Kappa - dławienie silnika

Anonymous

Kappa - dławienie silnika

Post autor: Anonymous » 22 sie 2006, 22:43

Witam
jakieś 300km temu pojawił się u mnie problem z dławieniem silnika na 3000-4000 obr. ale odpuszczenie pedału gazu pomagało
jednak wybrałem się do serwisu (autoryzowanego) na komputer
Podłączyli, popatrzyli, błędy wykasowali i wszystko zrzucili na gaz (auto zachowywało się identycznie na gazie jak i na benzynie) i że po 2000km wszystko będzie OK
jednak po 100km muszę zatrzymywać się już co około 10km na wyłączenie silnika odczekanie 1-2 minut i mogę jechać dalej (na rozgrzanym lub zimnym silniku bez znaczenia)
Cóż nastepna próba to sonda ona okazała się OK
Przy okazji wymieniłem katalizator to odrobinę pomogło teraz mogę jeździć ale tylko na wysokich obrotach

świece zmieniłem
rozrząd zaraz po kupnie około 13000km temu

u fachowców padłyteż sugestie :
cewka ( dla mnie pewne prawdopodobieństwo jest)
przewody ( może i to)
przepływomierz ( dla mnie nie bo na gazie też jest problem)
czujniki wału (sam nie wiem)
i kilka innych generalnie jak by wszystkich słuchać to po wymianach auto byłoby jak nowe

może jakiś pomysł który warsztat odwiedzić ale proszę o namiar bo jeszcze swojego nie mam

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - dławienie silnika

Post autor: wujek » 22 sie 2006, 23:05

Witam,
W pierwszej kolejności trzeba auto doprowadzić do stanu prawidłowej pracy silnika przy zasilaniu paliwem, dla którego został przewidziany, czyli "na benzynie". Warto odłączyć zasilanie instalacji LPG i przełączyć wtryskiwacze.
W Kappie 5-cio cylindrowej, benzynowej, jest tyle cewek, ile świec. Wątpliwe, aby wszystkie padły jednocześnie. I nie ma przewodów w.n. Wstępnie wygląda to na przestawiony rozrząd i to należałoby sprawdzić w pierwszej kolejności. Potem zerknąć na ew. raporty o błędach - examinerem, i zresetować ECU. Czujnik położenia wału można podstawić, na próbę, dla świętego spokoju.
Z w-wy do Łodzi nie jest daleko - podjedź do Lanciateam - oni sobie z tym poradzą.
Pozdrawiam

Anonymous

Kappa - dławienie silnika

Post autor: Anonymous » 22 sie 2006, 23:22

Dzięki za odp.

mam jednak małą wątpliwość co do tego rozrządu trochę już przejechałem od momentu jego wymiany a usterka pojawiła się niedawno
a do łodzi jest niedaleko to jeżeli nie będzie informacji o warszawskiej firmie wartej polecenia to jakoś dojade
(czy pracuję w soboty?)

Dzięki za informację

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - dławienie silnika

Post autor: wujek » 23 sie 2006, 9:52

Witam,
Dane kontaktowe są dostępne na stronie www.lanciateam.pl.
A rozrząd? Wspomniałem, że objawy podobne - to nie jest zdalna diagnoza. Niemniej jednak, słabo napięty pasek lub poluzowany napinacz mogą spowodować przestawienie rozrządu i dlatego warto sprawdzić ustawienia.
Pozdrawiam

Anonymous

Kappa - dławienie silnika

Post autor: Anonymous » 23 sie 2006, 19:04

Witam

dzięki za podpowiedzi ale tym razem okazało się że instalacja gazowa zamontowana w aucie jest nieodpowiednia (tak kupiłem) i efekt jest taki że trochę jeździłem a teraz skacze jak żaba zamiast jeźdić

ale byłem dziś u elektryka i ten popatrzył, przejechał się po czym odłączył instalację gazową wydłubał dławik gazu i auto jeździ a ponadto jest dużo lepiej niż przy pierwszym moim wejściu do auta ( jakby mu stado koni przybyło ) WARSZTAT NA WARSZAWSKIM ŻOLIBORZU mały ale sprawny wart polecenia
jakby ktośmiał problem z elektryką to polecam z placu wilsona w mickiewicza i druga w prawo (nie mam pamięci do ulic jakaś na B i druga przecznica w lewo mam ulotkę to zainteresowanym podeślę dokładny adres
dzięki pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”