Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 0:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ZWA
Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Witam właśnie zupełnie przypadkowo i niezobowiązująco zakupiłem Lancie Kappe 2.0 20V automat sekwencja nie jest ona doskonala ale spodobala mi sie na tyle ze mam chec w nia zainwestowac aby cieszyc sie wrazeniami jakie daje ona z jady. Mam w tym momencie kilka pytan zwiazanych w wadami przeze mnie wstepnie zdiagnozowanymi...
1. Kontrolka oleju po nagrzaniu silnika zaczna mrugac prz hamowaniu i postoju jak wrzuce na N lub P w automacie to przestaje czasami sie zaswieci ale jak przygazuje tez przestaje swiecic.
2. Stuki w silniku dochodzace raczej z gory tj z glowicy mozliwe ze regulatory na naprawdę wysokich obrotach nie slychac stukow najbardziej na niskich.
3. Czesto smierdzi gazem nie pali malo ale wybaczam bo lubie przydusic
4. 4 bieg w automacie pozno sie zalacza tzn po przejechaniu dajmy na to z 10 nawet 15km pozniej chodzi prawidlowo przelacza za kazdym razem
5. Dziwny odglos w lewym kole podczas jady nasila sie wraz z predkoscia ale tylko po odjeciu gazu jak przspieszam i hamuje jest ok dzwiek jest metaliczny tzw chrobotanie
Prosze o pomoc i szybka odp bo nie wiem czy oplaca sie inwestowac chociaz bardzo mi sie to auto spodobalo czy lepiej sie go pozbyc co nie ukrywam ze nie przyjdzie mi latwo. Pozdr
1. Kontrolka oleju po nagrzaniu silnika zaczna mrugac prz hamowaniu i postoju jak wrzuce na N lub P w automacie to przestaje czasami sie zaswieci ale jak przygazuje tez przestaje swiecic.
2. Stuki w silniku dochodzace raczej z gory tj z glowicy mozliwe ze regulatory na naprawdę wysokich obrotach nie slychac stukow najbardziej na niskich.
3. Czesto smierdzi gazem nie pali malo ale wybaczam bo lubie przydusic
4. 4 bieg w automacie pozno sie zalacza tzn po przejechaniu dajmy na to z 10 nawet 15km pozniej chodzi prawidlowo przelacza za kazdym razem
5. Dziwny odglos w lewym kole podczas jady nasila sie wraz z predkoscia ale tylko po odjeciu gazu jak przspieszam i hamuje jest ok dzwiek jest metaliczny tzw chrobotanie
Prosze o pomoc i szybka odp bo nie wiem czy oplaca sie inwestowac chociaz bardzo mi sie to auto spodobalo czy lepiej sie go pozbyc co nie ukrywam ze nie przyjdzie mi latwo. Pozdr
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2014, 13:23 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Re: Lancia Kappa 2.0 20V 155KM kilka pytań ściśle techniczny
1. Zakładam, że olej w silniku jest? Przydało by się zmierzyć jego ciśnienie, podjedź z tym do jakiegoś mechanika. Najbardziej optymistyczne było by uszkodzenie czujnika.
3. Z tym podjedź do gazownika, niech poszuka nieszczelności.
5. Objawy wskazują na łożysko koła. Sprawdź jak się zachowuje w zakrętach, pojeździj wężykiem i zobacz czy jest różnica przy skręcaniu w lewo i w prawo.
3. Z tym podjedź do gazownika, niech poszuka nieszczelności.
5. Objawy wskazują na łożysko koła. Sprawdź jak się zachowuje w zakrętach, pojeździj wężykiem i zobacz czy jest różnica przy skręcaniu w lewo i w prawo.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lancia Kappa 2.0 20V 155KM kilka pytań ściśle techniczny
Inwestować w samochód opłaca się tylko wtedy, gdy chcesz go sprzedać za więcej niż włożyłeś, to taka prosta odpowiedź.
1. Sprawdź olej, jeśli jest w okolicy maksimum to warsztat i pomiar ciśnienia oleju jak Bichon radzi. Jak mruga przy hamowaniu i postoju, czyli na niskich obrotach, to niestety obstawiam że czujnik jest ok i albo oleju jest mało, albo pompa do wymiany.
2. Stuki regularne czy raczej takie trochę losowe? W każdym razie głowicę wypadałoby obejrzeć, może krzywka na którymś wałku jest zjechana albo szklanka nie dostaje oleju. Warto obejrzeć zanim się zepsuje coś drogiego.
Migająca kontrolka oleju na niskich obrotach i stuki z silnika z własnych doświadczeń kojarzą mi się z wymianą panewek. Osobiście jedyną jazdę, jaką bym teraz wykonał to jazdę do mechanika.
1. Sprawdź olej, jeśli jest w okolicy maksimum to warsztat i pomiar ciśnienia oleju jak Bichon radzi. Jak mruga przy hamowaniu i postoju, czyli na niskich obrotach, to niestety obstawiam że czujnik jest ok i albo oleju jest mało, albo pompa do wymiany.
2. Stuki regularne czy raczej takie trochę losowe? W każdym razie głowicę wypadałoby obejrzeć, może krzywka na którymś wałku jest zjechana albo szklanka nie dostaje oleju. Warto obejrzeć zanim się zepsuje coś drogiego.
Migająca kontrolka oleju na niskich obrotach i stuki z silnika z własnych doświadczeń kojarzą mi się z wymianą panewek. Osobiście jedyną jazdę, jaką bym teraz wykonał to jazdę do mechanika.
Drop a gear and disappear!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 0:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ZWA
Re: Lancia Kappa 2.0 20V 155KM kilka pytań ściśle techniczny
Olej jest w normie stuki są równomierne od odpalenia wzmagają się wraz z obrotami dochodzą ewidentnie z góry na moje ucho jest to tzw granie szklanek w głowicy ale może to być tylko moje odczucie dźwięki mogą się przenosić co do koła to nasila się podczas skręcania w prawo z tym że nie jest to huczenie a raczej takie ząbkowate ocieranie się jakiś mechanicznych elementów. Ktoś może wie co z tą skrzynią że tak późno załącza 4 bieg? Lepiej wlać gęściejszy olej do silnika? Słyszałem że wybór filtra też ma znaczenie.
Re: Lancia Kappa 2.0 20V 155KM kilka pytań ściśle techniczny
Eeee, jak ten hałas w kole taki "ząbkowany" i ujawnia się głównie przy skręcie, to wymień przegub zewnętrzny zanim staniesz bez ruchu.
Hałas z głowicy to jeszcze może być wariator.
Hałas z głowicy to jeszcze może być wariator.
Drop a gear and disappear!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 0:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ZWA
Re: Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Ok posprawdzam to zacznę od demontażu miski olejowej sprawdzę panewki czy są podjechane może zrobie tak że podkręcę ciśnienie na pompie olejowej i zaleje olej 15W50? Co o tym sądzicie i czy dobór filtra oleju ma wpływ na cokolwiek co gdzieś tam na forum czytałem że jakieś wybrane filtry zakładają. Jeszcze raz wspomnę o skrzyni automatycznej i późnym załączaniu się 4biegu może też należy jedynie zmienić olej miał ktoś taki przypadek? Ile wchodzi oleju do automatu jaki olej wybrać filtr się wymienia czy czyści?
Re: Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Jak podkręcisz ciśnienie na pompie olejowej?
Nie da się.
Nie da się.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 0:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ZWA
Re: Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Rozmawiałem ze znajomym który powiedział że taki zabieg jest możliwy sam nigdy tego nie robiłem ponoć jak się zdejmie miskę olejową to przy pompie można ją jakoś podkręcić nie wiem czy śrubą czy czym innym możliwe to jest? Co myślicie jeżeli chodzi o wybór oleju dodam że silnik najlepsze czasy ma już za sobą? 15W50 można spokojnie zalać pomoże to coś?
Re: Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Nie da się. Chyba że zmienisz przełożenie pompy olejowej.
Pamiętaj że pompa olejowa nie "tworzy" ciśnienia. Pompa ma określoną wydajność i przegania olej. Ciśnienie "tworzy" się w miejscu ograniczenia tego przepływu-> np. panewkach.
Jeżeli Twój znajomy, chce przestawić zawór przelewowy, to taka modyfikacja będzie miała wpływ tylko na wydajność/ciśnienie na wysokich obrotach.
Na niskich, zawór jest zamknięty bo pompa nie ma wystarczającej wydajności żeby go otworzyć.
Dopóki nie przekonstruujesz pompy olejowej żeby zwiększyć jej wydajność to ciśnienia nie zwiększysz.
Pamiętaj że pompa olejowa nie "tworzy" ciśnienia. Pompa ma określoną wydajność i przegania olej. Ciśnienie "tworzy" się w miejscu ograniczenia tego przepływu-> np. panewkach.
Jeżeli Twój znajomy, chce przestawić zawór przelewowy, to taka modyfikacja będzie miała wpływ tylko na wydajność/ciśnienie na wysokich obrotach.
Na niskich, zawór jest zamknięty bo pompa nie ma wystarczającej wydajności żeby go otworzyć.
Dopóki nie przekonstruujesz pompy olejowej żeby zwiększyć jej wydajność to ciśnienia nie zwiększysz.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 0:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ZWA
Re: Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Myślę że na początek wymienię panewki wie ktoś jaki jest ich koszt? Zaleje nowy olej wymienię filtr może to coś pomoże a jak nie do będę działał dalej... jeżeli miał by jeszcze ktoś rady dla mnie będę bardzo wdzięczny za każdą informację...
Re: Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Zależy co będziesz musiał robić z tymi panewkami.
Komplet ze 400 (samych panewek głównych i korbowodowych) ale nie wiadomo czy jakiś szlif czy coś?
Komplet ze 400 (samych panewek głównych i korbowodowych) ale nie wiadomo czy jakiś szlif czy coś?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 0:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ZWA
Re: Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Panowie jest sprawa priorytetowa, ktokolwiek może mi pomóc, niech mi coś podpowie... mam problem ze skrzynią automatyczną, 4 bieg załącza się dopiero po przejechaniu ok 10km, później załącza się bez problemu, reszta biegów chodzi prawidłowo, jeden z użytkowników miał taki sam problem, niestety nikt nie odpowiedział cytuję:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... ia#p476851
Jest to dla mnie decydująca sprawa, bo jeśli skrzynie trzeba wymienić, choć z tego co się orientowałem są to skrzynie nie do zajechania, uwierzcie, dzwoniłem po wszystkich serwisach skrzyń automatycznych, autoryzowanych serwisach, do każdego co się dało i byłem wszędzie... dziwi mnie więc sprawa pomijając, że nikt nie wiedział w czym tkwi problem, bo przez telefon auta nie da się naprawić, to najważniejsze nie wiem jaki tam jest filtr, czy wymienny, czy tzw. "sitko", które się zwyczajnie czyści, podpowiedź jak to zrobić też by się przydała, bo przecież to Lancia i po wielu też trudach, bo każdy mówił, że inny olej, zwyciężyła większość, bo niby ATF II D, ok ale jeśli to jest problem natury mechanicznej, lub innej równie problematycznej, czy kosztownej, to nie będę inwestował w moje auto, zwyczajnie "pogonię" je dalej, a uwierzcie, że mi się tak podoba jego dźwięk silnika i sama klasa jaką reprezentuje ten pojazd, to gwarantuję, że moje następne auto również zwało się "Kappa"...
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... ia#p476851
Jest to dla mnie decydująca sprawa, bo jeśli skrzynie trzeba wymienić, choć z tego co się orientowałem są to skrzynie nie do zajechania, uwierzcie, dzwoniłem po wszystkich serwisach skrzyń automatycznych, autoryzowanych serwisach, do każdego co się dało i byłem wszędzie... dziwi mnie więc sprawa pomijając, że nikt nie wiedział w czym tkwi problem, bo przez telefon auta nie da się naprawić, to najważniejsze nie wiem jaki tam jest filtr, czy wymienny, czy tzw. "sitko", które się zwyczajnie czyści, podpowiedź jak to zrobić też by się przydała, bo przecież to Lancia i po wielu też trudach, bo każdy mówił, że inny olej, zwyciężyła większość, bo niby ATF II D, ok ale jeśli to jest problem natury mechanicznej, lub innej równie problematycznej, czy kosztownej, to nie będę inwestował w moje auto, zwyczajnie "pogonię" je dalej, a uwierzcie, że mi się tak podoba jego dźwięk silnika i sama klasa jaką reprezentuje ten pojazd, to gwarantuję, że moje następne auto również zwało się "Kappa"...
Re: Kappa 2.0 20v 155KM - kilka pytań ściśle technicznych
Co wynikło ze skrzynią?
tapatic
lancia dedra 1,8 94r
uno 1,0 88r
Astra 1,6 98r automat
teraz Zafira 1,8 99r automat
lancia dedra 1,8 94r
uno 1,0 88r
Astra 1,6 98r automat
teraz Zafira 1,8 99r automat