Witajcie,
w mojej Lanci (2,4 b+lpg) pojawił się taki problem- w trakcie jazdy, niedługo po zagrzaniu się silnika i przełączeniu na lpg zgasł silnik i nie chciał ponownie zapalić. Po przekręceniu kluczyka wszystko się świeci normalnie oprócz przełącznika lpg. Normalnie zapalają się na nim zielone diody od poziomu gazu i jedna, która miga dopóki się nie włączy gaz. Przełącznik sam włącza gaz po zagrzaniu silnika i przegazowaniu do 1800 obrotów. No i właśnie zdarzyło się tak, że silnik padł, nie odpalił w ogóle, nawet na benzynie, na którą nie ma jak przełączyć, skoro przełącznik nie działa. Po jakimś czasie (około 5 minut) po przekręceniu kluczyka na przełączniku zaświeciły się normalnie diody i silnik zapalił. Problemu nie było przez dwa miesiące aż wczoraj znowu się pojawił. Możliwe, że w obu przypadkach było to podczas hamowania silnikiem, ale nie jestem teraz pewien.
Czasem też w trakcie jazdy po zagrzaniu jakby na moment zamykał się zawór od butli i zaraz znowu otwierał, tak, że lekko spadną obroty.
Czy ktoś ma jakiś pomysł, co mogę sprawdzić, ruszyć, wymienić, żeby problem się nie pojawiał?
Kappa 2.4 - gaśnie sterownik
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 03 lis 2010, 19:32
- Lokalizacja: Kraków
Kappa 2.4 - gaśnie sterownik
Ostatnio zmieniony 03 gru 2012, 22:48 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 - gaśnie sterownik
Trochę to pogmatwałeś i nie wiadomo od czego zacząć...
Ogólnie teraz jak przekręcisz na zapłon przełącznik miga czy nie?
Może najprościej podmień przełącznik ten od gazu,możliwe że znika na chwilę 12V na przełączniku i dlatego gaśnie ale wtedy auto z automatu wraca na PB.Musiałbyś sprawdzić czy ten plus tam jest pewny.
Co do zanikania plusa na cewce na butli to jeśli tak jest to też tylko w wyniku zanikającego zasilania,normalnie od momentu pracy na lpg cewka otwiera zawór cały czas.
Ogólnie teraz jak przekręcisz na zapłon przełącznik miga czy nie?
Może najprościej podmień przełącznik ten od gazu,możliwe że znika na chwilę 12V na przełączniku i dlatego gaśnie ale wtedy auto z automatu wraca na PB.Musiałbyś sprawdzić czy ten plus tam jest pewny.
Co do zanikania plusa na cewce na butli to jeśli tak jest to też tylko w wyniku zanikającego zasilania,normalnie od momentu pracy na lpg cewka otwiera zawór cały czas.