Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 maja 2014, 22:32
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Wrocław
Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Witam,
Jestem zainteresowany taką Phedrą, benzyna 2.0 rocznik 2005. Przebieg 180000km.
Czy warto taką kupić, czy długo jeszcze pojeździ?
Jak z częściami, czy łatwo dostępne i cenami, szczególnie do silnika, bo to stara jednostka PSA.
Ile to pali w mieście i na trasie przy 100-110 km/h?
Czy w tej benzynie może coś się zepsuć co sporo kosztuje?
I czy zainstalowanie gazu nie ma problemu? Jakie są koszty instalki?
I jak się jeżdzi takim autem, czy na trasie łatwo wyprzedzić TIRA z 5 osobami na pokładzie?
Podobno diesle są w tym lepsze, ale czy to rzeczywiście tak duża różnica? Ma ktoś porównanie?
Myśle też pod tym kątem o dieslu 2.0 HDI 136KM, ale dużo ludzie piszą o kosztach dwumas, EGR itp jakie wpadaja po 180-200 tys km.
I hałas, czy ta benzyna jest wyraźnie cichsza w kabinie niż diesel?
Jeśli benzyna i gaz - to czy butla z gazem może kolidować z hakiem?
To auto tego nie ma, ale chciałbym mu później założyć hak na rowery. Czy lepiej najpierw zamontować hak, a potem butla wejdzie?
Jestem zainteresowany taką Phedrą, benzyna 2.0 rocznik 2005. Przebieg 180000km.
Czy warto taką kupić, czy długo jeszcze pojeździ?
Jak z częściami, czy łatwo dostępne i cenami, szczególnie do silnika, bo to stara jednostka PSA.
Ile to pali w mieście i na trasie przy 100-110 km/h?
Czy w tej benzynie może coś się zepsuć co sporo kosztuje?
I czy zainstalowanie gazu nie ma problemu? Jakie są koszty instalki?
I jak się jeżdzi takim autem, czy na trasie łatwo wyprzedzić TIRA z 5 osobami na pokładzie?
Podobno diesle są w tym lepsze, ale czy to rzeczywiście tak duża różnica? Ma ktoś porównanie?
Myśle też pod tym kątem o dieslu 2.0 HDI 136KM, ale dużo ludzie piszą o kosztach dwumas, EGR itp jakie wpadaja po 180-200 tys km.
I hałas, czy ta benzyna jest wyraźnie cichsza w kabinie niż diesel?
Jeśli benzyna i gaz - to czy butla z gazem może kolidować z hakiem?
To auto tego nie ma, ale chciałbym mu później założyć hak na rowery. Czy lepiej najpierw zamontować hak, a potem butla wejdzie?
Re: Phedra - benzyna 2.0 r 2005, czy warto?
Na pusto zbiera się nie najgorzej, nie jechałem w kilka osób.
Szukałem informacji na temat LPG w tym silniku, niektórzy twierdzą że jest problem ze szklankami.
Butlę na gaz można zamontować zamiast koła zapasowego w koszu pod autem, w Ulysse były hak i LPG więc chyba nic nie koliduje.
A i co do hałasu- myślałem że auto będzie lepiej wyciszone, przy 120 szału nie ma.
Szukałem informacji na temat LPG w tym silniku, niektórzy twierdzą że jest problem ze szklankami.
Butlę na gaz można zamontować zamiast koła zapasowego w koszu pod autem, w Ulysse były hak i LPG więc chyba nic nie koliduje.
A i co do hałasu- myślałem że auto będzie lepiej wyciszone, przy 120 szału nie ma.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 maja 2014, 22:32
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Czy hałaśliwy jak diesel przy 120km/h? Czy chodzi o to, że w ogóle jest to głośne jednak auto?
To też ważne dla mnie
To też ważne dla mnie
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Może kilka słów o naszej Phedrze.
Mamy opcje 2.0 benzyna + gaz.
Ogólnie autko sprawuje się bardzo, co do spalania hmmm nasze drogi spokojna jazda do 120km/h można spokojnie zejść do 11-12l gazu, ale jak wyruszymy na autostradę i jedziemy 150-160km/h to ciężko zejść poniżej 14l gazu.
Jeśli chodzi o wyprzedzanie to naprawdę zbiera się ładnie, to nie jest to co 2.0 Chysler Voyager z lat 1997.
Najlepiej poznaj kilka aut osobiście, przejedź się Dieslem i Benzyną wtedy będziesz miał porównanie (umów się na jazdy próbne z autami z ogłoszeń lub poszukaj kogoś z forum z okolic)
Mamy opcje 2.0 benzyna + gaz.
Ogólnie autko sprawuje się bardzo, co do spalania hmmm nasze drogi spokojna jazda do 120km/h można spokojnie zejść do 11-12l gazu, ale jak wyruszymy na autostradę i jedziemy 150-160km/h to ciężko zejść poniżej 14l gazu.
Jeśli chodzi o wyprzedzanie to naprawdę zbiera się ładnie, to nie jest to co 2.0 Chysler Voyager z lat 1997.
Najlepiej poznaj kilka aut osobiście, przejedź się Dieslem i Benzyną wtedy będziesz miał porównanie (umów się na jazdy próbne z autami z ogłoszeń lub poszukaj kogoś z forum z okolic)
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Witam,
odnośnie załadunku 5 osób (3 dorosłe,2 dzieci), wyciągnięty ostatni rząd siedzeń, 2 wózki i reszta bagaże:
mocy wg.mnie brakuje.
Lepsze rozwiązanie na które bym się teraz zdecydował kupując auto to V6 i do tego gaz.
Ja mam 2.0 benzyna i sporo czytałem o tym silniku i niestety gaz nie najlepiej w tym silniku, być może się mylę.
odnośnie załadunku 5 osób (3 dorosłe,2 dzieci), wyciągnięty ostatni rząd siedzeń, 2 wózki i reszta bagaże:
mocy wg.mnie brakuje.
Lepsze rozwiązanie na które bym się teraz zdecydował kupując auto to V6 i do tego gaz.
Ja mam 2.0 benzyna i sporo czytałem o tym silniku i niestety gaz nie najlepiej w tym silniku, być może się mylę.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
A czemu LPG ma szkodzić w tym silniku? Przecież nic specjalnego w nim nie ma, a sama jednostka jest bardzo dobra. Kwestia dobrej instalacji, czyli głownie nie oszczędzać na częściach i znaleźc dobrą osobe do montazu. Lepiej kupić benzynowego 2.0 albo V6 niż diesle, które z tego co widać po ogłoszeniach - padają jak muchy.
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Temu, że 2 moich znajomych miało silniki wspomniane i po roku od montażu gazu robili remonty silnika.
Natomiast co do Diesli nie mają jakoś nie wiadomo jakiej złej renomy, ale...
wolałem benzynę
Natomiast co do Diesli nie mają jakoś nie wiadomo jakiej złej renomy, ale...
wolałem benzynę
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Pewnie awarie wystąpiły z kiepskiego montażu i tanich części, niestety oszczędzać to można dopiero po montażu LPG, a nie przed Patrząc po tym jak montowane są instalacje LPG w naszych krajowych warsztatach to własnie można podejrzewać zły dobór częsci i montaż na bardzo niskim poziomie (chociażby wiercenie otworów w kolektorze ssącym na silniku, bez zdejmowania)
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Nie sposób się nie zgodzić....
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Jedyny problem to ten o którym pisałem- szklanki zaworów... Podobno są jakieś zamienniki, które są wytrzymalsze i problem nie powraca- podobno.GrimlocK pisze:Pewnie awarie wystąpiły z kiepskiego montażu i tanich części, niestety oszczędzać to można dopiero po montażu LPG, a nie przed Patrząc po tym jak montowane są instalacje LPG w naszych krajowych warsztatach to własnie można podejrzewać zły dobór częsci i montaż na bardzo niskim poziomie (chociażby wiercenie otworów w kolektorze ssącym na silniku, bez zdejmowania)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Przy moim przebiegu rzędu 22kkm na prawie 30m-cy to nie spoglądałem w stronę gazu. Mimo że same koszty paliwa są wyższe niż diesla to z tego co myślę przy takim przebiegu oszczędzam na ew.kosztach napraw diesla.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 maja 2014, 22:32
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Dziękuję za odpowiedzi.
Jednak chyba zrezygnuję z benzyny w tym modelu. Trochę naczytałem się o problemach z tymi silnikami, a w dodatku spalanie LPG też duże i jeszcze koszt instalacji gazu.
Chyba jednak postawię na diesla, bo kosztowo wyjdę prawie na to samo, a diesel bardziej trwały jako silnik.
Wiem, że w dieslach są dwumasy, turbiny i inne, ale jak raz zrobię, to na kolejne 150 000 wystarczy:) Nie kupuję tego auta, aby za 2 lata sprzedawać.
To, ze diesel wyprzedza szybciej na trasie jest również istotne, bo nieraz pokonuję 500km po naszych drogach i zbyt często kogoś musze wyminąć
Czy z osprzętu silnika 2.0 136KM i zawieszenia sa jakieś nietypowe elementy, znaczy tylko dla Phedry, które nie występują w C8 i 807?
Jednak chyba zrezygnuję z benzyny w tym modelu. Trochę naczytałem się o problemach z tymi silnikami, a w dodatku spalanie LPG też duże i jeszcze koszt instalacji gazu.
Chyba jednak postawię na diesla, bo kosztowo wyjdę prawie na to samo, a diesel bardziej trwały jako silnik.
Wiem, że w dieslach są dwumasy, turbiny i inne, ale jak raz zrobię, to na kolejne 150 000 wystarczy:) Nie kupuję tego auta, aby za 2 lata sprzedawać.
To, ze diesel wyprzedza szybciej na trasie jest również istotne, bo nieraz pokonuję 500km po naszych drogach i zbyt często kogoś musze wyminąć
Czy z osprzętu silnika 2.0 136KM i zawieszenia sa jakieś nietypowe elementy, znaczy tylko dla Phedry, które nie występują w C8 i 807?
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Moim zdaniem to raczej kiepski wybór, bo za cene wspomnianych gratów do Diesla to mozna kupić pewnie ze dwa silniki 2.0 benzynowe i jeszcze zamontowac instalacje
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Silnik 2.0 16v PB można kupić już za 1100zł. Dość dużo tego zwieziono z UK- 307/407/c5 itd itp...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Phedra 2.0 benzyna '05 - czy warto?
Ja bym też uważał na auta z Niderlandów - podobno dość nimi "orzą", nie przejmując się specjalnie obsługą (oczywiście muszą się i wyjątki zdarzać!)... Ale to wiadomość z drugiej ręki - usłyszałem tą opinię od kogoś, kto sprowadzał już kilka aut z różnych krajów....
Natomiast co do samej Phedry - nie mam zdania, bo i nie miałem przyjemności...
Pozdrawiam
Natomiast co do samej Phedry - nie mam zdania, bo i nie miałem przyjemności...
Pozdrawiam
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.