Nuova Delta - brak ladowania
Nuova Delta - brak ladowania
witam
odkad kupilem samochod (ponad 2lata temu) mam problemy z ladowaniem (naprawie pochodzi doscyc dlugo i znowu siada) za kazdym razem objawy sa nieco inne ale problem ten sam brak lub slabe ladowanie Czy ktos moze mi pomoc bo juz brakuje mi pomyslow na naprawe za kazdym razem siada cos w alteratorze
z gory dzieki za pomoc
pozdrawiam
odkad kupilem samochod (ponad 2lata temu) mam problemy z ladowaniem (naprawie pochodzi doscyc dlugo i znowu siada) za kazdym razem objawy sa nieco inne ale problem ten sam brak lub slabe ladowanie Czy ktos moze mi pomoc bo juz brakuje mi pomyslow na naprawe za kazdym razem siada cos w alteratorze
z gory dzieki za pomoc
pozdrawiam
Nuova Delta 1.6 8V LPG
Nuova Delta - brak ladowania
napisz co dokladnie robiles przy nim
Nuova Delta - brak ladowania
- jak kupileml lekko swiecila sie lampka diagnoza ladowanie bylo za mocne wymienilem mostek prostowniczy i szczotki
- nastepnie znowu lekko swiecila sie lampka (w dzien nie widoczna) ale prady byly ok jak stwierdzil to elektryk wymienili mi jakas diode w mostku
- za 3 razem mialem ciekawe zwarcie (pisalem na formu) jak wylaczylem silnik to lampka sie swiecila i krecil sie licznik km dziennych a jak zapalalem to gasla i licznik stawal i alternator glosno chodzil wymienilem po raz kolejny jakas diode i lozyska (szczotki byly ok)
- ostatnio jak postal dluzej (kilka dni) nie bylo ladowania ale po kilku przygazowkach wszystko wracalo do normy (zdarzylo sie to jakies 3 razy
- a dzisiejsza awaria mnie oslabila jechalem i nagle samochod przerwal (jakby braklo paliwa obroty spadly i zaczela sie swiecic) wysokie obroty nie pomogly raz przygasala raz nie
to sie rozpisalem
- nastepnie znowu lekko swiecila sie lampka (w dzien nie widoczna) ale prady byly ok jak stwierdzil to elektryk wymienili mi jakas diode w mostku
- za 3 razem mialem ciekawe zwarcie (pisalem na formu) jak wylaczylem silnik to lampka sie swiecila i krecil sie licznik km dziennych a jak zapalalem to gasla i licznik stawal i alternator glosno chodzil wymienilem po raz kolejny jakas diode i lozyska (szczotki byly ok)
- ostatnio jak postal dluzej (kilka dni) nie bylo ladowania ale po kilku przygazowkach wszystko wracalo do normy (zdarzylo sie to jakies 3 razy
- a dzisiejsza awaria mnie oslabila jechalem i nagle samochod przerwal (jakby braklo paliwa obroty spadly i zaczela sie swiecic) wysokie obroty nie pomogly raz przygasala raz nie
to sie rozpisalem
Nuova Delta 1.6 8V LPG
Nuova Delta - brak ladowania
U mnie też się żarzyła lampka ładowania a parametry wg elektryka były ok. Winne były "diody". Wymienili i po kłpocie
Pozdro
Kozi
Pozdro
Kozi
Nuova Delta - brak ladowania
Witam,
Dokuczliwe - przypuszczam, że alternator może być ofiarą wadliwych połączeń.
Jeżeli doprowadzenia połączeń alternator-akumulator będą niepewne to w alternatorze wystąpią przepięcia (do 50V), w efekcie których następują przebicia diod, przebicia zolacji uzwojeń.
Proponuję, w pierwszej kolejności, dokładne sprawdzenie połączeń masa silnika - nadwozie - minus akumulatora. I tak samo połączenie alternator - plus akumulatora. I kolejny raz namawiam do wymiany klem.
W chwili obecnej, prawdopodobnie wystąpiło zwarcie w alternatorze.
Wskazane również sprawdzenie, czy nie jest pęknięta obudowa alternatora i czy woda z kałuż nie dostaje się do uzwojeń.
Pozdrawiam
Dokuczliwe - przypuszczam, że alternator może być ofiarą wadliwych połączeń.
Jeżeli doprowadzenia połączeń alternator-akumulator będą niepewne to w alternatorze wystąpią przepięcia (do 50V), w efekcie których następują przebicia diod, przebicia zolacji uzwojeń.
Proponuję, w pierwszej kolejności, dokładne sprawdzenie połączeń masa silnika - nadwozie - minus akumulatora. I tak samo połączenie alternator - plus akumulatora. I kolejny raz namawiam do wymiany klem.
W chwili obecnej, prawdopodobnie wystąpiło zwarcie w alternatorze.
Wskazane również sprawdzenie, czy nie jest pęknięta obudowa alternatora i czy woda z kałuż nie dostaje się do uzwojeń.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 sie 2006, 20:15 przez wujek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nuova Delta - brak ladowania
wymien od razu caly alternator a nie sie bedziesz bawil. mi kiedys obudowa cala pekla i stojan dotknol obudowy czyli nie mialem ladowania. musialem nowy kupic 400zl dalem albo nawet 450 nie pamietam juz
Była Lancia Delta 08.07.2008
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d
Nuova Delta - brak ladowania
okazalo sie ze bylo przebicie na uzwojeniu stojana i jak to stwierdzili panowie elektrycy moglo to byc przyczyna moich wczesniejszych awarii bo byl on w oplakanym stanie sprawdzili mi rowniez i oczyszcili wszystkie kabelki pradowe i teraz wszystko ladnie dziala
Nuova Delta 1.6 8V LPG
- Bartexxx
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 lut 2006, 0:00
- Lokalizacja: Cieszyn
Nuova Delta - brak ladowania
Miałem prawie identyczną sytuację, nawet jak kupiłem nowy akumulator to po dwóch tygodniach samochód mi na trasie się zatrzymał jakby paliwa brakło......
Jednak po wielu przejściach, wymianach "tego i owego" okazało się że główny przewód od alternatora był przetarty....
Teraz już jest OK
pozdro
Jednak po wielu przejściach, wymianach "tego i owego" okazało się że główny przewód od alternatora był przetarty....
Teraz już jest OK
pozdro
Lancia Kappa 2.4 jtd
Lancia Delta 1.8 8v
Honda Prelude 2.0 12v
Daewoo Tico 0.8 6v
Lancia Delta 1.8 8v
Honda Prelude 2.0 12v
Daewoo Tico 0.8 6v
Nuova Delta - brak ladowania
I moja delte dopadla ta usterka- trzy dni temu.
Od jakis 3tygodni, czasem zapalala sie po ruszeniu kontrolka ladowania, po 1-2minutach gasla. Pojechalem na standardowe napiecie paskow, bo wymienialem je jakies 3miechy temu, gosc napial, ale mowil ze byly napiete i to nie powod swiecenia sie kontrolki. Olalem to.
Pewnego wieczora pojechalem sobie nad jeziorko, wrcacajac przygasla deska rozdzielcza, radio sie wylaczylo, ale jechalem dalej. Przed samym domem, zaczela sie palic kontrolka abs, zgasla tablica, ponizej wylaczylo sie radio, swiatla stopu...
dojezdzalem juz pod dom, zrzucilem bieg z 3 na luz, obroty zostaly na 3500:)
dokulalem sie na luzie pod dom, sprobowalem odpalic i nawet nie chcial krecic. kompletny brak sily w aku.
Wiedzialem co jest. Padlo ladowanie i aku sie wyczerpal od podawania pradu na swiece.
na drugi dzien, holowanie do elektryka.
Alternator do naprawy, wywalone lozysko i jakies pierscienie wyrobione, ponoc sie cos zwieralo. Do tego wymiana regulatora napiecia.
Usluga:
150PLN
Teraz gra, nic sie nie dzieje i jest GIT
Wniosek:
nie lekcewazyc swiecacej sie czasem podczas jazdy kontrolki ladowania!!
Mi sie udalo, ze auto sie "skonczylo" pod samym domem, ale moglem tez stanac gdzies w lesie na jeziorem...
Od jakis 3tygodni, czasem zapalala sie po ruszeniu kontrolka ladowania, po 1-2minutach gasla. Pojechalem na standardowe napiecie paskow, bo wymienialem je jakies 3miechy temu, gosc napial, ale mowil ze byly napiete i to nie powod swiecenia sie kontrolki. Olalem to.
Pewnego wieczora pojechalem sobie nad jeziorko, wrcacajac przygasla deska rozdzielcza, radio sie wylaczylo, ale jechalem dalej. Przed samym domem, zaczela sie palic kontrolka abs, zgasla tablica, ponizej wylaczylo sie radio, swiatla stopu...
dojezdzalem juz pod dom, zrzucilem bieg z 3 na luz, obroty zostaly na 3500:)
dokulalem sie na luzie pod dom, sprobowalem odpalic i nawet nie chcial krecic. kompletny brak sily w aku.
Wiedzialem co jest. Padlo ladowanie i aku sie wyczerpal od podawania pradu na swiece.
na drugi dzien, holowanie do elektryka.
Alternator do naprawy, wywalone lozysko i jakies pierscienie wyrobione, ponoc sie cos zwieralo. Do tego wymiana regulatora napiecia.
Usluga:
150PLN
Teraz gra, nic sie nie dzieje i jest GIT
Wniosek:
nie lekcewazyc swiecacej sie czasem podczas jazdy kontrolki ladowania!!
Mi sie udalo, ze auto sie "skonczylo" pod samym domem, ale moglem tez stanac gdzies w lesie na jeziorem...
- Andrzej76
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie
U mnie coś się zaczyna dziać.
Witam wszystkich użytkowników. Akurat chyba w samą porę trafiłem na ten temat. Ja wczoraj wieczorem zauważyłem, że podczas jazdy w pewnym momencie kontrolka ładowania zaczęła mi się żarzyć, co ciekawe zgasła po zatrzymaniu na skrzyżowaniu i już się nie zaświeciła. Dziś rano powtórzyło się to samo z tym, że celowo zatrzymałem się zgasiłem silnik i po ponownym uruchomieniu było już O.K. Ciekawe co będzie dalej ale dziś posprawdzam sobie wszystkie połączenia i zobaczymy. Pozdrawiam.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994
Re: U mnie coś się zaczyna dziać.
poczytaj moj post wyzej, u mnie zaczynalo sie identycznie."Andrzej76" pisze:Witam wszystkich użytkowników. Akurat chyba w samą porę trafiłem na ten temat. Ja wczoraj wieczorem zauważyłem, że podczas jazdy w pewnym momencie kontrolka ładowania zaczęła mi się żarzyć, co ciekawe zgasła po zatrzymaniu na skrzyżowaniu i już się nie zaświeciła. Dziś rano powtórzyło się to samo z tym, że celowo zatrzymałem się zgasiłem silnik i po ponownym uruchomieniu było już O.K. Ciekawe co będzie dalej ale dziś posprawdzam sobie wszystkie połączenia i zobaczymy. Pozdrawiam.
- Andrzej76
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie
Nuova Delta - brak ladowania
Połączenia niby są O.K. Ale zauważyłem, że przewód od alternatora ma zdartą izolację tak na długości 1cm z jednej strony i żyła przewodu jest na wierzchu tylko nie jestem jeszcze pewien czy jedna czy więcej bo zaglądałem podczas pracy. A tak w ogóle to alternator jest "strasznie fajnie" umieszczony i może któryś z kolegów doświadczonych doradzi jak go ewentualnie sprawnie wymontować.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994
- Andrzej76
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie
Nuova Delta - brak ladowania
Sprawdziłem wszelkie połączenia alternatora, dodatkowo zaizolowałem przewody ale to nic nie zmieniło. Najciekawsze jest to, że pomiary napięcia są takie jakie powinny być, 12,80 V przy zgaszonym silniku i 14,10 V przy uruchomionym silniku. Identyczne wyniki były wcześniej kiedy jeszcze nic sie nie działo a napięcia mierzyłem z ciekawości. Po właczeniu obciążenia typu światła, radio, wentylator napięcie spada maksymalnie do 13,65 V.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994