Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 0:06
- Lokalizacja: Kalisz
Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Witam serdecznie wszystkich
Mam na imię Piotr, jestem z Kalisza, od 5 lat eksploatuję swoje oczko w głowie - Poloneza Plusa, jednak jego chcę odstawić na emeryturę, a szukam czegoś naprawdę wygodnego, jednocześnie nietuzinkowego.
Pod lupę wziąłem Kappę, legendę rządową
Z racji tego że jestem młodym człowiekiem, to i z kasą wygląda różnie, a więc pytam:
Czy Kappy to auta bardzo drogie w eksploatacji? Na pewnym portalu czytałem opinie o tym aucie i są zaskakująco pozytywne. Czy dostęp do części jest dobry, jak z cenami tych części, jak z ogólną usterkowością tego auta, czy silnik 2.0 155KM jest godny polecenia? Jak z zasilaniem gazem, czy dobrze to znoszą? Czy cena 4-6 tyś zł jest normalna, czy raczej charakterystyczna dla szrotów?
Dziękuję serdecznie za opinie i pozdrawiam.
Mam na imię Piotr, jestem z Kalisza, od 5 lat eksploatuję swoje oczko w głowie - Poloneza Plusa, jednak jego chcę odstawić na emeryturę, a szukam czegoś naprawdę wygodnego, jednocześnie nietuzinkowego.
Pod lupę wziąłem Kappę, legendę rządową
Z racji tego że jestem młodym człowiekiem, to i z kasą wygląda różnie, a więc pytam:
Czy Kappy to auta bardzo drogie w eksploatacji? Na pewnym portalu czytałem opinie o tym aucie i są zaskakująco pozytywne. Czy dostęp do części jest dobry, jak z cenami tych części, jak z ogólną usterkowością tego auta, czy silnik 2.0 155KM jest godny polecenia? Jak z zasilaniem gazem, czy dobrze to znoszą? Czy cena 4-6 tyś zł jest normalna, czy raczej charakterystyczna dla szrotów?
Dziękuję serdecznie za opinie i pozdrawiam.
Re: Kupno Kappy, usterkowość, eksploatacja...
Odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania są już na forum. W skrócie: tanio nie jest, ale da się przeżyć.
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
Re: Kupno Kappy, usterkowość, eksploatacja...
Wszystkie materiały eksploatacyjne klocki,tarcze,rozrządy, sworznie,wahacze,tuleje,filtry są w normalnych cenach. Nie ma szału.
Problem pojawia się gdy kupisz szrota z uwalonymi panewkami.
Kappa to dobre i stosunkowo mało awaryjne auto.
Pozdrawiam.
Ps. gdzieś w temacie mojej jest spis wszystkich części i rzeczy które robiłem...
Problem pojawia się gdy kupisz szrota z uwalonymi panewkami.
Kappa to dobre i stosunkowo mało awaryjne auto.
Pozdrawiam.
Ps. gdzieś w temacie mojej jest spis wszystkich części i rzeczy które robiłem...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Benzyna ma problemy z panewkami, dlatego sprawdzaj przed zakupem jaki olej był lany. Wszystkie niepokojące sygnały odnośnie złego stanu auta powinny cie odsunąć od zakupu. Diesel jest mniej awaryjny i pewniejszy do jazdy. Nie kupuj kappy do remontu tylko w b. db stanie od właściciela, którego była oczkiem w głowie, bo drobnostki potrafią pochłonąć kupę kasy i wydasz więcej niżbyś kupił najdroższy egzemplarz z allegro.
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2013, 10:51 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort
Powód: ort
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 0:06
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Dzięki serdeczne za opinie.
Wszystkie benzyny mają problem z panewkami? 2.4 R5 też? Czy jeśli chodzi o ceny części do zawieszenia i jego trwałość, jest dość dobrze? Jak kwestia korozji i ewentualnych problemow z elektryka. Czy cena 4-6 tyś zł to dość normalna cena, czy za takie pieniądze nie da sie kupić egzemplarza w dobrym stanie?
Wszystkie benzyny mają problem z panewkami? 2.4 R5 też? Czy jeśli chodzi o ceny części do zawieszenia i jego trwałość, jest dość dobrze? Jak kwestia korozji i ewentualnych problemow z elektryka. Czy cena 4-6 tyś zł to dość normalna cena, czy za takie pieniądze nie da sie kupić egzemplarza w dobrym stanie?
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Zwłaszcza 2.4 R5HARNAŚ-PK pisze:Dzięki serdeczne za opinie.
Wszystkie benzyny mają problem z panewkami? 2.4 R5 też? Czy jeśli chodzi o ceny części do zawieszenia i jego trwałość, jest dość dobrze? Jak kwestia korozji i ewentualnych problemow z elektryka. Czy cena 4-6 tyś zł to dość normalna cena, czy za takie pieniądze nie da sie kupić egzemplarza w dobrym stanie?
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Jesli chcesz miec auto z ladnym lakierem to nie kupuj auta porysowanego calego, bo naprawy lakiernicze na calym aucie sa b. drogie. Sprawdz dokladnie czy szyba przednia nie jest gdzies napeknieta, wsluchaj sie czy pompa oleju nie dzwoni.Warto tez kupic auto ze sprawnymi amorkami, bo zamienniki sa drogie.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
"Takie rzeczy tylko w ..."carincton pisze:Jesli chcesz miec auto z ladnym lakierem to nie kupuj auta porysowanego calego, bo naprawy lakiernicze na calym aucie sa b. drogie. Sprawdz dokladnie czy szyba przednia nie jest gdzies napeknieta, wsluchaj sie czy pompa oleju nie dzwoni.Warto tez kupic auto ze sprawnymi amorkami, bo zamienniki sa drogie.
Jeżeli chcesz się przesiąść z poldka do kappy za ok 5tys i nie marudzić potem jakie to awaryjne, jakie części drogie, itp to imho jest to niemożliwe. Kappa była samochodem "luksusowym" w swoim czasie, a ceny części mimo że auto stare stoją na dość wysokim poziomie i dlatego utrzymanie kappy w stanie stosownym do jej klasy musi kosztować
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Dlatego podstawą jest kupno dobrego egzemplarza, a nie jeżdżącego trupa.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Dobrych egzemplarzy za 5 tysi sie nie kupujeFXX pisze:Dlatego podstawą jest kupno dobrego egzemplarza, a nie jeżdżącego trupa.
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Pier..lisz że tak powiem, można kupić dobrą kappę w tej cenie. To samochód asprzedawalny.Czasem żeby się sprzedał trzeba robić promocję -70%\
Elementy zawieszenia nie są wcale takie drogie, drążki,sworznie,tuleje kosztują "normalne" pieniądze. Amortyzatory w granicy 350pln to drogo? Do tej klasy auta? No nie przesadzajcie.
Korozji nie ma bo to nie Lybra czy Delta/dedra żeby zgniła. Jak gnije to bita.
Ps...gdybym chciał sprzedać swoją dostalbym max 3-4 tysiące a chyba jest w dobrym stanie...
Elementy zawieszenia nie są wcale takie drogie, drążki,sworznie,tuleje kosztują "normalne" pieniądze. Amortyzatory w granicy 350pln to drogo? Do tej klasy auta? No nie przesadzajcie.
Korozji nie ma bo to nie Lybra czy Delta/dedra żeby zgniła. Jak gnije to bita.
Ps...gdybym chciał sprzedać swoją dostalbym max 3-4 tysiące a chyba jest w dobrym stanie...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
I wszystko jasne, dla Ciebie utrzymanie kappy to takie "aby jeździła" skoro piszesz o amortyzatorach za 350 szczególnie, że masz SW , wiem, że można rzeźbić w g....e z tylnym zawiasem ale nivo to nivoAlan pisze:Pier..lisz że tak powiem, można kupić dobrą kappę w tej cenie. To samochód asprzedawalny.Czasem żeby się sprzedał trzeba robić promocję -70%\
Elementy zawieszenia nie są wcale takie drogie, drążki,sworznie,tuleje kosztują "normalne" pieniądze. Amortyzatory w granicy 350pln to drogo? Do tej klasy auta? No nie przesadzajcie.
Korozji nie ma bo to nie Lybra czy Delta/dedra żeby zgniła. Jak gnije to bita.
Ps...gdybym chciał sprzedać swoją dostalbym max 3-4 tysiące a chyba jest w dobrym stanie...
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Jak chcesz pogadać ze mną o inwestowaniu w samochód to najpierw ogarnij ile w samochód wpompowałem kasy a później uprawiaj szyderę.
350 zeta za sztukę amora do kappy to taki aby jezdziła? Tym bardziej że kolega nie wspomina że chce SW
350 zeta za sztukę amora do kappy to taki aby jezdziła? Tym bardziej że kolega nie wspomina że chce SW
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Zamienniki 4 sztuki 350 zl tj 1400 zl to nie malo, jesli ktos za auto da 5000 zl, dlatego mając to na uwadze poradziłem sprawdzenie sprawności amorów.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa - usterkowość, eksploatacja...
Przednie amorki są stosunkowo tanie, ale wcześniej pisałem porównując ceny do poldka, a wtedy koszty utrzymania k będą ogromne.Alan pisze:Jak chcesz pogadać ze mną o inwestowaniu w samochód to najpierw ogarnij ile w samochód wpompowałem kasy a później uprawiaj szyderę.
350 zeta za sztukę amora do kappy to taki aby jezdziła? Tym bardziej że kolega nie wspomina że chce SW
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet