


Czy ktoś z Białegostoku ma Lybrę? Fajnie byłoby choć przez chwilę poobcować z tymautem z bliska.
Moderator: stabraf
Między CF2, a CF3 jest przepaść ze względu na to, że CF3 ma zmienną geometrię turbiny i ciągnie od zdecydowanie niższych obrotów. Wersje 140/150KM mają już zmienną geometrię i w zasadzie niewiele się różnią konstrukcyjnie, moment mają niemal identyczny, zatem i różnice w dynamice silników są minimalne. Aczkolwiek, latwiej o Lybrę ze 150-konnym motorem.Zbynek pisze:Wielkimi krokami nadchodzi czas zmiany samochodu, i naturalnym następcą mojej Kappy wydaje się być Lybra. Przesiadał się ktoś z Was w tą stronę? Jakie mieliście wrażenia? Ja najbardziej obawiam się ciasnoty wnętrza. Oczywiście subiektywnej, bo po Kappie każdy samochód wydaje się być małyA że człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja, więc stąd moja obawa. W grę wchodzi tylko werska kombi, silnik 2,4JTD
- głównie jeżdżę po trasie, więc zapas mocy się przyda. Wiem, że między wersją CF2 136KM a CF3 140KM są znaczne różnice w dynamice, a jak to wygląda przy porównaniu 140/150KM? Też jest przepaść? Wszelkie informacje i sugestie są mile widziane
![]()
Czy ktoś z Białegostoku ma Lybrę? Fajnie byłoby choć przez chwilę poobcować z tymautem z bliska.
Jop, zwłaszcza 20VT w porównaniu z Lyberką 2,0 o porażającej mocy (jak na topowy silnik auta klasy średniej)Rafako pisze:zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem![]()
[...] ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi.
Jeszcze jedna duża - normalne silniki a nie od kosiarki. Mówimy o silnikach a nie klekotachpaśny pisze:W czym K jest lepsza: bagażnik 530 litrów, ilość miejsca z tyłu jak w stodole i chyba tyle tych przewag. To już stare auto po prostu.
Alan pisze:A ja bym Kappy na lybrę nie zamienił...gnije toto,plastiki tandetne,miejsca mniej...że młodsze ? I co z tego? Kappa jest stara ale fajna.
Wolałbym się przesiąść na 156SW lub na 166 niż na Lybrę...
PanyTomzik pisze:Jop, zwłaszcza 20VT w porównaniu z Lyberką 2,0 o porażającej mocy (jak na topowy silnik auta klasy średniej)Rafako pisze:zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem![]()
[...] ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi.
Silnik SOHC pięciocylindrowy w układzie rzędowym (poprzeczny) o pojemności 2387 cm? z bezpośrednim wtryskiem paliwa pod wysokim ciśnieniem (unijet), z turbodoładowaniem i intercoolerem. Początkowo (I generacja) wyposażony był w turbinę o stałej geometrii łopatek. We wrześniu 2000 roku silnik przeszedł modernizacje mającą na celu zwiększenie osiągów i dostosowanie go do normy Euro 3. Zastosowano m.in. sprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, wtryskiwacze o 6 dziurkach (zamiast 5), nową centralkę wtrysku i katalizatory. W maju 2002 roku ponownie podniesiono moc silnika.