Sama jak to piszesz "fabryka" tak bajecznie rozwinęła koncepcję EGR, że w alfach producent sam zaleca wstawienie zaślepki. Dla mnie EGR to tylko tylko zbędny element w silniku który pod hasłem ekologii został tam na siłę wsadzony (podobnie do DPF). Służy głównie producentowi który zarabia na naprawach i serwisie tych cudownych full eko mechanizmów.rysiuwalus pisze:Akademickie rozwarzania lub nie,ale w razie draki to mój portwel bedzie pusty.Egr po coś jednak jest więc w razie usterki trzeba to naprawić,a nie poprawiać fabryke-bez dokładnych danych konstrukcyjnych-jak pisze -grigor.
Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Ale spokojnie Panowie, jedni wolą napadać winkle, a inni bzykać kozy bez trzymanki.
Koledze Rysiowi nikt tu nie proponuje zaślepienie EGR, chce mieć, to ma. Nikt nikogo tu do niczego nie zmusza. Zresztą kolega Rysiu jest z tego co zdążyłem zauważyć mechanikiem, a ja robie poniekąd pracę na jego niekorzyść. Wiecej luzu moi drodzy
Koledze Rysiowi nikt tu nie proponuje zaślepienie EGR, chce mieć, to ma. Nikt nikogo tu do niczego nie zmusza. Zresztą kolega Rysiu jest z tego co zdążyłem zauważyć mechanikiem, a ja robie poniekąd pracę na jego niekorzyść. Wiecej luzu moi drodzy

Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
FXX-czytaj dokładnie co jest napisane-zawór można naprawiać,nawet jeśli uszkodzi się cewka,nie wsoominając o czyszczeniu elemenyu mechanicznego.Po co zaraz eymieniać i jak piszesz "zabijac żabki pod Augustowem.Jeszcze jedno teraz musze coś zrobić z zaworem w Cromie 2006 1,9 16v cf4 -może też mam zaślepic co?
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Zaraz, zaraz, rozmawiamy o Cromie czy o Lybrze, bo nie bardzo rozumiem, co ma piernik do wiatraka.
W tym konkretnym silniku można spokojnie ten zawór zaślepić i mieć święty spokój. Co do Twojego argumentu to jest lekko mówiąc z ..., co z resztą Ci napisał Dominik.
Poza tym praktycznie każdy znający się na rzeczy człowiek podnosząc moc w tym silniku zaślepia ten zawór. Dlaczego, jak myślisz?
W tym konkretnym silniku można spokojnie ten zawór zaślepić i mieć święty spokój. Co do Twojego argumentu to jest lekko mówiąc z ..., co z resztą Ci napisał Dominik.
Poza tym praktycznie każdy znający się na rzeczy człowiek podnosząc moc w tym silniku zaślepia ten zawór. Dlaczego, jak myślisz?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Nie każdy zaślepia zawór przy podnoszeniu mocy,widziałem na hamowni jak to się robi,fachowiec zgra to wszystko razem i bedzie chodziło.Z resztą po co zaślepiać jak i tak podczas przyspieszania egr jest zamknięty.
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Dziwne, bo rozmawiałem już z wieloma ludźmi z forum Alfy i każdy kto podnosił moc silnika zaślepiał EGR, a nikt tam nie robił tego u pana Wiesia w garażu. A dlaczego? Bo ten badziew po przebiegu rzędu 150-180tys. regularnie się w większości przypadków zacina i co jakiś czas są z nim problemy. A jak się zatnie to już przy obciążeniu się nie zamyka i jak to rzekł pana Siara Siarzewski - "cały misterny plan w pizdu".
Zrobisz, jak będziesz, chciał, dla mnie EGR w tych silnikach to gó..., którego najlepiej się pozbyć, bo w niczym nie pomaga, a co jakiś czas się zacina/psuje etc. i są problemy.
A jeżeli w czymś pomaga to proszę wytłumacz mi jak (ekologia to dla mnie żaden argument).
Zrobisz, jak będziesz, chciał, dla mnie EGR w tych silnikach to gó..., którego najlepiej się pozbyć, bo w niczym nie pomaga, a co jakiś czas się zacina/psuje etc. i są problemy.
A jeżeli w czymś pomaga to proszę wytłumacz mi jak (ekologia to dla mnie żaden argument).
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
"ekologia to żaden argument"-to dlaczego mniej ekologiczych aut nie wpuszczają do centrum miast,bo może nie chcą oddychać tym syfem co leci z rury.testowałem swą lancie z zaślepionym zaworem było nawet nieżle tylko dławiła się przy 2500 rpm,zimą miałem problemy z dogrzaniem motora na krótkich odcinkach,częsciowo zapobiega także gwałtownemu zwolnieniu obrotów sprężarki przy chamowaniu silnikiem w czasie wiekszych obciążeń motoru.Wpływa także na obniżenie temperatury spalania,a im niższa temperatura tym w danej objętości jest więcej tlenu,a to znowu ma wpływ na osiągi.
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Skoro wierzysz w piep.... kilku nawiedzonych ekologów to nie mój problem. Jakbyś chociaż raz skorzystał z możliwości jakie daje Internet to byś wiedział, że to co produkują samochody to kropla w morzu albo i oceanie.rysiuwalus pisze:"ekologia to żaden argument"-to dlaczego mniej ekologiczych aut nie wpuszczają do centrum miast,bo może nie chcą oddychać tym syfem co leci z rury.testowałem swą lancie z zaślepionym zaworem było nawet nieżle tylko dławiła się przy 2500 rpm,zimą miałem problemy z dogrzaniem motora na krótkich odcinkach,częsciowo zapobiega także gwałtownemu zwolnieniu obrotów sprężarki przy chamowaniu silnikiem w czasie wiekszych obciążeń motoru.Wpływa także na obniżenie temperatury spalania,a im niższa temperatura tym w danej objętości jest więcej tlenu,a to znowu ma wpływ na osiągi.
A co do Twoich argumentów to wybacz, ale imho - brednie. Dławiła się przy 2500rpm? Dlaczego skoro przy tych obrotach i tak zawór jest zamknięty? Zapobiega gwałtownemu zwolnieniu obrotów sprężarki

Obniżenie temp spalania? Pytam po raz kolejny - jakim cudem skoro jest zamknięty przy dodawaniu gazu?
A co do tej Cromy to nie wiem akurat jak tam, ale kolega zaślepił to gó... w Delcie 1,6JTDm i jakoś problemu nie ma. Do tego wywalony PDF i remap silnika.
Ale jak już powiedziałem, chcesz naprawiaj go sobie, Twój samochód i nic mi do tego. Ja przy pierwszej sposobności zlecę jego zaślepienie i wyłączenie w sterowniku silnika, ale to pewnie dopiero w przyszłym roku przy okazji ewentualnego podniesienia mocy.
Z mojej strony EOT
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Ale walczycierysiuwalus pisze:"ekologia to żaden argument"-to dlaczego mniej ekologiczych aut nie wpuszczają do centrum miast,bo może nie chcą oddychać tym syfem co leci z rury.testowałem swą lancie z zaślepionym zaworem było nawet nieżle tylko dławiła się przy 2500 rpm,zimą miałem problemy z dogrzaniem motora na krótkich odcinkach,częsciowo zapobiega także gwałtownemu zwolnieniu obrotów sprężarki przy chamowaniu silnikiem w czasie wiekszych obciążeń motoru.Wpływa także na obniżenie temperatury spalania,a im niższa temperatura tym w danej objętości jest więcej tlenu,a to znowu ma wpływ na osiągi.

Ryszard, EGR w tych konkretnie silnikach (1.9 i 2.4 JTD (nie TDS!) CF2, oraz 1.9 i 2.4 JTD CF3) nie kontroluje, ani nie zabezpiecza turbosprężarki. Podobnie jak katalizator. To w 1.9 TDI katalizator zabezpieczał turbinę przez "rozkręceniem", blokując przepływ spalin, nie pozwalał na zwiekszenie lub przekroczenie doładowania.
Powtórzę jeszcze raz. W tych konkretnie silnkach EGR jest elementem stricte ekologicznym, dlatego producent oprogramowania przewidział możliwość jego "wyłączenia" pstryczkiem na mapach, podobnie jak ABS, ESP i kolejne bajery.
W zależności od rynku i wersji wyposażenia - poprzez modyfikację mapy "switch-y", możemy dopasować sterownik do samochodu.
Sięgnąłem do archiwum i doszukałem się że masz Lybre 1.9 115 CF3. W sobotę remapowałem taki sterownik, od razu zaślepienie EGR i wyłączenie w programie.
Autko rusza bez przegazówki (wczesniej aby ruszyć należało zwiekszyć obroty lekko), nie przydusza się i nie łapie kangurka jak puścimy sprzegło bez gazu na 1 biegu.
Dławienie o którym piszesz ma miejsce przy zaślepieniu EGR w sterownikach CF3 bez wyłaczenia zaworu w mapach. Jesli byś wyłączył obsługe EGR w sterowniku, wówczas byś dlawienia, ani błędu nie miał.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- redy19
- Forumowicz/ka
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Przeczytałem ten cały post i nadal nie wiem jaki jest cel w zaslepianiu egr ? może ktoś powie konkretnie dlaczego i w czym przeszkadza nie zaslepiony ?
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Ogólnie w tym, ze przestaje poprawnie działać, bo się (za)brudzi i tyle. Możesz go czyścic i dopieszczać, wymieniać na nowy - jedna szkoła. Lub druga szkoła - zaślepić, wyłączyć w sterowniku i o nim zapomnieć...
Masz wybór, a reszta to... kwestia gustu.
Pozdrawiam
JM
Masz wybór, a reszta to... kwestia gustu.
Pozdrawiam
JM
- redy19
- Forumowicz/ka
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
O widzisz trzeba było tak odrazu 

Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
W ASO można kupić fabryczną zaślepkę do egr z kilkoma otworkami na powierzchni tak by całkowicie egr nie był zaślepiony /informacja z serwisu/ tyczy to nowych silników
pozdrawiam

pozdrawiam

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
Z tego co Dominik mówił, to producent po prostu zalecił wstawienie tego elementu z racji błędu, w wyniku którego za dużo spalin leci do EGRu.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
dodam że syf, który osadzony jest w przewodach i w samym zaworze często jest "połykany" do cylindrów. Zaślepić dla dobra silnika.Jabluszko pisze:Ogólnie w tym, ze przestaje poprawnie działać, bo się (za)brudzi i tyle. Możesz go czyścic i dopieszczać, wymieniać na nowy - jedna szkoła. Lub druga szkoła - zaślepić, wyłączyć w sterowniku i o nim zapomnieć...
Masz wybór, a reszta to... kwestia gustu.
Pozdrawiam
JM
Pozdrawiam