Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4218
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: Dawid » 04 lip 2014, 1:19

Dopiszę się i ja.Jezdziłem swego czesu Deltą z tym motorem przez 3 lata.Autko nigdy mnie nie zawiodło.Spalanie wg mnie zależy dużo od wyobraźni tego kto powozi.Można zmieścić się w 7 litrach ale też i może nie starczyć ich 15.Wg mnie nieprawdą jest podatność panewek na zatarcia.Uważam wręcz że ten silnik jest niezniszczalny.Nigdy nie był przeze mnie traktowany jakoś specjalnie.Po prostu miał jechać i kręcić się jak najbliżej czerwonego pola.A to akurat wychodziło mu najlepiej i zawsze przyprawiał o uśmiech na twarzy.Kupując Deltę koniecznym jest skontrolowanie stanu tylnych nadkoli.Wg mnie jedyne miejsce gdzie ruda lubi się zalęgnąć.
Jest/była Delta autem cieszącym właściciela tak osiągami jak i swoim wyposażeniem i nietuzinkowością.W żadnym wypadku nie można jej porównywać z golfem lub innym kompaktem z tamtych lat bo też i żaden jej nie jest w stanie sprostać.Jest po prostu klasą samą w sobie.
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: Wilkin » 04 lip 2014, 10:41

Tomzik pisze:1,6 ma 1 wadę - jest mułem.
1.6 8v - fakt
ale 16v już niekoniecznie - nie przesadzaj, albo... przejedź się dieslem :P
Tomzik pisze:1,8 VVT jest sporo lepsze, zwłaszcza elastyczniejsze, ale ma upierdliwy rozrząd - 3 paski do wymiany, napinacze itp. oraz warto wariator wymienić, który jest dość drogi (obecnie 6 stów minimum). Ale moim zdaniem raz na 60 tysięcy km warto dopłacić te koszta w stosunku do 1,6 ;)
Masz trochę racji fakt - ale jak się tak zaczniemy przebijać (każdy swoją rzepkę chwali)
to w tym porównaniu wolę 2.0 16V - bo jest jeszcze elastyczniejsze od 1.8 VVT - mocniejsze(jakieś 8 KM !!!) i nie ma trzech pasków - tylko marne dwa : gafa : - i nie ma variatora za 6 stówek :nono:
W ten sposób wymiana rozrządu kosztuje marny 1000 złociszy a nie 1600 - co porównując wartość nabytą auta = 50%.
Koszty te są może do przejścia - dla kogoś kto te autka - powiedzmy lubi.
Dla świeżaka - nie widzę lepszej opcji niż 1.6 16v - bo ew może tylko albo znienawidzić za koszty(przynajmniej nie zbankrutuje - a dowie się ile kosztuje eksploatacja auta) - albo właśnie polubi za nietuzinkowość.
Jakby co to moja pierwsza Lancia to było właśnie delta II 1.6 16v.I jakoś się turlała ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: dawidson » 06 lip 2014, 0:16

Wilkin pisze: to w tym porównaniu wolę 2.0 16V - bo jest jeszcze elastyczniejsze od 1.8 VVT - mocniejsze(jakieś 8 KM !!!) i nie ma trzech pasków - tylko marne dwa : gafa : - i nie ma variatora za 6 stówek :nono:
Dobra, dobra - bądźmy realistami. 1.8 jest elastyczniejsze, głownie w niższym zakresie obrotów. Można mówić co się chce ale wykres mówi swoje. Pod koniec obrotomierza 2,0 odrabia stratę, ale różnice w osiągach między tymi autami są marginalne. Te wspomniane 8 KM to różnica w mocy maksymalnej - ciężko mówić o elastyczności i na jej dowód wskazywać dodatkową moc przy końcu obrotomierza, nieprawdaż?

2.0 może i nie ma trzech pasków, ale najpierw trzeba trzy paski zdjąć (jeśli mamy klimę) żeby dwa paski wymienić. Owszem, na wariator zmiennych faz nie wydajemy ale i tak serwis jest upierdliwy i wcale nie tani jeśli nie robimy tego sami tylko oddajemy do warsztatu.

Osobiście brałbym to co byłoby by łatwiejsze do serwisowania w mojej okolicy.

A, i jeszcze jedno: 1.8 jest oszczędniejsze. Nie są to kolosalne różnice ale jest, szczególnie w jeździe miejskiej.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4705
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: Tomzik » 06 lip 2014, 14:43

Też mi się wydaje, że skoro 2,0 16V zastąpiono 1,8 VVT to różnice w osiągach są raczej marginalne - mało kiedy producent zastępuje lepszy silnik gorszym ;)

Co prawda nie wiem jakie przełożenia ma Delta 1,6 16V, ale jeździłem troszkę ojca Bravą z tym silnikiem i różnica jest naprawdę spora.

1,6 16V przede wszystkim nie ma dołu, 1,8 VVT dzięki owemu słynnemu wariatorowi jak na zwykłą, niedoładowaną i generalnie wysokoobrotową "szesnastkę" moim zdaniem całkiem ładnie się zbiera z niższych obrotów.
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

brazil_69
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2013, 17:10
Imię: Marcin
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: brazil_69 » 07 lip 2014, 18:00

Piszę o Lancia Delta 2.0
To jest kwestia tego czy ktoś wcześniej choć trochę dbał o auto.
A więc karoseria jak najbardziej 10/10 - ocynkowana blacha, rzadko pojawia się ruda.
Kosztowny jest na pewno termostat ok 300 zł, ponieważ nie kupi się samego wkładu, a trzeba całość.
Również oryginalny układ wydechowy jest kosztowny ok 700 zł, bo jest w jednej części od końca, aż do katalizatora.
Lecz to kwestia fachowców. U mnie za 350 zł udało się złożyć nowy wydech.
Trzeba na pewno zwrócić uwagę na wycieki oleju.
U mnie spalanie to 12-13 litrów gazu choć rzadko jeżdżę ekonomicznie. Nie wielka różnica między miastem, a trasą. U mnie w trasie 10 litrów, a po mieście jak pisałem ok 12-13.
Jest Lancia Delta 2.0 102 KW 1994
Były: CC 700, Honda Civic 1.6 125 KM, Mazda 626 1.8 105 KM

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4638
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: Bichoń » 07 lip 2014, 22:37

No to jak o silnikach, to był jeszcze 1.8 8v. Ma moc taką samą jak 1.6 16v.
Zalety: moim zdaniem nie do zajechania. Mam drugą deltę z takim silnikiem i żadnych problemów.
Wady: stosowano ten silnik na początku produkcji, więc w najstarszych egzemplarzach.

A poza nadkolami warto również sprawdzić progi i podłogę na obecność rudej.
Nie upierał bym się natomiast przy spojlerze. Może się podobać, ale klapa jest przez niego dużo cięższa i potrzebuje dobrych sprężyn (a i te w mroźne dni nie zawsze dają radę).

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4218
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: Dawid » 08 lip 2014, 10:26

Kwestia spoilera.Nigdy nie miałem problemów ze sprężynami podpierającymi klapę,natomiast zawsze miałem czystą tylną szybę.Mało nawet podczas opadów nie trzeba było używać wycieraczki.Druga sprawa że ze spoilerem delta wygląda dużo atrakcyjniej.
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 400
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: Renegat... » 08 lip 2014, 14:17

Witam
Idąc po swoich doświadczeniach...uważam że ciężko kupić zdrowe 2.0 16V nikt normalny takim autem nie jeździ w sensie że nie przekracza 3 tys bo ten silnik swoim dźwiękiem prosi o więcej....jak poprzedni właściciel nie pilnował oleju aby był zawsze full...wymian regularnych....pałował na zimnym mogło to się niekorzystnie odbić na panewkach a to element newralgiczny w silnikach 2.0 DOHC ze stajni FIAT LANCIA....pozatym paski,rozrząd napinacze trudny temat,nawet jak się kupi i zapyta sprzedawcy ile lat na magazynie leżał pasek to jest problem z odpowiedzią....uważam też że fajny silnik 2.0 8V 113km od dołu bardzo elastyczny:-)
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4638
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: Bichoń » 08 lip 2014, 14:20

Renegat... pisze:uważam też że fajny silnik 2.0 8V 113km od dołu bardzo elastyczny:-)
Tylko nie wsadzali tego silnika do delty 2

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 400
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 135KM - pytania przed zakupem

Post autor: Renegat... » 08 lip 2014, 14:32

No tu racja ale używam takiego w tipo granturismo a to bliźniacze mocno konstrukcje....ale w deltach I były te 8 zaworówki..
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”