Dedra 1.6 16v - spod korka sączy się płyn chłodzący

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6311
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Dedra 1.6 16v - spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: vanisch » 27 lut 2013, 11:28

witam, jak w temacie- czasem (nie zawsze, wręcz rzadko) sączy się płyn chłodzący spod korka- nie ucieka przez rurkę odpływową, tylko właśnie leci spod korka, jako że miałem inny korek to go podmieniłem- sączy się dalej ale(chyba) w mniejszych ilościach.

W sumie zaczęło się to pojawiać dopiero po 500-600km na LPG( a reduktor jest wpięty w rury od chłodzenia? )
A co wiem:
Termostat jest ok.
Nie kopci.
Kompresja jest w porządku.
Olej czysty, w płynie nic się nie pojawia.
Temperatura nie skacze, trzyma normalny poziom, wiatrak na chłodnicy działa.
Rurki układu chłodzenia wydają się być w porządku, mechanik nic nie wynalazł, mówi żeby tak - na razie - jeździć.
Czy to kwestia tylko nowego korka? :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Alan

Re: Dedra 1.6 16v- spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: Alan » 27 lut 2013, 11:32

A przewody nie twardnieją? Kwestia czy po założeniu lpg odpowietrzyli układ wodny.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6311
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v- spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: vanisch » 27 lut 2013, 11:39

Układ odpowietrzony, sprawdzali przewody- czuć że jeden z przewodów robi się trochę twardszy ale można go było bez problemu trzymać ściśniętego. (jak to brzmi :lol: )
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Alan

Re: Dedra 1.6 16v - spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: Alan » 27 lut 2013, 12:02

U mnie też można było ściskać twardego...do wczoraj.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6311
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: vanisch » 27 lut 2013, 12:24

W poprzedniej Dedrze też mogłem ściskać i uszczelka nie padła ;)

No nic w tym tyg zrobię pewnie jeszcze z 200km i będę kontrolował to na bieżąco... Dłuższa trasa dopiero za półtora mies więc nie ma na razie stresu ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: bassman » 27 lut 2013, 15:50

Nie masz uszkodzonej uszczelki w korku? Może rant wlewu zbiorniczka wyrównawczego jest wyszczerbiony - gdy zimny ciśnienia nie ma, jak się zagrzej to już ciśnienie jest spore i wyciska płyn.
Uciskanie węży w samochodzie z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, to czysto subiektywne odczucie - mam uszkodzoną uszczelkę tak że wali spaliny w układ chłodzenia i węże można ugniatać ile się chce - nie są twardsze niż przy sprawnej uszczelce. Nie każde uszkodzenie uszczelki jest takie same. Jeśli podejrzewasz uszczelkę to czujnik zawartości spalin w płynie chłodzącym Cię ratuje.
Może być sytuacja puszczania lpg do płynu przez reduktor, ale myślę że ten specyficzny smród byś poczuł od razu. Reduktor nowy?

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6311
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: vanisch » 27 lut 2013, 16:33

Tak, cała instalacja jest nowa, a żadnych zapachów ze zbiorniczka nie czuć więc to pewnie nie jest kwestia lpg.
Właśnie myślałem że może to być kwestia uszkodzonego korka- wymieniłem na inny (niestety również używany) i sączy się duuuużo mniej niż przedtem.
A co do uszkodzonego rantu to w sumie nie zwróciłem na to uwagi :/
Jutro pewnie odbiorę auto to to sprawdzę ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6311
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: vanisch » 20 maja 2013, 14:23

Przez 8 tys ubyło płynu z MAX na MIN. Wypluwa go tylko na LPG, sprawdziłem to ostatnio jadąc 170-180 na autobanie najpierw na LPG, a później na PB. Na LPG płyn się sączył, na PB oczywiście nie. Źle zrobiona instalacja czy co? :/

Jaki może być powód? W dalszym ciągu nie ma płynu w oleju i odwrotnie, nie śmierdzi ani gazem, ani PB. Wiatraczek na chłodnicy działa jak należy, termostat sprawny...

Irytuje mnie to konkretnie, zaczynają się upały więc nie chcę sobie załatwić UPG :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: bassman » 29 maja 2013, 23:07

Jaki masz reduktor lpg?

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6311
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - spod korka sączy się płyn chłodzący

Post autor: vanisch » 31 maja 2013, 16:10

Problem póki co się rozwiązał, okazuje się że płynu nie może być więcej niż dosłownie kilka mm powyżej poziomu minimum na zbiorniczku, zawsze myślałem ze powinno być pomiędzy MIN a MAX, najlepiej po środku czy jakoś tak :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”