Delta III - wymiana przycisków na kierownicy
Delta III - wymiana przycisków na kierownicy
Czy da się wymienić przyciski na kierownicy, bez zdejmowania poduszki ?
Starły mi się piktogramy i kombinuje jak wymienić przyciski bez dewastacji kierownicy.
Starły mi się piktogramy i kombinuje jak wymienić przyciski bez dewastacji kierownicy.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2014, 17:05 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Przyciski na kierownicy
Przyciski są przykręcane do kierownicy śrubami pod poduszką więc nie da się ich wymienić bez demontażu poduszki. Nie bój się zdejmowania poduchy, akku odłącz i napewno nic sie nie stanie. Poduszka zejdzie po odkręceniu dwóch imbusów od spodu kierownicy.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Odp: Przyciski na kierownicy
Czytałem na jakimś forum, że trzeba jakieś dziury robić w kierownicy żeby zdjąć poduszkę.Pawcio78 pisze:Poduszka zejdzie po odkręceniu dwóch imbusów od spodu kierownicy.
Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy
Nie wiem jak jest w delcie ale w lybrze wymieniałem kierownicę jakiś miesiąc temu i żadnych dziur nie robiłem bo były gotowe. Tylko odpowiednio długi imbus i bez problemu poszło.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- omulec
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 08 paź 2012, 13:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy
Przed zdejmowaniem odpiąć akumulator.
Poduszkę zdejmuje się dwoma cienkimi śrubokrętami, imbusami, itp. Na pierwszy raz może się to wydawać niewykonalne - po obu bokach kierownicy, za ramionami są otwory - należy wetknąć w każdy coś czym naciśniemy na pręt sprężysty trzymający poduszkę na miejscu. Trzeba wyczuć sprężysty element (jakieś 3-4 cm w głąb, ukośnie do góry tak jak prowadzą otwory). Najlepiej wziąć coś co w miarę dopasowanie (ciasno) wchodzi w otwory. Po naciśnięciu z obu stron (z doświadczenia najlepiej w obu otworach) poduszka powinna lekko wyskoczyć, wtedy delikatnym szarpnięciem zdejmuje się ją.
W środku poduszka podpięta jest dwoma przewodami - nie da się ich pomylić, jeden jest zielony, drugi żółty, a poza tym mają ząbki zabezpieczające przed zamianą miejscami. Dodatkowo białą kostką podpięty jest klakson i czarną wiązka przycisków z obu stron. Przewody mają pewną długość, ale proponuję nie ciągnąć za mocno, bo wszystkie kostką są wpięte na taśmę elastyczną - kiedyś w ypsilonie tę kostkę mi się wyrwało. Więc wypinać, nie naprężać.
Żeby dobrać się do przycisków, trzeba zdjąć srebrny panel/plastik. Jest na wcisk, spokojnie da się rękami. Najpierw proponuję w po obu stronach, tam włąśnie gdzie są przyciski. Same przyciski są na zatrzask, nie zauważyłem tam śrub. przyda się wąski płaski śrubokręt. Delikatnie, bo zaczepy lubią pękać. Choć nawet pęknięte trzymają dobrze
Poduszkę zdejmuje się dwoma cienkimi śrubokrętami, imbusami, itp. Na pierwszy raz może się to wydawać niewykonalne - po obu bokach kierownicy, za ramionami są otwory - należy wetknąć w każdy coś czym naciśniemy na pręt sprężysty trzymający poduszkę na miejscu. Trzeba wyczuć sprężysty element (jakieś 3-4 cm w głąb, ukośnie do góry tak jak prowadzą otwory). Najlepiej wziąć coś co w miarę dopasowanie (ciasno) wchodzi w otwory. Po naciśnięciu z obu stron (z doświadczenia najlepiej w obu otworach) poduszka powinna lekko wyskoczyć, wtedy delikatnym szarpnięciem zdejmuje się ją.
W środku poduszka podpięta jest dwoma przewodami - nie da się ich pomylić, jeden jest zielony, drugi żółty, a poza tym mają ząbki zabezpieczające przed zamianą miejscami. Dodatkowo białą kostką podpięty jest klakson i czarną wiązka przycisków z obu stron. Przewody mają pewną długość, ale proponuję nie ciągnąć za mocno, bo wszystkie kostką są wpięte na taśmę elastyczną - kiedyś w ypsilonie tę kostkę mi się wyrwało. Więc wypinać, nie naprężać.
Żeby dobrać się do przycisków, trzeba zdjąć srebrny panel/plastik. Jest na wcisk, spokojnie da się rękami. Najpierw proponuję w po obu stronach, tam włąśnie gdzie są przyciski. Same przyciski są na zatrzask, nie zauważyłem tam śrub. przyda się wąski płaski śrubokręt. Delikatnie, bo zaczepy lubią pękać. Choć nawet pęknięte trzymają dobrze
Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy
Czy chodzi o otwory, których u mnie nie ma ?
Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy
Instrukcja pochodzi z Fiata Bravo.
Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy
Witam,podepnę się pod temat.Nie działa mi ściszanie radia z kierownicy,czy przycisk trzeba wymienić czy da się go reanimować?
pozd jenks
pozd jenks
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy
Odświeżę temat -- czasami nie mogę odebrać rozmowy przychodzącej naciskając przycisk na kierownicy łączenia (odbioru ) telefonu , czy ktoś miał już taki problem ? Czy da się to naprawić we własnym zakresie?
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.