Kappa - tuleja wahacza i tuleja zwrotnicy
Kappa - tuleja wahacza i tuleja zwrotnicy
Mam do wymiany tuleje duże waHacza i tulejki w zwrotnicy. Jak poszedłem do sklepu to koleś nie mógł dojść czy
tuleja waHacza jest taka sama jak w AR164, Themie i Cromie
tuleja zwrotnicy z tyłu też pasuje od tych samochodów.
Pomóżcie bo w eperze to tak nie dokońca można stwierdzić czy to to samo.
Jak zakupie te części (właściwe dpo Kappy) to je zwymiaruję i zamieszczę na forum wymiary - przypuszczam że się to może przydać dla przyszłych naprawiaczy zawieszenia.
tuleja waHacza jest taka sama jak w AR164, Themie i Cromie
tuleja zwrotnicy z tyłu też pasuje od tych samochodów.
Pomóżcie bo w eperze to tak nie dokońca można stwierdzić czy to to samo.
Jak zakupie te części (właściwe dpo Kappy) to je zwymiaruję i zamieszczę na forum wymiary - przypuszczam że się to może przydać dla przyszłych naprawiaczy zawieszenia.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Dołączam sie do prośby o podanie czy są jakieś zamienniki.
Co prawda wymieniłem cale wahacze, ale na używki wiec to nadal tylko tymaczsowe rozwiązanie.
Cena nowych wahaczy to okolo 300 pln od sztuki. Troche drogo jak na kawal blachy, w ktorym jedyne co ulega zużyciu to dwie niewielkie tuleje.
Z czego tuleja zwrotnicy kosztuje około 15 pln i mozna bez problemu dostac, gorzej jest tuleją przednią.
W sobote spędziłem w serwisie Fiata z poł godziny, ale nie znalezli zadnych odpowiedników.
Podczas poprzedniej wizyty z tym samym problemem sprzedawca stwierdzil ze wyprasowanie tuleji sprawia duzy problem i jest ryzyko pogięcia wahacza, dlatego sprzedają caly element.
Uwierzylem, bo moja znajomosc tematow okołomechanicznych jest marna, tymczasem w pierwszym odwiedzonym warsztacie wyprasowali mi tulejke w ciagu pieciu minut bez stękania, bez jakiegokolwiek sladu na wahaczu i do tego za darmo. Jeżdze teraz z tym elementem po roznych sklepach i szukam... moze jednak ktoryś wpadnie na odpowiedni trop.
Dodam , że chodzi o Kappy sprzed modyfikacji zawieszenia, gdzie wahacz wyglada jak dwie zespawane blachy.
Marcinie.
Innym rozwiązaniem jest zastąpenie tych wahaczy podobnymi od Themy. Odpada kłopot z szukaniem tuleji, bo przednia jest do kupienia od ręki, tylna bez zmian, wiec tez dostępna.
Wahacze mają tę samą dlugość i konstrukcje jednak przednia tulejka ma średnice mniejszą o jakis 1 cm. W zwiazku z tym kolo bedzie przesuniete o jakies 5mm w kierunku przodu auta. Niby nieduzo i troche nad tym myslalem orientując sie na forum o technicznych niuansach tej operacji.
Potem pojechałem na szarpaki, a że klient zrobil na mnie wrażenie dobrze zorientowanego w temacie zawieszenia, nie omieszkalem zapodac tematu zmiany wahaczy. Odradzil stanowczo podając szereg argumentow, w ktorych przewineło sie zbyt duzo technicznych pojęć i zależnosci, bym mógł je teraz przytoczyć
Prawde mowiąc nie wiem co teraz z tym fantem zrobic. Kupno używek za rok czy dwa mija sie z celem. Chyba ze pochodzily z auta w ktorym stosunkowo niedawno wymieniono je na funkiel nufki, no ale sprawdzic tego nie ma jak.
pozdrawiam.
Przemek.
Co prawda wymieniłem cale wahacze, ale na używki wiec to nadal tylko tymaczsowe rozwiązanie.
Cena nowych wahaczy to okolo 300 pln od sztuki. Troche drogo jak na kawal blachy, w ktorym jedyne co ulega zużyciu to dwie niewielkie tuleje.
Z czego tuleja zwrotnicy kosztuje około 15 pln i mozna bez problemu dostac, gorzej jest tuleją przednią.
W sobote spędziłem w serwisie Fiata z poł godziny, ale nie znalezli zadnych odpowiedników.
Podczas poprzedniej wizyty z tym samym problemem sprzedawca stwierdzil ze wyprasowanie tuleji sprawia duzy problem i jest ryzyko pogięcia wahacza, dlatego sprzedają caly element.
Uwierzylem, bo moja znajomosc tematow okołomechanicznych jest marna, tymczasem w pierwszym odwiedzonym warsztacie wyprasowali mi tulejke w ciagu pieciu minut bez stękania, bez jakiegokolwiek sladu na wahaczu i do tego za darmo. Jeżdze teraz z tym elementem po roznych sklepach i szukam... moze jednak ktoryś wpadnie na odpowiedni trop.
Dodam , że chodzi o Kappy sprzed modyfikacji zawieszenia, gdzie wahacz wyglada jak dwie zespawane blachy.
Marcinie.
Innym rozwiązaniem jest zastąpenie tych wahaczy podobnymi od Themy. Odpada kłopot z szukaniem tuleji, bo przednia jest do kupienia od ręki, tylna bez zmian, wiec tez dostępna.
Wahacze mają tę samą dlugość i konstrukcje jednak przednia tulejka ma średnice mniejszą o jakis 1 cm. W zwiazku z tym kolo bedzie przesuniete o jakies 5mm w kierunku przodu auta. Niby nieduzo i troche nad tym myslalem orientując sie na forum o technicznych niuansach tej operacji.
Potem pojechałem na szarpaki, a że klient zrobil na mnie wrażenie dobrze zorientowanego w temacie zawieszenia, nie omieszkalem zapodac tematu zmiany wahaczy. Odradzil stanowczo podając szereg argumentow, w ktorych przewineło sie zbyt duzo technicznych pojęć i zależnosci, bym mógł je teraz przytoczyć

Prawde mowiąc nie wiem co teraz z tym fantem zrobic. Kupno używek za rok czy dwa mija sie z celem. Chyba ze pochodzily z auta w ktorym stosunkowo niedawno wymieniono je na funkiel nufki, no ale sprawdzic tego nie ma jak.
pozdrawiam.
Przemek.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Ja nie musze zmieniać wachacza z tyłu, ta tuleja wachacza to jest ta duża w przednim wachaczu i z jej wymianą nie ma najmniejszego problemu.
Z tyłu mam zmienić tylko tulejkę w zwrotnicy i chodziło mi o to czy ta tulejka jest taka sama jak w Themie AR 164 i Cromie, bo gość w sklepie nie do końca był pewien - to już się wyjaśniło (jest taka sama).
Teraz tylko czekam na odpowiedź co do tuleji met-gum do przedniego wachacz (tej dużej) czy pasuje od AR 164, Themy i Cromy - bo gośc też nie jest pewien.
Z tyłu mam zmienić tylko tulejkę w zwrotnicy i chodziło mi o to czy ta tulejka jest taka sama jak w Themie AR 164 i Cromie, bo gość w sklepie nie do końca był pewien - to już się wyjaśniło (jest taka sama).
Teraz tylko czekam na odpowiedź co do tuleji met-gum do przedniego wachacz (tej dużej) czy pasuje od AR 164, Themy i Cromy - bo gośc też nie jest pewien.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
ostatnio trafilem na sklep z czesciami do Fiata we Wroclawiu (istnieja juz ze 20 lat....) Ludzie tam pracujacy (zreszta bardzo sympatyczni) maja katalogi i zamienniki w glowach
A i ceny sa dobre. np koncowka drazka kierowniczego do Kappy 36 PLN (vema)
zapytaj sie tam, co pasuje
tel
071 361 86 70
071 332 40 52
Daj znac jak poszlo
A i ceny sa dobre. np koncowka drazka kierowniczego do Kappy 36 PLN (vema)
zapytaj sie tam, co pasuje
tel
071 361 86 70
071 332 40 52
Daj znac jak poszlo
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
To Inter - Motor SC, ulica Lwowska 9 (boczna Zaporowskiej)."LukaszN" pisze:ostatnio trafilem na sklep z czesciami do Fiata we Wroclawiu (istnieja juz ze 20 lat....) Ludzie tam pracujacy (zreszta bardzo sympatyczni) maja katalogi i zamienniki w glowach
A i ceny sa dobre. np koncowka drazka kierowniczego do Kappy 36 PLN (vema)
zapytaj sie tam, co pasuje
tel
071 361 86 70
071 332 40 52
Daj znac jak poszlo
Rzeczywiście bardzo mili i uprzejmi, ceny bardzo dobre.
Ale wg mnie polegają głównie na eperze: co do zamiennika rolki naprężającej paska klinowego sam ich informowałem.
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
dzwonilem... powalili mnie ceną wahacza... 390 pln.
To juz w serwisie fiata kupie go za 260 plus VAT = 317 pln
To juz w serwisie fiata kupie go za 260 plus VAT = 317 pln

Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Dzwoniłem
tuleja przedniego wachacza jest inna (nie pasuje z AR164, Themy)
tuleja zwrotnict jest taka sama
tuleja przedniego wachacza jest inna (nie pasuje z AR164, Themy)
tuleja zwrotnict jest taka sama
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Muszę zakupić jeszcze komplet naprawczy zacisku hamulcowego do tyłu
Z informacji od Tomka i sklepu carix wiem że to Autofren D4 083, a teraz najzabawniejsze - dane ze strony Intercars
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
AUTOFREN D4083
indeks: D4-083
Cena brutto: 21,07 zł
nazwa: Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
opis : AUTOFREN Reperaturka zacisku T AUDI
80/90/100/200/A4/A6/A8, VW, SEAT 88- 38mm (LUCAS)
producent: AUTOFREN
Zobaczcie do jakich samochodów ten komplet pasuje.
[/url]
Z informacji od Tomka i sklepu carix wiem że to Autofren D4 083, a teraz najzabawniejsze - dane ze strony Intercars
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
AUTOFREN D4083
indeks: D4-083
Cena brutto: 21,07 zł
nazwa: Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
opis : AUTOFREN Reperaturka zacisku T AUDI
80/90/100/200/A4/A6/A8, VW, SEAT 88- 38mm (LUCAS)
producent: AUTOFREN
Zobaczcie do jakich samochodów ten komplet pasuje.

Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Jak się przekonałeś niektórzy plotą różne pierd......."szarkiz" pisze: Podczas poprzedniej wizyty z tym samym problemem sprzedawca stwierdzil ze wyprasowanie tuleji sprawia duzy problem i jest ryzyko pogięcia wahacza, dlatego sprzedają caly element.
Uwierzylem, bo moja znajomosc tematow okołomechanicznych jest marna, tymczasem w pierwszym odwiedzonym warsztacie wyprasowali mi tulejke w ciagu pieciu minut bez stękania, bez jakiegokolwiek sladu na wahaczu i do tego za darmo.
Tulejka owszem ma mniejszą średnicę, ale osie tych tulejek są w identycznej odległości i koło nie będzie nigdzie przesunięte, będzie dokładnie tam gdzie ma być. Słuchaj ludzi którzy wymieniali to dziesiątki razy a nie człowieka który robi wrażenie a widzi ten typ zawieszenia pewnie pierwszy raz."szarkiz" pisze: Wahacze mają tę samą dlugość i konstrukcje jednak przednia tulejka ma średnice mniejszą o jakis 1 cm. W zwiazku z tym kolo bedzie przesuniete o jakies 5mm w kierunku przodu auta. Niby nieduzo i troche nad tym myslalem orientując sie na forum o technicznych niuansach tej operacji.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Tuleje z przodu nie pasują z themy, a z wymianą też nie jest tak łatwo jak się na oko wydaje, najczęściej tuleja jest tak zapieczona na wahaczu że bez cięcia kątówką nie da się tego zbić. Jeśli chodzi o tę tylną dużą to należy kupić oryginał, w serwisie kosztuje kilkadziesiąt pln."Marcin_D" pisze: ta tuleja wachacza to jest ta duża w przednim wachaczu i z jej wymianą nie ma najmniejszego problemu.
Z tyłu mam zmienić tylko tulejkę w zwrotnicy i chodziło mi o to czy ta tulejka jest taka sama jak w Themie AR 164 i Cromie, bo gość w sklepie nie do końca był pewien - to już się wyjaśniło (jest taka sama).
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Thema kappa maja z tyłu systemy hamulcowe lukas tak jak wiele europejskich aut (np klocki z themy pasują do Audi 80 , 100) , najczęściej wymienia się uszczelnienie tłoka i osłonkę tłoka, wystarczy wtedy zmierzyć średnicę tłoka i w zasadzie większość będzie pasowała. Problemy zaczną się gdy będziemy chcieli wymienić dodatkowo resztę uszczelnień w zacisku i tu już nie jest tak różowo."Marcin_D" pisze:Muszę zakupić jeszcze komplet naprawczy zacisku hamulcowego do tyłu
Z informacji od Tomka i sklepu carix wiem że to Autofren D4 083, a teraz najzabawniejsze - dane ze strony Intercars
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
AUTOFREN D4083
indeks: D4-083
Cena brutto: 21,07 zł
nazwa: Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
opis : AUTOFREN Reperaturka zacisku T AUDI
80/90/100/200/A4/A6/A8, VW, SEAT 88- 38mm (LUCAS)
producent: AUTOFREN
Zobaczcie do jakich samochodów ten komplet pasuje.[/url]
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Podlacze sie pod pytanko. Jakie tulejki g-m sa do wymiany tylnym zawieszeniu i w jakich cenach sa zamienniki?
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Witam,
W Lanciach występują też zaciski Girling - tylny zacisk ma gniazdo na klucz imbusowy (do wkręcania tłoczka).
Koplet uszczelnień (zawiera również oringi do sekcji ręcznego) to ok. 50-60PLN.
Ale pomiar średnicy tłoczka jest niezbędny, aby nie kupić niedokładnie tego zestawu, który jest poptrzebny.
Pozdrawiam
W Lanciach występują też zaciski Girling - tylny zacisk ma gniazdo na klucz imbusowy (do wkręcania tłoczka).
Koplet uszczelnień (zawiera również oringi do sekcji ręcznego) to ok. 50-60PLN.
Ale pomiar średnicy tłoczka jest niezbędny, aby nie kupić niedokładnie tego zestawu, który jest poptrzebny.
Pozdrawiam
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Z tyłu zużywają się właściwie tuleje w wahaczach,te duże przednie jak masz wahacz z themy to zamiennik od 20 do 50 pln, w oryginale występuje tylko razem z wahaczem. Do Kappy brak zamienników jak na razie. Tylne małe pod piastą są identyczne w Kappie i w themie zamienniki od 15 pln, oryginał ~70 pln . Można jeszcze wymieniać końcówki drążków, tych poprzecznych, ale one są bardzo trwałe i wystarczają na długo. W nowym typie dochodzą jeszcze łączniki stabilizatora i gumy do niego, zamienniki około 40 pln , oryginały x2 (chyba bo nie pamiętam dokładnie)"tomek" pisze:Podlacze sie pod pytanko. Jakie tulejki g-m sa do wymiany tylnym zawieszeniu i w jakich cenach sa zamienniki?
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Kappa - tuleja wachacza i tuleja zwrotnicy
Wahacze jak wiesz wlasnie wymienilem na te od Themy."prezesjm" pisze: Z tyłu zużywają się właściwie tuleje w wahaczach,te duże przednie jak masz wahacz z themy to zamiennik od 20 do 50 pln, w oryginale występuje tylko razem z wahaczem.
Pamietam tylko, ze jak kupilem Kappe 4 lata temu to wymieniale jakies male i duze z tylu. Kupowalem w Vemapolu i teraz nie wiem o to moglo byc!Tylne małe pod piastą są identyczne w Kappie i w themie zamienniki od 15 pln, oryginał ~70 pln . Można jeszcze wymieniać końcówki drążków, tych poprzecznych, ale one są bardzo trwałe i wystarczają na długo.