Thesis - przekaźnik podgrzewania lusterek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Thesis - przekaźnik podgrzewania lusterek

Post autor: rain » 09 maja 2013, 12:48

Wie ktos gdzie znajduje sie ten przekaźnik? Wiem że lusterka z szyba maja wspólny bezpiecznik. Natomiast mi komputer pokazuje błąd przekaźnika podgrzewania lusterek. I też podgrzewanie nie działa. Podgrzewanie szyby działa jak ta lala.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - przekaźnik podgrzewania lusterek

Post autor: jjash » 09 maja 2013, 23:43

Piotrek, jeśli nie masz elearn to ściągnij ode mnie. Jeśli masz to looknij na chapter:Instalacja elektryczna > FUNKCJE ELEKTRYCZNE > E30 URZADZENIA URUCHAMIANE EL... > E3030 ODMRAŻANIE ( ... > E3030 ODSZRANIANIE SZYBY TYLNEJ I LUSTEREK ZEWNĘTRZNYCH WSTECZNYCH OPIS FUNKCJONOWANIA - tam możesz poczytać co gdzie się znajduje. Za duży by tu pisać.

Choć może spróbujmy - wszystko z elearn:

W przypadku słabej widoczności można włączyć odszranianie szyby tylnej, lusterek zewnętrznych wstecznych i szyby przedniej. Przycisk sterujący, znajdujący się w centralce układu klimatyzacji, wysyła poprzez sieć CAN sygnał do Body Computera, który, w zależności od programów opisanych poniżej, steruje nagrzewaniem się grzałek poszczególnych elementów. Grzałki te pobierają znaczną ilość energii i w związku z tym są kontrolowane i ewentualnie wyłączane po pewnym okresie pracy.

Włączenie funkcji odszraniania szyby tylnej, lusterek zewnętrznych wstecznych i szyby przedniej jest możliwe tylko wtedy, kiedy występuje sygnał INT (+15). W fazie uruchamiania (INT/A), Body Computer otrzymuje informację o takim warunku i nie wzbudza przekaźnika, znajdującego się w centralce pod deską rozdzielczą.

Wyłączenie funkcji odszraniania, natomiast, jest możliwe:
w trybie ręcznym: po ponownym przyciśnięciu niestabilnego przycisku w centralce układu klimatyzacji lub w przypadku braku sygnału INT (Key-off);
w trybie automatycznym: po 20 minutach efektywnego działania przy włączonym sterowniku.
Automatyczne działanie urządzenia jest ponadto związane z prędkością obrotową silnika; program włączania/wyłączania jest następujący:
pierwsze dziesięć minut pracy nie powinno być uzależnione od prędkości obrotowej silnika;
kolejne minuty zależą od warunków pracy silnika, a konkretnie: jeżeli prędkość obrotowa silnika jest mniejsza od 950, urządzenie musi się wyłączyć po 10 sekundach;
jeżeli natomiast prędkość obrotowa silnika przekracza 1000 przez okres co najmniej 5 sekund, szyba tylna i inne elementy muszą się włączyć lub utrzymać stan włączenia, jeżeli były włączone, aż do osiągnięcia 20 minut efektywnego działania.
Automatyczne włączenie funkcji odszraniania jest również uzależnione od temperatury zewnętrznej: Body Computer otrzymuje w sieci CAN informację o temperaturze zewnętrznej, mierzonej przez odpowiedni czujnik, znajdujący się w lusterku zewnętrznym wstecznym po stronie kierowcy, i jeżeli ta temperatura jest niższa niż próg wynoszący 3 stopnie, żąda odszronienia szyby tylnej, lusterek zewnętrznych wstecznych i szyby przedniej.

Podczas działania w trybie automatycznym, przekaźnik sterowania szybą tylną ogrzewaną musi zostać wyłączony, jeżeli napięcie w akumulatorze spadnie poniżej 8,5V na czas 0,5 sekundy.

Przekaźnik włączy się ponownie wtedy, kiedy napięcie w akumulatorze osiągnie wartość 9V na okres pół sekundy. Wszystkie podane wartości obowiązują z tolerancją do ?5%.

Cykl włączenia automatycznego (20 minut) następuje po każdej komendzie otrzymanej z odpowiedniego przycisku.
Lampka sygnalizacyjna szyby tylnej ogrzewanej jest sterowana z centralki układu klimatyzacji w zależności od komend przekazanych w sieci CAN przez Body Computer. Podczas pracy w trybie automatycznym lampka sygnalizacyjna musi być zawsze zaświecona, również w momencie kiedy odszranianie jest wyłączone, zgodnie z tym co powiedziani powyżej.

Po włączeniu komendy MAX-DEF, za pomocą przycisku znajdującego się w centralce układu klimatyzacji, można uruchomić funkcję włączania szyby tylnej ogrzewanej, usuwania pary z szyby przedniej (z możliwością ręcznego zwiększenia lub zmniejszenia prędkości dmuchawy) oraz wymuszoną recyrkulację powietrza; wszystko to można włączyć na czas określony licząc od chwili, kiedy czynnik chłodzący silnik osiągnął odpowiednia temperaturę

Patrz E5020 UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA

Wyłączenie komendy MAX-DEF pociąga za sobą wyłączenie szyby tylnej ogrzewanej tylko wtedy, kiedy komenda włączenia została wydana przez MAX-DEF; jeżli natomiast komenda została wydana przez naciśnięcie przycisku, szyby tylnej, pozostaje on włączony.

Przekaźnik szyby tylnej ogrzewanej R11, znajdujący się w centralce pod deska rozdzielczą, B002, steruje w sposób bezpośredni włączeniem jednoczesnym funkcji odszraniania zarówno szyby tylnej ogrzewanej P055 (obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F40), jak i szyby przedniej ogrzewanej P056 (obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F41).

Poprzez sieć B-CAN, sterowaną przez Body Computer M001, centralki drzwi przednich po stronie kierowcy M066 i po stronie pasażera M067 (styk 10 złącza elektrycznego A i styk 33 złącza elektrycznego C) włączają odpowiednio funkcję odszraniania zewnętrznych lusterek wstecznych P060 i P061 (styki 7 i 8 ).

Cewka przekaźnika R11 jest zasilana poprzez wyłącznik zapłonu (INT/A) i jest wzbudzana przez sygnał masy pochodzący z Body Computera M001 (styk 6 złącza elektrycznego H); taki sygnał jest określany:
przez przyciski włączania szyby tylnej ogrzewanej i przez funkcję usuwania pary MAX-DEF, znajdujące się w centralce układu klimatyzacji M070, poprzez sieć B-CAN (styki 5 i 16 złącza elektrycznego B);
przez centralkę drzwi przednich po stronie kierowcy M066, która przesyła w sieci B-CAN (styki 31 i 32 złącza elektrycznego C) sygnał o niskiej temperaturze zmierzonej przez czujnik, znajdujący się w lusterku wstecznym zewnętrznym P060 (styki 16 i 17) Patrz E6020 UKŁAD KLIMATYZACJI
przez centralkę silnika M050, która wysyła do Body Computera M001 (styki 32 i 33 złącza elektrycznego B), poprzez sieć C-CAN, sygnał o prędkości obrotowej silnika.
Bezpiecznik F61, znajdujący się w skrzynce w komorze bagażnika B045, zabezpiecza zasilanie z akumulatora centralek drzwi przednich M066 i M067.

Na styk 27 złącza D Body Computer M001 doprowadzany jest sygnał INT/A (poprzez wyłącznik zapłonu) pochodzący z wyłącznika zapłonu H001, poprzez bezpiecznik F31 znajdujący się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B002.

Oznaczenia:
B002 Skrzynka bezpieczników pod deską rozdzielczą
B045 Skrzynka bezpieczników w komorze bagażnika (CVB)
C011 Podłączenie do masy przedniej prawej
C015 Podłączenie do masy deski po stronie kierowcy
C022 Podłączenie środkowego zestawu wskaźników do masy.
C032 Podłączenie do masy szyby tylnej
D006 Złącze przednie / tylne
D021 Złącze deska rozdzielcza / układ klimatyzacji - nagrzewnica
D030 Złącze drzwi przednich lewych
D097 Złącze zwarciowe
D153 Złącze tylne / łącznik szyby tylnej ogrzewanej
H001 Wyłącznik zapłonu
M001 Body computer
M066 Centralka sterowania drzwiami po stronie kierowcy (NPG)
M067 Centralka sterowania drzwiami po stronie pasażera (NPP)
M070 Centralka układu klimatyzacji
P055 Szyba tylna ogrzewana
P056 Szyba przednia ogrzewana
P060
P061 Prawe zewnętrzne lusterko wsteczne

To wszystko z elearn. Gdybyś nie miał, a mieć chciał to napadaj.

http://chomikuj.pl/jjash/Lancia/Diagnostyka/Manuale+ISO
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - przekaźnik podgrzewania lusterek

Post autor: rain » 10 maja 2013, 12:04

Czyli wynikaloby że lusterka sterowane są nie przekaźnikiem, ale centralkami w drzwiach. :/ To mi troszkę komplikuje. Muszę dokładnie zajrzeć co za błąd mam na komputerze.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

LUKI82

Re: Thesis - przekaźnik podgrzewania lusterek

Post autor: LUKI82 » 10 maja 2013, 23:22

U mnie też jedno lusterko nie grzeje ale stawiam na wsuwki przy szkiełku że zaśniedziały. W przyszłym tygodniu będę grzebał bo mnie to irytuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”