EGR



kolektor

A tak wygląda po czyszczeniu



A ja tak zrobię zeby nie paliło więcej, tylko mniej.rysiuwalus pisze:Załóżmy że się przekonam do zaslepienia zaworu EGR,a co się dzieje ze spalaniem bo w miejsce spalin silnik musi zasysać dodatkowe powietrze,juz mierzone przez MAF.Sygnał z niego jest brany pod uwagę przy ustalaniu dawki paliwa przez ECU,czy czasem auto nie będzie wiecej spalało.
Tak.zbyszek55 pisze:Witam
W silniku CF2 sprawny elektrozawór otwiera się i podciśnienie podnosi grzybek zaworu EGR i obliczona część spalin zasysana jest razem z powietrzem do kolektora ssącego.
Nie. To nie benzyna by pilnować Lambda =1. Diesel chodzi na ubogiej mieszance z natury.W przypadku zaślepienia zaworu EGR brakująca ilość spalin musi być uzupełniona przez dodatkową ilość powietrza- wzrost paliwa ?
Poniżej masz mapę EGR. Z niej zrozumiesz wszystko.Zawór EGR/ cały czas CF2/ nie ma czujnika -kontroli otwarcia się .Może się zdarzyć ,że elektrozawór jest sprawny natomiast zawór EGR nie -chyba ,że przepływka to wyłapie i odpowiednio skoryguje otwarcie się elektrozaworu.
Chyba tak to działa?
Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4 CF2
Podpiąć pod kompa i się przejechaćkrzysiek.el pisze:Witam,
Co radzicie koledzy?
Pozdrawiam
K.K.
Dac mu wodki - dobrze gada.ESSOX pisze:Podpiąć pod kompa i się przejechaćkrzysiek.el pisze:Witam,
Co radzicie koledzy?
Pozdrawiam
K.K.
krzysiek.el pisze:może głupie pytanie, ale czy jestem w stanie zrobić to sam w domu? co potrzebuję kupić aby to zrobić?
Może się to opłaci a nie ciągłe jeżdżenie do serwisu.