Witam
Orientuje się ktoś jak i gdzie poprowadzona jest wiązka od tempomatu??
Najpierw przestał w ogÓle się załączać,ale to naprawiłem - była luźna kostka przy kierownicy.Teraz już się zapala info ze tempomat załączony ale jak dodaje + nic się nie dzieje (napięcie wychodzi z kierownicy). I stąd moje pytanie dokąd idą przewody od tempomatu które są przy kierownicy, ewentualnie czy jest jakiś komputer czy jak to jest sterowane itd?? Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Thesis - tempomat
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2013, 12:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Thesis - tempomat
Ostatnio zmieniony 25 lip 2013, 22:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
Re: Thesis-tempomat
Witam
Proszę
W lepszej jakości mogę wysłać na e-mail lub prywatną wiadomość.
Opis funkcjonowania
Funkcja (regulator stałej prędkożci) sterowana jest z centralki sterowania silnikiem M010, po odpowiedniej komendzie ze sterownika Cruise Control H007, znajdującego się po lewej stronie kierownicy.
Centralka Cruise control dostosowującego M007 jest zasilana poprzez wyłącznik zapłonu (INT) na styk 2 poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F35 skrzynki bezpieczników znajdującej się pod deską rozdzielczą B002.
Sterownik H007 jest podłączony do centralki sterowania silnikiem (złącze elektryczne A):
na styku 53 poprzez sygnał ON / OFF ;
na styku 55 poprzez sygnał RCL (RECALL);
na styku 57 poprzez sygnał SET+;
na styku 56 poprzez sygnał SET-;
Styki 54 i 59 złącza elektrycznego A centralki sterowania silnikiem M010 otrzymują sygnały o wciżniętym pedale hamulca, pochodzące odpowiednio ze styków Normalnie Zamkniętego i Normalnie Otwartego wyłącznika żwiateł stop I030, zasilanego poprzez wyłącznik zapłonu (INT) z obwodu zabezpieczonego bezpiecznikami F35 i F37 znajdującymi się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B002.
Centralka sterowania silnikiem M010 przekazuje sygnał o wciżniętym pedale hamulca do innych centralek zainstalowanych w samochodzie poprzez linię C Can, styk 28 i 29 złącza A.
Styk 61 złącza elektrycznego A centralki sterowania silnikiem M010 otrzymuje natomiast sygnał ze styku wyłącznika sprzęgła I031, co ma na celu wyłączenie programu funkcji.
Poprzez linię C Can, centralka sterowania silnikiem M010 łączy się ze styków 9 i 10 złącza elektrycznego A z Body Computerem M001, styki 32 i 33 złącza elektrycznego B. Body Computer M001 z kolei przesyła sygnał B Can do zestawu wskażników E050, który ewentualnie sygnalizuje awarię poprzez komunikat na wyżwietlaczu.
Proszę
W lepszej jakości mogę wysłać na e-mail lub prywatną wiadomość.
Opis funkcjonowania
Funkcja (regulator stałej prędkożci) sterowana jest z centralki sterowania silnikiem M010, po odpowiedniej komendzie ze sterownika Cruise Control H007, znajdującego się po lewej stronie kierownicy.
Centralka Cruise control dostosowującego M007 jest zasilana poprzez wyłącznik zapłonu (INT) na styk 2 poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F35 skrzynki bezpieczników znajdującej się pod deską rozdzielczą B002.
Sterownik H007 jest podłączony do centralki sterowania silnikiem (złącze elektryczne A):
na styku 53 poprzez sygnał ON / OFF ;
na styku 55 poprzez sygnał RCL (RECALL);
na styku 57 poprzez sygnał SET+;
na styku 56 poprzez sygnał SET-;
Styki 54 i 59 złącza elektrycznego A centralki sterowania silnikiem M010 otrzymują sygnały o wciżniętym pedale hamulca, pochodzące odpowiednio ze styków Normalnie Zamkniętego i Normalnie Otwartego wyłącznika żwiateł stop I030, zasilanego poprzez wyłącznik zapłonu (INT) z obwodu zabezpieczonego bezpiecznikami F35 i F37 znajdującymi się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B002.
Centralka sterowania silnikiem M010 przekazuje sygnał o wciżniętym pedale hamulca do innych centralek zainstalowanych w samochodzie poprzez linię C Can, styk 28 i 29 złącza A.
Styk 61 złącza elektrycznego A centralki sterowania silnikiem M010 otrzymuje natomiast sygnał ze styku wyłącznika sprzęgła I031, co ma na celu wyłączenie programu funkcji.
Poprzez linię C Can, centralka sterowania silnikiem M010 łączy się ze styków 9 i 10 złącza elektrycznego A z Body Computerem M001, styki 32 i 33 złącza elektrycznego B. Body Computer M001 z kolei przesyła sygnał B Can do zestawu wskażników E050, który ewentualnie sygnalizuje awarię poprzez komunikat na wyżwietlaczu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2013, 12:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Thesis - tempomat
Dzieki bardzo, powinno napewno pomoc.
- Hipolit
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
- Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar
Re: Thesis - tempomat
a moze to cos calkiem trywialnego:
u mnie raz zablokowal sie czujnik wcisniecia sprzegla (w pozycji zamknietej)
wystarczylo go wyjac, odblokowac, zalozyc - i to wszystko: tempomat dziala
sprawdz multiskanem czy stycznik sprzegla i hamulca robi co powinien
u mnie raz zablokowal sie czujnik wcisniecia sprzegla (w pozycji zamknietej)
wystarczylo go wyjac, odblokowac, zalozyc - i to wszystko: tempomat dziala
sprawdz multiskanem czy stycznik sprzegla i hamulca robi co powinien
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2013, 12:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Thesis - tempomat
Sprawdzone za pomoca Fiat ecu scan, i tak:Hipolit pisze:a moze to cos calkiem trywialnego:
u mnie raz zablokowal sie czujnik wcisniecia sprzegla (w pozycji zamknietej)
wystarczylo go wyjac, odblokowac, zalozyc - i to wszystko: tempomat dziala
sprawdz multiskanem czy stycznik sprzegla i hamulca robi co powinien
Przycisk tempomatu: +, - i RCL zalanczaja.
Styk pedalu hamulca dziala
Styk pedalu sprzegla,nic sie nie dzieje(mam automat)
Jedynie przy opcji : Tempomat jest opis : Nierozporządzalny. Na wyswietlaczu zapala sie aktywy tempomat, lecz nie działa.
Ma ktos jeszcze jakies pomysly co to moze byc ze nie działa??
Znalazłem jeszcze opcje że węzeł adapyjnego tempomatu (NAC)-Nieobecny. Ale nie wiem czy to ma cos wspolnego??