Dedra 1.6 8v - panewki główne
Dedra 1.6 8v - panewki główne
Witam!
Jak wszyscy wiemy - w wszystkich silnika z koncernu Fiata zaleca się wymianę panewek co 100 kkm, u mnie już to blisko się robi.
Jeśli Ktoś ma wiedzę to poproszę o rekomendację jakie (marka/firma) panewki zakupić do silnika 159B9.000 (1,6 8V 90KM/66kW MPI)?
Będę bardzo wdzięczny za tą informację.
Pozdrawiam.
Jak wszyscy wiemy - w wszystkich silnika z koncernu Fiata zaleca się wymianę panewek co 100 kkm, u mnie już to blisko się robi.
Jeśli Ktoś ma wiedzę to poproszę o rekomendację jakie (marka/firma) panewki zakupić do silnika 159B9.000 (1,6 8V 90KM/66kW MPI)?
Będę bardzo wdzięczny za tą informację.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2013, 13:16 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Re: Panewki główne.
Eee, to jakiś żart z tymi panewkami? O ile "profilaktyczną" wymianę można sobie zrobić w silnikach narażonych na problemy z panewkami (np. 1.8 VVT), to na pewno w Twoim silniku należącym do rodziny SOHC Fiata problemu z panewkami mieć nie będziesz. Te silniki robią po 300-400kkm bez remontu dołu, więc nie masz co się obawiać. Poza tym, zakładając nowe panewki do "starego" wału niekoniecznie będzie lepiej. Nie mówiąc już o dużym uogólnieniu "we wszystkich silnikach koncernu Fiata". Nie słyszałem, żeby np. rodzina FIRE miała jakiekolwiek problemy z panewkami, czy JTDki
Odp: Panewki główne.
Coś takiego jak "stary wał" w tym wypadku nie jest problemem. Panewki są robione z materiału o mniejszej twardości niż wał k co za tym idzie to zużywają się jako pierwsze.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2705
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Panewki główne.
wiekszych bzdur nie słyszałem -czy na forum był " Koń Polski"? a może "OTTO"?
Panie szanowny przestań pisać bzdury o panewkach ,bo jeszcze rozniesie się to i koncern Fiat upadnie to jakaś błazenada
Takie tematy powinny lądować w smietniku -skąd wy takie idiotyzmy bierzecie
-no chyba że to krypto reklama VW
Panie szanowny przestań pisać bzdury o panewkach ,bo jeszcze rozniesie się to i koncern Fiat upadnie to jakaś błazenada
Takie tematy powinny lądować w smietniku -skąd wy takie idiotyzmy bierzecie
-no chyba że to krypto reklama VW
Re: Panewki główne.
Jestem w szoku kto koledze takich śmieci nakładł do głowy? Jak już na fachowym forum będziemy takie bzdury rozsiewać...Założenie nowych panewek do starego wału bez jego przeszlifowania dla zlikwidowania owalizacji czopów to pierwszy krok do zatarcia silnika. Gratuluję pomysłu:-) A jeśli jakiś mechanik tak Ci podpowiedział to znaczy, że dba o to by miał co robić w niedalekiej przyszłości.Ale i tak chyba najwyższa pora by się przebranżowił:-) Chyba, że to nie mechanik a zmieniacz tzw. Pozdrawiam i apeluję o logiczne myślenie i zdrowy rozsądek.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Odp: Dedra 1.6 8v - panewki główne
Te bzdury mają w sobie wiele prawdy - pod warunkiem, że mówimy o innym silniku niż ten o którym mowa.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com