Lybra - tarcza wentylowana grubość po przetoczeniu
Lybra - tarcza wentylowana grubość po przetoczeniu
Witam, jaka jest minimalna grubość jednej strony tarczy wentylowanej.
Wiem że całość to 20,2 mm. Środek mam tak skorodowany że nie mogę zmierzyć tej odległości aby to policzyć.
A tarcze przetaczam bo taki mam kaprys.
Wiem że całość to 20,2 mm. Środek mam tak skorodowany że nie mogę zmierzyć tej odległości aby to policzyć.
A tarcze przetaczam bo taki mam kaprys.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Lybra - tarcza wentylowana grubość po przetoczeniu
Nowe 22 mm, graniczne 20 mm.
Re: Lybra - tarcza wentylowana grubość po przetoczeniu
Tak to to ja wiem ale ile min może mieć jedna część tarczy wentylowananej ??
Re: Lybra - tarcza wentylowana grubość po przetoczeniu
- szczelina powietrzna , bo to tarcza wentylowana.
Nigdzie nie jest powiedziane ze musi sie równo zużywać.
Wiec ile ma ta szczelina powietrzna ?
Nigdzie nie jest powiedziane ze musi sie równo zużywać.
Wiec ile ma ta szczelina powietrzna ?
Re: Lybra - tarcza wentylowana grubość po przetoczeniu
Aby można było powiedzieć że tarcza jest jeszcze do bezpiecznego użytku nie możesz widzieć na jej powierzchni tych poprzecznych pręg od "wnętrza wentylującego" czyli tarczę masz zużywającą się w kształcie koła, gdy zauważysz jakieś pręgi po promieniu, średnicy, cięciwie, zapewne będzie to wtopienie części wentylującej w dysk ścieralnej. Nie zaczyna się to na pewno 1 mm przed końcem dysku więc to jest bezpieczna granica do której tarczę można używać.
Swoją drogą powiem Ci że ja ostatnio wymieniłem tarcze z klockami przód ( właściwie mój Tata bo ja po operacji mogłem mu tylko mówić co i jak ma zrobić). Czas to 40 minut dwie strony. Jednak po wymianie hamulec działa sprawniej tzn. nie trzeba aż tak mocno wciskać pedału jak to było przed wymianą tarcz. Dodatkowo sądzę że przez to że miałem mocno zużyte tarcze szybciej się zużywały klocki z tyłu. Suma sumarum doszedłem do wniosku że jak mi tylko dojdzie do min wielkości w jakimkolwiek aucie czyli np. w Lybrze 20,2 mm to wymieniam bo przecież przód auta mocniej hamuje, a bezpiecznie jeździć to dać szansę również innym, aby mogli żyć.
Pozdrawiam
Swoją drogą powiem Ci że ja ostatnio wymieniłem tarcze z klockami przód ( właściwie mój Tata bo ja po operacji mogłem mu tylko mówić co i jak ma zrobić). Czas to 40 minut dwie strony. Jednak po wymianie hamulec działa sprawniej tzn. nie trzeba aż tak mocno wciskać pedału jak to było przed wymianą tarcz. Dodatkowo sądzę że przez to że miałem mocno zużyte tarcze szybciej się zużywały klocki z tyłu. Suma sumarum doszedłem do wniosku że jak mi tylko dojdzie do min wielkości w jakimkolwiek aucie czyli np. w Lybrze 20,2 mm to wymieniam bo przecież przód auta mocniej hamuje, a bezpiecznie jeździć to dać szansę również innym, aby mogli żyć.
Pozdrawiam
Re: Lybra - tarcza wentylowana grubość po przetoczeniu
czysto teoretycznie przy spokojnym jeżdżeniu wewnętrzna strona tarczy powinna się zużywać minimalnie szybciej - wynika to z konstrukcji zacisku pływającego który najpierw dociska wewnętrzny klocek a potem jakby przez to w efekcie dociąga zewnętrzny.
zmierz sobie w takim razie grubość otworu wentylacyjnego i odejmij od obu wartości a potem podziel przez 2 - wyjdzie Ci mniej więcej ile powinno być.
jeżeli musisz tyle zebrać że zaczyna Cię to zastanawiać to ja też bym się zastanowił nad nowymi tarczami?
zmierz sobie w takim razie grubość otworu wentylacyjnego i odejmij od obu wartości a potem podziel przez 2 - wyjdzie Ci mniej więcej ile powinno być.
jeżeli musisz tyle zebrać że zaczyna Cię to zastanawiać to ja też bym się zastanowił nad nowymi tarczami?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Odp: Lybra - tarcza wentylowana grubość po przetoczeniu
Ja od siebie tylko dodam, że im cieńsza tarcza tym mniejszą ma "pojemność cieplną". Łatwiej ją przegrzać i pokrzywić.
"... I guess it's just the way I'm wired."
"... I guess it's just the way I'm wired."