Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Awatar użytkownika
Piotrp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2010, 0:34
Lokalizacja: gm.Lanckorona

Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Post autor: Piotrp » 08 wrz 2013, 21:58

Witam.Mam problem z wyciekami oleju spod uszczelniaczy od strony rozrządu.
20 000 km temu pierwsza awaria,simering wymieniony,500 km znowu ,raczej wina mechanika.8000 temu,remont głowicy,wymiana simeringów z wyjątkiem wału korbowego.Dwa tygodnie temu wywaliło ten simering.Wymiana wszystkich podejrzanych.Odebrałem auto wczoraj ,dzisiaj jazda 100km.Spokojna nie przekraczałem 4500 obrotów. Po powrocie półoś i dół silnika od strony rozrządu zalany olejem na bagnecie poniżej minimum.Mam przejechane 260tys.Ręce mi opadają.
Pomocy. : beczy :
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2013, 9:55 przez Piotrp, łącznie zmieniany 3 razy.
Piotr P
LYBRA SW 1,8

Awatar użytkownika
Piotrp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2010, 0:34
Lokalizacja: gm.Lanckorona

Re: Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Post autor: Piotrp » 13 wrz 2013, 10:50

Witam.

Rzadko korzystam z pomocy na forum i kolejny moje pytanie jest bez odzewu.Zaczynam wątpić czy to forum żyje?
Jeżeli ktoś chciałby mi odpowiedzieć ,czy zbytni luz po osiowy na wale korbowym może powodować wyciek oleju z pod simmeringa? Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2013, 10:52 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Piotr P
LYBRA SW 1,8

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Post autor: Watazka » 13 wrz 2013, 19:38

Odma w tym silniku to gumowa rurka łącząca pokrywę zaworów z rurą dolotu.
Luz osiowy wału /sam w sobie jest awarią/ może powodować rozszczelnienie tego oto całego manelarstwa
Obrazek
O tańczącym na boki przy wysprzęglaniu wale wiele może powiedzieć pasek wielorowkowy.
Zaopatrzył bym się w inną pompę tutaj :link:
i rozważył zmianę mechanika.Jeśli takowy luz jednak występuje zapoznaj się z tym :link: tematem.
O dokładnym sprawdzeniu gładzi wału w tym miejscu wspominam tylko dla poprawy humoru.
Powodzenia

Awatar użytkownika
Piotrp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2010, 0:34
Lokalizacja: gm.Lanckorona

Re: Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Post autor: Piotrp » 13 wrz 2013, 23:45

Luz osiowy jest około 2mm,nie miałem żadnych problemów z paskiem wielorowkowym,,,jedynie'' wyciek oleju.
Więc wał do wyjęcia. Kolejna wymiana simmerigna jest bezsensowna.
A pompa, myślisz że do wymiany?
I jeszcze jedno ,czy wał wyjmę bez wymontowania silnika?


Dzięki za pomoc
Piotr P
LYBRA SW 1,8

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Post autor: Watazka » 14 wrz 2013, 11:51

2mm to kosmos i bezawaryjności nawet po doraźnej naprawie silnikowi nie wróży.Nikt rozsądny nie podejmie się takiego remontu bez wyciągania silnika.Trzeba pruć skrzynię a potem silnik.Przy takim luzie jest wysoce prawdopodobne,że spadnie któryś z pasków zębatych/rozrząd,balans/i masz wtedy tzw. "pełny program". Abstrahując, że cały układ korbowy jest już mocno rozchwiany. Nie wiesz jeszcze zapewne gdzie dokładnie cieknie.Wyciek z uszczelnienia któregoś z wałków balansowych = luz na łożysku a to = kłopot z środkową panewką wałka i jest to praktycznie nienaprawialne.
Gdyby wszystko policzyć to bardziej racjonalne ekonomicznie wydaje się być kupno silnika. Np.od Huberta :link:
Mając wszystko na wierzchu spokojnie robisz rozrząd /jakieś 1300 PLN z wariatorem/na solidnych podzespołach i cieszysz się następnymi kilometrami. Silniki takie jak ten są dostępne w rozsądnych cenach i traktuję je na równi z wymianą maglownicy czy alternatora. Tanie mięso psy jedzą więc jeśli sam nie posiadasz zaplecza warsztatowego i umiejętności,
darował bym sobie reanimację niemłodego już przecież pacjenta.

Jeśli stać Cię na konia, musisz mieć mieć na siodło.A, że boli hmmm. :)

Awatar użytkownika
Piotrp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2010, 0:34
Lokalizacja: gm.Lanckorona

Re: Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Post autor: Piotrp » 14 wrz 2013, 12:36

8tys temu;remont głowicy ,rozrząd,wszystkie uszczelniacze.
Olej cieknie w okolicy uszczelniacza na wale korbowym.
Po naprawie bierze około 1litr na 1000km.
Wczoraj wyjęty uszczelniacz,po 120kilometrach wygląda jak ten stary(wytarty) z opiłkami
metalu.
Pytanie;na jakie koszty muszę się przygotować?
2500 starczy?
Piotr P
LYBRA SW 1,8

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Post autor: Watazka » 14 wrz 2013, 14:23

Wał tańczy, wiór się sypie.Masz go już w całym silniku;od panewek głównych po panewkę wariatora,w szklankach i gładziach tłoków.Wiór hebluje na pohybel materiałoznawstwu wszystko i wszędzie. Oporowo.
To nie silnik Stratosa a klamot występujący Delta/Dedra/Lybra, Bravo/Brava/Marea/Brachetta nawet w Multipli bywał.
Wymiana to jakieś 500 PLN za robotę, 1500 PLN sam silnik, rozrząd z pompą i wariatorem 1300 PLN. Olej,filtry,borygo,uszczelki kolektorów, i jak zawsze coś tam jeszcze/np,łożysko oporowe/i kasy poleci niestety.

Awatar użytkownika
Piotrp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2010, 0:34
Lokalizacja: gm.Lanckorona

Re: Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Post autor: Piotrp » 14 wrz 2013, 14:34

Toś mnie pocieszył.
Miałem nadzieje,że szlif wału i cylindrów.I wszystko
Rozrząd i głowica robione 8 000 temu.
No to jestem w d.....
Piotr P
LYBRA SW 1,8

Awatar użytkownika
Piotrp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2010, 0:34
Lokalizacja: gm.Lanckorona

Re: Lybra 1.8 16v - wyciek oleju

Post autor: Piotrp » 14 wrz 2013, 22:46

Na simmeringu i kółku na szczęście "tylko" drobiny gumy,nie opiłki.
Piotr P
LYBRA SW 1,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”