Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

krzanu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2013, 18:24
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pułanki

Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: krzanu » 13 mar 2014, 11:47

Witam Panowie,

Czy ktoś mi powie ile oleju mój silnik spala ??

Zmieniałem olej 5 tys km temu, już dolałem 300ml...

Gdzieś na forum fiata (stilo abarth 2,4 benz) przeczytałem że producent podaje do tego silnika spalanie ok 300ml oleju na 1000km, aczkolwiek użytkownicy piszą że wychodzi 300-400ml na 1000km.

Powiedzcie mi proszę czy to jest ok ??

Czy jednak będzie potrzebna inwestycja > uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelki itp... dodam, że wolałbym aby to spalanie to była norma > bo dolać olej wychodzi taniej niż robić taki remont...

Moja Tereska lata na gazie, głównie krótkie odcinki, 5-10 km, w zimie na tych odcinkach ciężko jest mi dogrzać silnik.

PS. Mam 205 tys km, przy 200 tys km zmieniałem olej, zalany jest VAVOLINE VR1 Racing 10W60 - syntetyk (wg producenta)...
zamierzam dzisiaj zmienić olej na CASTROLA 10W40 półsyntetyk...

Pzd
Lancia Thesis 2,4 20V 2002, Citroen XM 2,1TD 1997

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2,4 20V benzyna --- spalanie oleju

Post autor: intuos » 13 mar 2014, 12:28

Valvoline to klasa sama w sobie, castrol to istna tragedia. Jeżeli chcesz obniżyć koszt oleju kup valvoline 10w40 dla samochodów z przebiegiem powyżej 100000km.
Spalanie oleju nie jest tragiczne, jeżeli od wymiany do wymiany (10000km) spali ci 1 l to wynik do zaakceptowania, pytanie czy sa symptomy niebieskiego dymu. Ja bym się takim spalaniem nie przejmował, ale to ja.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2,4 20V benzyna --- spalanie oleju

Post autor: LUKIThesis » 13 mar 2014, 13:24

Moim zdaniem to większe zużycie oleju niż 500ml na 10000 tys km jest już nieprawidłowe, a tym bardzie jak silnik nie jest doładowany turbiną . Mogę Ci podać dwa przykłady . Jeden to silnik 1,8 i 8v w citroenie ZX z 93r ( silnik bez turbo ) z przebiegiem ponad 300 tys km, stan oleju bez zmian w przebiegu 10000 km ,a jeśli jest to jest bardzo minimalny . Drugi to moja thesis 2,4 jtd 175 KM automat w ciągu 10000 tys km potrafi zjeść 400ml ale mam ją trochę zaniedbaną ( brak czasu ) i ma jeszcze jedno miejsce zapocone olejem i tworzy się na osłonie pod silnikiem blotko olejowe .
Mam również fisia na tym punkcie, więc jak tylko pobór oleju się zwiększa to szukam najpierw wycieków, a potem niestety trzeba szukać wewnątrz silnika . W citroenie profilaktycznie przy przebiegu ok 170 tys km poprosilem kolegę mechanika by przejrzał głowicę , oddał do planowania , wymienił uszczelnienia oraz szklanki . Wszystko wykonał profesjonalnie ale też dół silnika był w znakomitym stanie co razem dało pożądany efekt :)
Nie mam wiedzy jakie pobory ma Twój silnik ale ja bym sklaniał ku minimalnym . Thesis z tymi silnikami jest niewiele więc pewnie będzie ciężko uzyskać podpowiedź od posiadaczy .
Ostatnio zmieniony 13 mar 2014, 13:31 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.

krzanu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2013, 18:24
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pułanki

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: krzanu » 13 mar 2014, 13:28

Niebieskiego dymu brak.

Wycieków zewnętrznych brak.

PS. Mój citroen Xm 2,1 TD 97r, przebieg 305 tys km też nie bierze oleju... ;)

Dolewać czy przeglądać silnik ??
Lancia Thesis 2,4 20V 2002, Citroen XM 2,1TD 1997

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: LUKIThesis » 13 mar 2014, 13:35

Wiesz ja bym przejrzał ale Ciebie nie namawiam więc musisz sam zdecydować. Poczekaj jeszcze na podpowiedzi innych forumowiczów , będziesz miał większy pogląd . Narazie dolewaj, a dla pewności możesz zmierzyć ciśnienie w cylindrach.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: szajbus » 13 mar 2014, 22:04

1L /1000km tak jest dopuszczone wg książki ...

u mnie też olej znika a nie mam niebiesko ani nie leje się z pod auta :D

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: Michor » 14 mar 2014, 9:55

U mnie w 2,4 (co prawda nie thesis) - jest to ściśle zależne od (mam wrażenie) 2 czynników:
1) styl jazdy
2) "wiek" oleju.

Mam wrażenie że jak się na krótkich odcinkach śmiga to tego oleju więcej ginie.
a druga sprawa, to mam wrażenie że im bliżej wymiany tym szybciej znika (w sensie nowy olej dłużej utrzymuje stan, a od 8k km powiedzmy, przez ostatnie 2 znika 3/4 miarki)
Ostatnio zmieniony 14 mar 2014, 10:01 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Kilometr [km] to nie Koń Mechaniczny [KM]!!!!
BMW E39 Touring - 4,4 V8

1przemek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:08
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: 1przemek » 06 cze 2014, 13:56

Mam to samo, dolewam 400ml-700ml/1000km ale tak jak ktos pisal, zalezy od stylu jazdy i paliwa. Np. przejezdzam 1000km na autostradzie i jade na 100 oktanach z shella to przewaznie musze zalac 600-700ml.

Oczywiscie
Niebieskiego dymu brak.
Wycieków zewnętrznych brak.

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 676
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: carincton » 06 cze 2014, 17:58

Jest to zużycie w normie.

Awatar użytkownika
edym
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: edym » 06 cze 2014, 21:27

I ja potwierdzę, że w normie, a nawet lepiej ;-)
Przykłady takie jak Luki to raczej wyjątki potwierdzające regułę. Oczywiście miło by było być wśród tych wyjątków :-)

Podam jeszcze przykład.
Ojciec mojego szwagra kupił nową astrę kilka lat temu z silnikiem 1,6 benzyna i od razu zaczęła brać 600-700 ml na 1000 km. Pojechał na serwis pewny, że gwarancja wszystko załatwi a oni wyciągają papiery i jak byk jest napisane, że może się tak zdarzyć. To dopiero lipa.
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: LUKIThesis » 21 cze 2014, 12:26

Aż wstyd się przyznawać ale olałem totalnie moją cytrynę z racji tego, że zamierzam się na zmianę autka do pracy choć ostatnio trochę się jej poświęciłem bo musiałem wymienić wyjące łożysko na podporze półosi, uszczelniacze półosi na skrzyni biegów bo olej się wyprowadził i suchawo się robiło w lokalu - skrzyni biegów , poduszkę dolną silnika i zalać do skrzyni nowy olej co razem wzięte nie przekroczyło 250 polskich złoty :) No ale wracając do tematu to zorientowałem się, że oleju w silniku też długo nie wymieniałem, a jak spojrzałem na licznik to okazało się, że to już ok 30 tys km więc prędko chwyciłem za bagnet i zdziwko :) stan na 3/4 miarki :) tylko nie pamiętam już ile to było jak wlałem go te 30 tys km temu :hmmm: ale nie więcej niż pełen stan :)
Citroen creative technology :D
Raczej następcą też będzie cytrynka :)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: SIWY155 » 21 cze 2014, 21:02

Zużycie 0,3 litra na 1000km przy tym silniku nie byłoby żadną tragedią a na 5000 km to w ogóle nie ma o czym mówić tym bardziej ,że masz lpg.Jest wiele egzemplarzy, które wyrabiają normę czyli piją 1litr na 1000km.Dobrym olejem byłaby do tego silnika Selenia Racing 10w60.Ale jak mówiłem zupełnie nie masz czym się martwić.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: Gros » 22 cze 2014, 8:25

krzanu pisze:Witam Panowie,

Czy ktoś mi powie ile oleju mój silnik spala ??

Zmieniałem olej 5 tys km temu, już dolałem 300ml...

Gdzieś na forum fiata (stilo abarth 2,4 benz) przeczytałem że producent podaje do tego silnika spalanie ok 300ml oleju na 1000km, aczkolwiek użytkownicy piszą że wychodzi 300-400ml na 1000km.

Powiedzcie mi proszę czy to jest ok ??

Czy jednak będzie potrzebna inwestycja > uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelki itp... dodam, że wolałbym aby to spalanie to była norma > bo dolać olej wychodzi taniej niż robić taki remont...

Moja Tereska lata na gazie, głównie krótkie odcinki, 5-10 km, w zimie na tych odcinkach ciężko jest mi dogrzać silnik.

PS. Mam 205 tys km, przy 200 tys km zmieniałem olej, zalany jest VAVOLINE VR1 Racing 10W60 - syntetyk (wg producenta)...
zamierzam dzisiaj zmienić olej na CASTROLA 10W40 półsyntetyk...

Pzd
kolego to żadne zużycie oleju ten typ tak ma i jeśli będziesz wymieniał co 20tys to zejdzie do dołu miarki .Pomykam tymi motorami od ''niepamiętnych czasów'' wiec bólu nie ma i jeżdżę tylko na kastrolu 10/60 lub gdy był lany 10/40 .Kiedyś jeździłem na K20 Selenia czarnej 10/60 ale cena zwalała z nóg . Więc spij spokojnie i pomykaj dalej
:lol: : gafa : :bitwa:

krzanu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2013, 18:24
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pułanki

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: krzanu » 22 sie 2014, 13:10

Panowie i wszystko jasne.
Piszę dopiero teraz bo nigdy nie ma czasu.

Robiłem remont silnika.
Przyczyny:
1. Pęknięty 1 tłok,
2. Jajo na korbie,
3. "Brak" pierwszej panewki (już się wytarła), 2,3 i 4 w miarę ok, 5 ideał.
4. ugięty (oczywiście minimalnie!!) wał w miejscu 1 panewki,

i to wszystko było przyczyną.

A tak to zrobiłem kompletny remont.
Wymieniłem:
1. Tłok z korbą ( 1szt)
2. 1wszy szlif wału (+ prostowanie)
3. nowe panewki
4. nowe zawory wydechowe,
5. uszczelki kpl. oryginał,
6. planowanie głowicy, bloki, itp
7. pomiar bloku, tulei i wszystkiego.
8. pierścienie
9. pomiary ciśnienia (szczelności, itp)
10. pomiary wałków rozrządu oraz antywibracyjnego (tak się chyba zwie ten 3)
11. sprawdzenie stanu i wysokości wytwarzanego ciśnienia pompy oleju.
12. i pewnie wiele innych o których zapomniałem.


Zalałem syntetykiem 5W50 Valvoline, nowe filtry itp.
na chwilę obecną zrobiłem 3kkm i żadnego poboru oleju nie mam !!!


PS. czuję różnice w kulturze pracy silnika i dynamice.

Pzd

Więcej info na priv, tel, itp
Lancia Thesis 2,4 20V 2002, Citroen XM 2,1TD 1997

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2132
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 20v benzyna - spalanie oleju

Post autor: LUKIThesis » 22 sie 2014, 13:47

A jednak wina wewnątrz silnika. Sprawdzaliście ciśnienie w silniku przed robotą ?
Jednak nadal jestem przy swoim, że silnik bez doładowań nie może pobierać oleju, oczywiście w takim stopniu że miedzy wymianami trzeba robić dolewki, a tym bardziej jakby to było jakbym kupił nową furę na gwarancji i musiał co kilkaset km robić dolewki :roll: żenada , serwis miałby przerypane ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”