. Mam w QP takie same objawy przód-tył bez najmniejszego problemu, natomiast na boki jak w smole. Jest jakiś szybki i niezawodny sposób na tę dolegliwość? WD40 na przegubach przy skrzyni i na kulę w kabinie nie pomogło.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: michalkrk » 10 sie 2011, 19:42

Nie wiem jak to wygląda w 2.0 16vt albo 20vt, ale w 2.4jtd za takie objway odpowiedzialny był mechanizm zmiany biegów w skrzynii biegów:
eper zdjęcie mechanizmu
Wystarczy go wykręcić i przeczyścić i powinno działać (jak się za bardzo pokręci to żaden bieg nie będzie wchodził ale wystarczy wyregulować). Ja myślałem, że u mnie to będa linki, wyciągnałem je i okazały się dobre więc zabrałem się za mechanizm.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 19:48 przez michalkrk, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: topcio » 10 sie 2011, 19:45

To chyba ten sam system, u mnie jest też na linkach.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: topcio » 10 sie 2011, 19:54

Sprawdziłem po Vin - jest dokładnie to samo. Jak to się wyciąga? Są jakieś haczyki/trudności?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: michalkrk » 10 sie 2011, 20:02

Ja to robiłem w Marei 2.4 jtd. Musiałem wyciągnąć chyba podstawe akumulatora i tyle jak dobrze pamiętam. Z mechanizmu wypiąć linkę zmiany biegów i całość wkręcona jest do skrzyni na kilka śrub (nie wiem ile ich było 4 może 5). Po odkręceniu wychodzi w jednej pozycji cały mechanizm chyba - trzeba pokręcić i wyjdzie. Po wyciągnięciu ja go porozkręcałem dalej i przeczyściłem - masa brudu tam była na łapie głównie, która powinna gładko pracować. Nie jest to nic skomplikowanego. Ja miałem problem zarówno z ruchem lewo - prawo i góra - dół. Po wyczyszczeniu lewarek działał ekstra i wracał idelanie do swojego punktu po wrzuceniu na luz.
Aha i co istotne jeśli nie będzie po ponownym złożeniu jakiegoś biegu (u mnie brakowało 5 i 3 na zmianę) to trzeba regulować łapę mechanizmu - nakrętka 11 na zdjęciu z epera bodajże.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: topcio » 11 sie 2011, 6:07

Będę walczył. Dziękuję za pomoc.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Kappa - Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: herakles » 09 lip 2014, 19:58

U mnie tak było, trzeba było wykręcić ze skrzyni ten taki wihajster i sworzeń z niego przeczyścić papierem na porządnie, nasmarować i zaczyna chodzić jak marzenie.
Mam pytanie - czy układ linkowy da się zamienić na mechanizm prętowy(czy jak to inaczej nazwać)? Wydaje się on być trochę lepszy w zastosowaniu. U mnie ten cały układ linek co chwilę ma jakieś problemy, a nie widziałem nigdzie czy da się kupić nowe? Głównie chodzi mi o to trzymanie linek na skrzyni, bo tam jest takie przejście, które powinno być w gumie, a u mnie już tej gumy nie ma i w widełkach siedzi goła blacha.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: Maniak » 09 lip 2014, 22:29

Jeżeli w grę wchodzi wymiana całej skrzyni to tak.
Inaczej marne szanse :lol:
Pozdrawiam
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: Michor » 10 lip 2014, 11:44

Inny jest korpus skrzyni - nie ma jak tego zamienić.

(przerabiałem temat przy wymianie skrzyni).
BMW E39 Touring - 4,4 V8

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: herakles » 10 lip 2014, 19:48

Ok, dzieki

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: Gruby007 » 10 lip 2014, 20:22

Pare dni temu przerabiałem taki temat.. U mnie zatarła się linka (od strony wybieraka) Należy odpiąć linkę przy skrzyni biegów oraz przy drążku. Zdjąć gumkę na końcu linki, pryskać WD40 i ruszać przód-tył! Pół puchy wd40 2-3 godzinki i linka jak nowa :D :D :D
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - ciężko pracujący drążek zmiany biegów

Post autor: Maniak » 10 lip 2014, 21:34

A jednak Roberto poradziłeś sobie. Obecnie linek już zabrakło
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”