Kappa 2.0 - sprzęgło

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: warren78 » 21 mar 2014, 16:53

Wczoraj pojawil sie u mnie dziwny problem...na zgaszonym silniku nie moge wcisnac pedalu sprzegla.Na zapalonym chodzi super,nie slizga sie nie wyje bierze prawidlowo...Jaka moze byc tego przyczyna?
P.S
Stalo sie to z dnia na dzien, ubytkow plynu brak.
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: Borek » 21 mar 2014, 17:28

Obstawiam zatarte łożysko wyciskowe, nic nie szumi jak puścisz pedał? A jak zgasisz silnik na wciśniętym sprzęgle to da rade samo wrócić? Bo ta sprężynka pod pedałem sama z siebie go raczej nie podniesie.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: warren78 » 21 mar 2014, 18:13

Podejde do auta i z ciekawosci spr...ale wlasnie nie szumi...lozysko dociskowe to jest to oporowe inaczej? To to samo co jest w komplecie sprzegla tzn tarcza sloneczko i lozysko? P.s a moze cos nie tak z ta tuleja na ktora sie naklada lozysko?
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: Borek » 21 mar 2014, 19:08

Tak, to jest inaczej oporowe. Może być też zatarta tuleja, ogólnie obstawiam mechanizm przesuwający się wzdłuż wałka sprzęgłowego.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: warren78 » 21 mar 2014, 21:46

Hmm chodzi tobie o ten hmm walek na ktorym osadza sie lozysko i tatcze? W co powinieniem sie zaopatrzec przed przystapieniem do wymiany sprzegla? Obstawiam ze widelki sa ok. A czy ta tuleje na ktorej obsadza sie lozysko mozna dokupic?
P.S pedal sam normalnie odbija po zgaszeniu silnika
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: Borek » 22 mar 2014, 6:59

Chodzi mi o ten wałek i tuleję w razie czego na pewno da się załatwić. Co do operacji to skrzyni nigdy sam nie zwalałem, więc nie wiem.
Drop a gear and disappear!

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: fotisk » 22 mar 2014, 22:07

Krzysiek, ta prowadnica-ośka to tzw. kiełbaśnica... kiedyś ją kupowałem albo w autosklepie, albo w namlecie...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: warren78 » 25 mar 2014, 12:38

a dzięki fotsik za podpowiedz
I nadal nie wiem o co chodzi z tym moim pedałem sprzęgła...już nie mam pomysłu :(
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: volf » 25 mar 2014, 20:25

Trochę to dziwne, przecież gdyby coś było zatarte to by nie działało jak trzeba także po odpaleniu. Zrozumiałem, że przy uruchomionym silniku wszystko działa dobrze a po zgaszeniu jest problem. Zawsze po zgaszeniu jest tak samo źle?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: Borek » 25 mar 2014, 21:21

O ile nie mamy do czynienia z teflonem albo podobnym materiałem, tarcie statyczne jest dużo większe niż dynamiczne. Jeżeli silnik nie chodzi, wałek się nie obraca i przy wciskaniu pedału oprócz pokonania "słoneczka" trzeba jeszcze pokonać statyczny opór między wałkiem a kiełbaśnicą, który w przypadku jakiegoś mocnego zatarcia albo wręcz przekoszenia będzie bardzo duży - sumarycznie może się to okazać zbyt dużą siłą dla człowieka. Przy pracującym silniku wałek się obraca i w tym miejscu występuje dużo mniejsze tarcie dynamiczne, które człowiek łatwo pokona. W skoku powrotnym "słoneczko' najwyraźniej daje radę pokonać statyczny opór na kiełbaśnicy (przy zgaszonym silniku albo przy zerowej prędkości pojazdu), ot i cała teoria.

Trudno mi wpaść na inną możliwość, budowa napędu sprzęgła od łapy do tarczy jest generalnie prosta jak budowa cepa (tego potrójnego z filmów z Bruce'm Lee). ;)

Dla pewności można się przyjrzeć całej hydraulice od pedału sprzęgła aż do wysprzęglika. Może się okazać, że ktoś kiedyś zrobił jakieś dziwne druciarstwo, które właśnie umarło dając takie dziwne objawy. Jeśli ta droga zostanie wyeliminowana, to wina jest ewidentnie w sprzęgle i trzeba się do niego dostać.

Jak nie chcesz sobie głowy zaprzątać, to zawsze jest jakiś warsztat przecież.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: warren78 » 26 mar 2014, 9:53

Zabiorę się za nią w następnym tyg...narazie umawiam części żeby nie było że jak już się za nią zabiorę to stanę bo będzie mi czegoś brakować ;)
Tak jak mówicie....obstawiam 2 rzeczy
1-coś nie "halo" z pompą sprzęgła
2-poleciała/zatarła się ta tulejka na wałku (jak wy to nazywacie"kiełbaśnica")
O postępach na pewno poinformuję.
P.S
Sprzęgło już ma nalatane ok 80.000km wiec może ( w co wątpię) nadeszła jego chwila?
do 2.0 VIS są 2 sprzęgła VALEO czym one się różnią skoro każde z nich jest bez dwumasy?
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: Borek » 26 mar 2014, 16:34

Średnicą? Cholera wie, pewnie różnica wynika z typu skrzyni - power albo comfort.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: Rapeek » 26 mar 2014, 19:34

Starszy typ ma docisk wciskany,a nowszy ciągniony.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: Borek » 26 mar 2014, 20:07

Zawsze mi się zdawało, że ciągnione sprzęgła są tylko w turbawkach i V6 ze względu na wysoki moment obrotowy i wynikającą z niego konieczność stosowania silniejszego docisku.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Kappa 2.0 - sprzęgło

Post autor: Praptax » 16 maja 2014, 21:14

Borek pisze:Zawsze mi się zdawało, że ciągnione sprzęgła są tylko w turbawkach i V6 ze względu na wysoki moment obrotowy i wynikającą z niego konieczność stosowania silniejszego docisku.
Ja u siebie w 2.0 155KM miałem wyciskane z dwumasem.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2014, 21:26 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: [km] kilometry to nie [KM] konie mechaniczne!!!
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”