Z przeznaczeniem do Diesli? Przecież praktycznie każdy 5W40 spełnia założone przez producenta normy (a na pewno Mobil), więc nie ma wymogu, że musi być to koniecznie wersja do Diesla. Poza tym specjalnie do Diesli, Mobil ma w ofercie 0W40.dr_scott pisze:Olej 5W40 jest jak najbardziej prawidłowy. W zależności od klimatu producent zaleca stosowanie 5W40 lub 10W40.
Mam nadzieję, że stosowałeś Mobil 5W40 z przeznaczeniem do diesli.
Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Ale np. 10W40 jest dla benzynowych i dla diesliFXX pisze:Z przeznaczeniem do Diesli? Przecież praktycznie każdy 5W40 spełnia założone przez producenta normy (a na pewno Mobil), więc nie ma wymogu, że musi być to koniecznie wersja do Diesla. Poza tym specjalnie do Diesli, Mobil ma w ofercie 0W40.dr_scott pisze:Olej 5W40 jest jak najbardziej prawidłowy. W zależności od klimatu producent zaleca stosowanie 5W40 lub 10W40.
Mam nadzieję, że stosowałeś Mobil 5W40 z przeznaczeniem do diesli.
Nie wiem jak w innych specyfikacjach, ale wydaje mi się, że tylko 5W40 ogólnie nie wystarczy. Bo powinno być 5W40 dla benzynowych i dla diesli.
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Zacytuję jeszcze raz wycinek z instrukcji:
Do tego olej musi spełniać lub przewyższać te dwie specyfikacje:
- ACEA w tym przypadku - B3
- API w tym przypadku - CF.
Proste i szybkie wytłumaczenie jest pod tym linkiem
Zatem jak widać, obecnie praktycznie nie wyróżnia się olejów tylko do Diesli, bądź tylko dla benzyniaków. Nawet np. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40, ma jasno napisane w opisie, że może być stosowany również w silnikach benzynowych.
Jeżeli założyć, że dopuszczana jest lepkość 10W40 to w przypadku produktu Mobila, również spełnia on wymagania obu specyfikacji, podobnie jak 5W40.
Jak widać olej musi mieć określoną lepkość - jednakże dopuszcza się aby pierwszy parametr był niższy, a drugi wyższy.Olej wielosezonowy na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-40, który przewyższa wymagania specyfikacji ACEA B3 i API CF.
Do tego olej musi spełniać lub przewyższać te dwie specyfikacje:
- ACEA w tym przypadku - B3
- API w tym przypadku - CF.
Proste i szybkie wytłumaczenie jest pod tym linkiem
Zatem jak widać, obecnie praktycznie nie wyróżnia się olejów tylko do Diesli, bądź tylko dla benzyniaków. Nawet np. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40, ma jasno napisane w opisie, że może być stosowany również w silnikach benzynowych.
Jeżeli założyć, że dopuszczana jest lepkość 10W40 to w przypadku produktu Mobila, również spełnia on wymagania obu specyfikacji, podobnie jak 5W40.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Sprawdź na opakowaniu oznaczenia.
Jeśli jest napisane API SL/CF to jest to olej uniweralny, dobry zarówno do diesla, jak i benzyny. API CF (bez SL) - olej specjalizowany do diesla.
Różnice są na tyle nieznaczące (trochę wyższa liczba zasadowa, trochę lepsze własności myjące - więcej dyspergatorów), że generalnie, jak już wlałeś uniwersalny, to jeźdź bez stresa, a następnym razem wlej po prostu olej specjalizowany.
Jeśli jest napisane API SL/CF to jest to olej uniweralny, dobry zarówno do diesla, jak i benzyny. API CF (bez SL) - olej specjalizowany do diesla.
Różnice są na tyle nieznaczące (trochę wyższa liczba zasadowa, trochę lepsze własności myjące - więcej dyspergatorów), że generalnie, jak już wlałeś uniwersalny, to jeźdź bez stresa, a następnym razem wlej po prostu olej specjalizowany.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Akurat na stronie Mobil1 nic nie ma napisane przy tym oleju np., żeby w równym stopniu nadawał się do benzyniaków:
Aż zerknę po pracy
A tak z ciekawości gdzie to jest napisane, na opakowaniu???FXX pisze:Nawet np. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40, ma jasno napisane w opisie, że może być stosowany również w silnikach benzynowych.
Aż zerknę po pracy
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Czy na opakowaniu to nie wiem, bo nie korzystałem z tego oleju. Do jednego i drugiego JTDka leję Mobil 1 Peak Life 5W50.
Takowa informacja znajduje się na tej stronie w zakładce zastosowania
Takowa informacja znajduje się na tej stronie w zakładce zastosowania
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w szczególności zalecany jest do smarowania wysokoobciążonych, turbodoładowanych silników wysokoprężnych oraz silników benzynowych znajdujących zastosowanie w takich pojazdach jak: samochody osobowe, dostawcze i sportowo-terenowe.
- Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w szczególności jest zalecany do stosowania w silnikach eksploatowanych w ekstremalnie ciężkich warunkach gdzie nie sprawdzają się konwencjonalne oleje.
- Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 nie jest zalecany do stosowania w silnikach dwusuwowych i samolotowych, o ile ich producent nie wydał specjalnego dopuszczenia.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
OK no to teraz już jasne.
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Olej powinien być przeznaczony do diesli. Oczywiście na uniwersalnym też silnik będzie pracował bo dlaczego by nie?
Diabeł tkwi w szczegółach, a w oleju takie szczegóły to właśnie dodatki uszlachetniające. Inne dodatki, inne proporcje dla benzyny inne dla diesla. Silnik wysokoprężny gereruje dużo cięższe warunki pracy dla oleju, a nowoczesny diesel jeszcze więcej wymaga od oleju. Do tego dochodzą dodatkowe elementy o które trzeba zadbać, tj. turbina, dpf itp.
Oprócz wymaganych klasyfikacji API czy ACEA olej powinien spełniać wymagania producenta samochodu. I dla Lybry, tudzież silników JTD, Fiat takową normę ma ale numeru nie pamiętam. Oczywiście spełnia ją Selenia WR 5W40. Pewnie inne oleje też.
Odradzam stosowanie olejów przeznaczonych do benzyny jak również uniwersalnych.
Ładny wykład na temat olejów był na forum Alfaholików, jak go znajdę to zapodam linka.
Diabeł tkwi w szczegółach, a w oleju takie szczegóły to właśnie dodatki uszlachetniające. Inne dodatki, inne proporcje dla benzyny inne dla diesla. Silnik wysokoprężny gereruje dużo cięższe warunki pracy dla oleju, a nowoczesny diesel jeszcze więcej wymaga od oleju. Do tego dochodzą dodatkowe elementy o które trzeba zadbać, tj. turbina, dpf itp.
Oprócz wymaganych klasyfikacji API czy ACEA olej powinien spełniać wymagania producenta samochodu. I dla Lybry, tudzież silników JTD, Fiat takową normę ma ale numeru nie pamiętam. Oczywiście spełnia ją Selenia WR 5W40. Pewnie inne oleje też.
Odradzam stosowanie olejów przeznaczonych do benzyny jak również uniwersalnych.
Ładny wykład na temat olejów był na forum Alfaholików, jak go znajdę to zapodam linka.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Ja do tego silnika nalałem teraz dla pewności i spokoju TOTAL 10w40, gdyż przebieg jest wątpliwy do stwierdzenia tak jak w pierwszym zajechanym.
Lancia Lybra SW 1.9JTD, 2000r ,kupiona przy 196350 obecnie 224000.
- BlackLybraSW
- Forumowicz/ka
- Posty: 567
- Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
No dobra ale co było nie tak ,że wymieniłeś silnik ? Masz jakies fotki ?
W koncu to odma czy turbo czy co ?
W koncu to odma czy turbo czy co ?
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
Re: Lybra 1.9 JTD - max obroty/nie mogłem zgasić silnika
Ostatni post z 2013 roku, a sam autor logował się ostatnio w 2014 roku. Chyba nie liczyłbym na odpowiedźBlackLybraSW pisze: ↑09 sty 2021, 12:13 No dobra ale co było nie tak ,że wymieniłeś silnik ? Masz jakies fotki ?
W koncu to odma czy turbo czy co ?
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX