Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzeskie
Moderatorzy: matis1906, Energetyk, topcio
- wwwojtal
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sandomierz
Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzeskie
Witam...Poszukuję jak wyżej.....Stalowa Wola,Tarnobrzeg,Sandomierz oraz nieodległe okolice.
Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes
Co prawda nie siedzę w mechanice (mój zawód) na co dzień ale często dłubie przy swoim autku i nie tylko przy nim .A co Ci dokładnie trzeba?
W razie czego do Tarnobrzega daleko nie masz
W razie czego do Tarnobrzega daleko nie masz
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
- wwwojtal
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes
Ano to się dzieje jak w poście ponizej:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 29&t=63509
Dodatkowo twardy pedał hamulca co może wskazywać na rozszczelniony dolot (choś nie jestem pewien czy ciśnienie do serva ma tu jakis z tym związek). Ponadto przy większym przygazowaniu na jałowym biego zasysa gumę idącą od przepływomierza do kolektora.
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 29&t=63509
Dodatkowo twardy pedał hamulca co może wskazywać na rozszczelniony dolot (choś nie jestem pewien czy ciśnienie do serva ma tu jakis z tym związek). Ponadto przy większym przygazowaniu na jałowym biego zasysa gumę idącą od przepływomierza do kolektora.
Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes
Problem nie jest prosty niestety i nie wiem za bardzo co to może być.Do Cromy też się nie podłącze,ale jak chcesz,możemy się zgadać to byś podjechał i popatrzymy.14 kilometrów w jedną stronę nie jest dużo więc jak coś to zapraszam.Nie chcę ewentualnych pieniążków,jedyny Twój koszt to parę litrów gazu
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
- wwwojtal
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes
Problem rozwiązany. Autko juz śmiga jak za swoich najlepszych dawnych lat. Ale może od początku. W sumie auto było u trzech mechaników....plus u czwartego miłośnika Lucynek. Ale o tym później. Nie były to uszczelniacze.....nie były też pierścienie....silnik jak na swoje lata pod względem mechanicznym jest OK. Mechanicy i elektrycy mierzyli ...ważyli...sprawdzali a pomimo tego auto wciąż nie miało mocy. Wymienione kable....sprawdzana inna cewka...włożone nowe swiece i żadnej poprawy.Podejrzenia padały na Motronic.....na róznego rodzaju czujniki... Aż w końcu po blisko miesiącu tułaczki po warsztatach i specjalistach róznej maści dostałem odpowiedź na posta od kolegi z forum (Tomasz ~ Zielony) Kolega zaprosił do swojego warsztatu i zaoferował swoją pomoc. Szczerze mówiąc nie wierzyłem do końca w sens nastepnego przeglądu auta przez kolejnego mechanika.Lecz jak zapraszają to jechać trzeba.....Nawet choćby dlatego aby pogadać przy tym na temat naszych kochanych Włoszek. Więc jestem u kolegi Zielonego. Tomasz od razu mówi że nic nie obiecuje i wogóle. Jestem na to psychicznie przygotowany....he he. Gadka szmatka o naszych autach i Tomasz sprawdza powoli i dokładnie wszystkie swoje podejrzenia i koncepcje. Przychodzi czas na urządzenie zwane przepływomierzem. Mówię że była sprawdzana przez jednego specjalistę i że raczej on to wykluczył. No ale Tomasz robi swoje... Okazuje się że jednak przepływka nie była sprawdzana jak to obiecywał jeden mechanik. Diagnoza : Po strzałach na gazie naturalnie urwana klapka w tzw. ''antywybuchu'' (urwana bo poprzedni mechanik urwał ją nie informując mnie nawet o tym,zapewne była bardzo pokrzywiona) Ale skoro urwał klapkę na wylocie z przepływomierza to dlaczego nie zerknął na te klapkę która jest przy wlocie ? Pytanie chyba na zawsze pozostanie retoryczne. Wracając do ostatniej mojej nadzieji - Tomasza. Kolega Tomek od razu zauważył że klapka na wlocie jest tak wykrzywiona i całkowicie blokuje praktycznie przepustowość. Klapka została doprowadzona do porządku i auto na jeździe testowej z ogromną lekkością poleciało sobie 140 km/h . Oprócz tego kolega ''Zielony'' wychwycił również przerwany wężyk idący do VIS-u .
Zapewne ktoś z Was powie.....Banalna historia bez wielkich odkryć. Przecież duzo wskazywało na przepływkę.....Ale dla mnie powiedzmy ta historia pozwala odzyskac wiarę w człowieka i chęć bezinteresownej pomocy dla kolegi klubowicza oraz obnaża bezbronność niektórych ''specjalistów'' od naprawy aut. A nasze Lancie są czasem takie że wymagaja wiedzy i myślenia .
Czasami przecież najprostsze rozwiazania są tymi właściwymi. Nadmienię również że za wskazanie defektu i naprawę nie musiałem płacić. (Ale to Tomaszu jeszcze temat do wyjasnienia !!!! ) Rzecz ostatnia i podstawowa - ilu jest w Polsce pseudomechaników którzy wmawiają nam kierowcom że coś sprawdzili, że coś wymienili.....że coś naprawili bo było bardzo zepsute. ??? Zapewne wielu i ludzie którzy się nie znają na tym łykają to wszystko.
Na szczeście w tym przypadku znalazł się myslący człowiek który chciał naprawdę pomóc.
Dzięki Zielony !!!
Zapewne ktoś z Was powie.....Banalna historia bez wielkich odkryć. Przecież duzo wskazywało na przepływkę.....Ale dla mnie powiedzmy ta historia pozwala odzyskac wiarę w człowieka i chęć bezinteresownej pomocy dla kolegi klubowicza oraz obnaża bezbronność niektórych ''specjalistów'' od naprawy aut. A nasze Lancie są czasem takie że wymagaja wiedzy i myślenia .
Czasami przecież najprostsze rozwiazania są tymi właściwymi. Nadmienię również że za wskazanie defektu i naprawę nie musiałem płacić. (Ale to Tomaszu jeszcze temat do wyjasnienia !!!! ) Rzecz ostatnia i podstawowa - ilu jest w Polsce pseudomechaników którzy wmawiają nam kierowcom że coś sprawdzili, że coś wymienili.....że coś naprawili bo było bardzo zepsute. ??? Zapewne wielu i ludzie którzy się nie znają na tym łykają to wszystko.
Na szczeście w tym przypadku znalazł się myslący człowiek który chciał naprawdę pomóc.
Dzięki Zielony !!!
Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes
Wszystko jest załatwione Wystarczyło mi "dzięki' a po za tym,już przed przyjazdem napisałem:wwwojtal pisze: Ale to Tomaszu jeszcze temat do wyjasnienia !!!!
Zielony pisze:Nie chcę ewentualnych pieniążków
Cieszy mnie to że udało się w ogóle coś zrobić i że mogłem Ci choć troszkę pomócwwwojtal pisze:Dzięki Zielony !!!
Życzę dalszej bezproblemowej eksploatacji
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes
Nic dodać, nic ująć
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes
Fajnie się czyta takie posty
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes
I o to chodzi. O to chodzi.. Brawo !
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Mechanik-zakład znający się na Lanciach/dawne tarnobrzes
piękna sprawa, brawo, brawo!
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II