Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Kontakt:

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: aro » 23 sie 2006, 22:46

Forum LKP istnieje po to, aby jego użytkownicy mogli się wymieniać doświadczeniem nabytym za kółkiem konkretnych modeli, ale i nietylko.
Każdy ma prawo do swego wyboru, każdy podejmuje ryzyko zakupu.
Ja na przykład niemiałem tego problemu, bo moją dedre 1.6 miał przedemną mój ojciec, a teraz ja dostałem ją, pod pozorem kupna innego auta. Kiedyś sam chciałem mieć auto, które na prostym odcinku drogi przegoni inne auta. Jednak po przeliczeniu wszystkich za i przeciw, wolałem wziąść dedre mego ojca (może gdyby nie to, to teraz niebyłoby mnie na tym forum), ale nieżałuje swej decyzji. Myślę, że jeszcze pare lat pojeżdże tą dedrą, w końcu ma przejechane 150 tyś. km, rocznik 91. Sam silnik jest O.K. Poza wymiana cewki zap. nic innego niewymieniłem.
Może stan blachy jest gorszy, ale do przeżycia. Więc Ty sam musisz podjąć decyzje, my jesteśmy tu po to, aby ją tylko ułatwić. W końcu to Ty będziesz użytkował ten samochód, a nie my.
Pozdrawiam.
Aro.

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Młody » 23 sie 2006, 23:04

Dedra 2.0 TDS

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 24 sie 2006, 0:22

"Mlody_lbn" pisze:Polecam :wink:
Za drogie :D

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Jeremy McFee » 24 sie 2006, 7:25

"Michaelll" pisze:... Dedra Turbo lepiej się zbierze z 2000 obr. min niż Seicento z górnego zakresu obrotów. Choć jedno i drugie będzie wtedy mułem.
Obyś sie nie zdziwił :)
J. McFee

Awatar użytkownika
Orsya
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 813
Rejestracja: 23 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Orsya » 24 sie 2006, 8:59

"Mlody_lbn" pisze:Polecam :wink:
właśnie idę zagrać w totka - a jak coś zostanie to silnik podrasuję do tego, co jest w FXX :twisted: :twisted: :twisted:
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 808
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: schab » 24 sie 2006, 10:25

"Michaelll" pisze:2. Ja nie mogłem zrobić normalnego wyprzedzania.... bo brak mocy.
Pozdrawiam
I tu się z tobą nie zgodzę ! W każdym aucie - przeważnie między siedzeniami - jest taka dźwignia , którą porusza się do przodu i do tyłu , oraz trochę na boki . I użycie jej powoduje , że auto zaczyna jechać nawet z małej prędkości i nawet pod górę . Z tego , co się orientuję - to w większości aut kompaktowych na jedynce da się jechać z predkością do ~50km/h , na dwójce do 80 ! Natomiast jesli chciałbyś wyprzedzać pod górę bez redukcji do niskich biegów - to potrzebne ci będzie nie Turbo , tylko najlepiej duże V8 - bo one ładnie ciągną od dołu ...
A moc wcale nie jest potrzebna do szybkiej jazdy ! Poważnie ... Jakiś czas temu pokonałem trasę Kraków -Warszawa ( pod Dworzec Centralny ) , w cztery osoby z bagażem , w środku dnia - w 3,5 godziny - autem marki Zastava 1100 ( 55KM ) , a później Kraków - W-a - Kraków ( również na Centralny ) w 6 godzin Ritmem 65 ( 65KM ) . Nie polecam powtórek , ale da się - wszyscy żyją ...
"Michaelll" pisze:A co do Skarbonki... jak się robije to wypadną z niej pieniądze?
Tak ! - Na zasiłek pogrzebowy dla rodziny ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Młody » 24 sie 2006, 12:07

Maluch zły, Enzo za drogie..... kup Kappe i zamień na Golfa! :mrgreen: była taka możliwość....
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: pew » 24 sie 2006, 15:31

no dobra - spróbuję coś powiedzieć bo jeżdżę już 8 lat Lancią z takim samym silnikiem (Thema tylko nieco cięższa):
- jeśli chodzi o niezawodność silnika: z każdym rokiem będziesz tracił kilka koni, chyba że przeznaczysz sobie np. roczny budżet na przeglądy i remonty silnika 2000 PLN i stopniowo go robił; jeśli chodzi o przekręcanie panewek jest jeszcze bardziej niebezpiecznie niż w silnikach bez turbo bo po prostu nie da się nie wchodzić na wysokie obroty od czasu do czasu :twisted: gorzej jest też z układem chłodzenia - sypie się szybciej niż w silnikach bez turbo; turbina jest kolejnym wrażliwym elementem (i baardzo drogim w naprawie); reszta usterek standardowo jak w innych ...
- jeśli chodzi o stan: tak jak inni mówili gdybym musiał obstawiać to turbina jest w słabym stanie, jeśli się mylę to znaczy że naprawdę masz szczęście, pomijam tu to branie oleju bo silnik bierze sporo oleju i ma brać, taka jego uroda, ale nie aż tyle ...
- jeśli chodzi o koszty eksploatacji silnika: najdrożej ze wszystkich silników Lancii - ze względu na większą awaryjność, ze wzlędu na branie oleju, ze względu na zużycie paliwa, ze względu na problem z częściami - bardzo rzadki silnik, oczywiście był też w Cromie i Themie i tylko to ratuje ... w praktyce nie będziesz kupował oryginalnych części bo są niebotycznie drogie - bazuje się na używkach i zamiennikach;
- jeśli chodzi o osiągi: nie wiem jak zestopniowana jest skrzynia w Dedrze ale będziesz miał tak: jedynka szybki start i zaraz zdycha, dwójka krótki bieg bez odczuwalnej turbiny, turbina najlepiej pracuje na trójce i tu się w pełni z niej cieszysz - bajka, czwórka jest dość mocna ale do ostrego przyspieszania nadaje się powyżej 120, na piątce depczesz i przyspieszasz jak długo chcesz a obrotomierz prawie stoi ...
i teraz rozczaruję Cię - na skrzyżowaniu może i z CC powalczysz, ale takie Tico czy Matiz zje Cię w skarpetkach. dlaczego - do 2700/2800 ten silnik sprawuje się naprawdę co najwyżej średnio (daleko mu do 16v, że o VISie nie wspomnę), dopiero jak turbina odpala to jest to o co chodzi - a na 1-ce i 2-ce (zwłaszcza 2-ce) nie wiem dlaczego ale turbina idzie bardzo słabo (sprawdzałem - nie tylko u mnie), zresztą w Themach ten bieg w ogóle jest do bani - może Dedra lepiej ciągnie ...
- silnik na wolnych obrotach brzmi lekko jak stary diesel, przy spokojnej jeździe praktycznie go nie słychać, przy wysokich obrotach ma naprawdę piękny dźwięk, często są też problemy z lekkim falowaniem obrotów na jałowym ...;
- spalanie: silnik w dobrym stanie przy spokojnej jeździe na trasie bierze 8l (i nie wierz jak Ci powiedzą że mniej), w mieście grzeczna jazda to ok. 12l, przy zwijaniu asfaltu na starcie i ostrym szarpaniu, weźmie do 20l benzyny - taka jest Prawda :twisted: sam oceń czy Cię stać ...
- na temat gazu się nie wypowiadam bo nie mam ale instalacja kosztuje x2 standardowa cena ... poza tym wkładanie gazu do turbobenzyny jest nie teges i w ogóle hmm passe i oznacza że właściciela właściwie nie stać na taki samochód więc niech kupi zwykły i tam montuje gaz ...
- summary: silnik jest 'turbo' - szacunek publiki i mechaników po otwarciu maski (co się przekłada potem na próby zawyżania rachunków), pięknie brzmi i pięknie przyspiesza i jedzie na wyższych biegach, chla benzynę i olej jak mało który, musisz w niego wsadzać - no powiedzmy te 1500-2000 rocznie biorąc pod uwagę elektrykę, jeśli chcesz aby był tip-top;
(to wszystko zresztą tyczy się pewnie każdej turbobenzyny) - tanio kupisz fajny silnik ale potem przygotuj sobie eee dużo miłości do tej bryki - czasami zawodzi i wtedy bardzo dużo kosztuje, chociaż jeśli ma się sypnąć to raczej nie w trakcie jazdy (nie dotyczy panewek) tylko będziesz wiedział zaraz po przekręceniu kluczyka ... ja na Twoim miejscu jeśli już chcesz coś takiego to poszukał 16v turbo :twisted:
mamma ale się rozpisałem - idę sobie postawić piwo w nagrodę :wink:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 24 sie 2006, 19:29

"pew" pisze:i teraz rozczaruję Cię - na skrzyżowaniu może i z CC powalczysz, ale takie Tico czy Matiz zje Cię w skarpetkach. dlaczego - do 2700/2800 ten silnik sprawuje się naprawdę co najwyżej średnio (daleko mu do 16v, że o VISie nie wspomnę)
E... nie możliwe żeby CC czy Tico wygrało; przecież auto można trzymać prawie cały czas powyżej 3500 obr/min; na początku trochę ślizgać sprzęgłem potem oponami i jesteś z przodu bez problemu :).


Pozdrawiam

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 24 sie 2006, 19:32

"pew" pisze:no powiedzmy te 1500-2000 rocznie biorąc pod uwagę elektrykę, jeśli chcesz aby był tip-top;
Myślałem o podobnych kwotach. Choć jeśli za 2k rocznie auto ma być tip-top mieć moc to jest bardzo dobrze :).

Dzięki za odpowiedź :) Wreszcie coś bardzo rzeczowego.

Ile km robisz swoją rocznie?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Jeremy McFee » 24 sie 2006, 19:36

"Michaelll" pisze:
"pew" pisze:i teraz rozczaruję Cię - na skrzyżowaniu może i z CC powalczysz, ale takie Tico czy Matiz zje Cię w skarpetkach. dlaczego - do 2700/2800 ten silnik sprawuje się naprawdę co najwyżej średnio (daleko mu do 16v, że o VISie nie wspomnę)
E... nie możliwe żeby CC czy Tico wygrało; przecież auto można trzymać prawie cały czas powyżej 3500 obr/min; na początku trochę ślizgać sprzęgłem potem oponami i jesteś z przodu bez problemu :).


Pozdrawiam
Taaaa.... a motor się grzeje na potęgę przed semaforem, bo wentylator się nie wyrabia...

Kilka tygodni takiej jazdy i:
- sprzęgło na złom;
- przegrzany motor na złom;
- opony na szrot;
pomijając fakt, że zużycie paliwka wzrośnie spokojnie do 20 literków na 100 :)

No, ale będziesz dumny, że nie dałeś się cieniasowi, co? : rotfl :
J. McFee

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 676
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: bryś » 24 sie 2006, 20:04

Ty chcesz kupować to auto czy tylko sobie pogadać !!!

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 24 sie 2006, 20:19

"bryś" pisze:Ty chcesz kupować to auto czy tylko sobie pogadać !!!
Zdecydowanie kupować; tylko stoi 350 km więc jak pojade to od razu po niego... i dlatego jeszcze się zastanawiam.


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 676
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: bryś » 24 sie 2006, 20:25

ja bym nie jachał poszukaj czegoś w okolicy !

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 24 sie 2006, 20:38

"bryś" pisze:ja bym nie jachał poszukaj czegoś w okolicy !
A widziałeś coś ciekawego z okolic Krakowa? :) Mam tam 50 km :)


Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”