Thesis - odczyt z Multiecuscana

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Thesis - odczyt z Multiecuscana

Post autor: jjash » 31 sie 2012, 15:58

Zrobiłem sobie małą wycieczkę elektroniczną po Teresie i wygrzebałem za pomocą Multiecuscana takie oto rzeczy, które poniżej. Najpierw zrzut z CAN Info. Potem przejrzałem co ma mi do przedstawienia CAN Configurator. No i okazało się, że mam wycięte dwa moduły (zaznaczone). No to zrobiłem osiowanie proxi i już się nie pokazały. Zlikwidowałem przez to EOL Error na pulpicie, ale nie zlikwidowałem "niewidocznego dla systemu" NIT. A teraz zrzuty:

Lancia Thesis 2.4 Multijet 10V
CAN Info
--------------------------------------------------------------

Wykaz skonfigurowanych centralek:
Komputer nadwozia (NBC): Obecny
Sterowanie silnika (NCM): Obecny
Elektryczna przekładnia kierownicza (NGE): Nieobecny
Tablica przyrządów (NQS): Obecny
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO): Obecny
Węzeł radioodbiornika/radio-nawigacji z mapami (NRR/RMN): Nieobecny
Węzeł układu hamulcowy (NFR): Obecny
Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV): Nieobecny
Węzeł drzwi kierowcy (NPG): Obecny
Węzeł bagażnika (NVB): Obecny
Węzeł klimatyzatora (NCL): Obecny
Węzeł automat. skrzyni biegów (NCA-NCR): Nieobecny
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN: Obecny
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB): Obecny
Węzeł sufitu (NIM): Obecny
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL): Obecny
Węzeł adaptacyjnego tempomatu (NAC): Nieobecny
Węzeł drzwi pasażera (NPP): Obecny
Węzeł fotela kierowcy (NAG): Obecny
Węzeł wspomaganego hamowania (NBA): Nieobecny
Węzeł Passive Entry: Nieobecny
Węzeł blokady Kierownicy (NBS): Nieobecny
Węzeł dźwigni zmiany biegów (NSC): Nieobecny
Węzeł fotela pasażera (NAP): Nieobecny
Węzeł czujnika parkowania (NSP): Nieobecny
Węzeł sygnałów silnika (NSM): Nieobecny
Węzeł poduszek powietrznych (NAB): Nieobecny
Węzeł amortyzatora pneumatycznego (NMA): Nieobecny
Węzeł kontroli przechyłu (NPS): Nieobecny
Węzeł reflektorów autoadaptacyjnych (NFA): Nieobecny
Węzeł kontroli toru jazdy (HALF): Nieobecny
:
Wykaz centralek które odpowiedziały:
Komputer nadwozia (NBC): Aktywny
Sterowanie silnika (NCM): Aktywny
Elektryczna przekładnia kierownicza (NGE): Nie aktywny
Tablica przyrządów (NQS): Aktywny
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO): Aktywny
Węzeł radioodbiornika/radio-nawigacji z mapami (NRR/RMN): Nie aktywny
Węzeł układu hamulcowy (NFR): Aktywny
Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV): Nie aktywny
Węzeł drzwi kierowcy (NPG): Aktywny
Węzeł bagażnika (NVB): Aktywny
Węzeł klimatyzatora (NCL): Aktywny
Węzeł automat. skrzyni biegów (NCA-NCR): Nie aktywny
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN: Aktywny
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB): Aktywny
Węzeł sufitu (NIM): Aktywny
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL): Aktywny
Węzeł adaptacyjnego tempomatu (NAC): Nie aktywny
Węzeł drzwi pasażera (NPP): Aktywny
Węzeł fotela kierowcy (NAG): Aktywny
Węzeł wspomaganego hamowania (NBA): Nie aktywny
Węzeł Passive Entry: Nie aktywny
Węzeł blokady Kierownicy (NBS): Nie aktywny
Węzeł dźwigni zmiany biegów (NSC): Nie aktywny
Węzeł fotela pasażera (NAP): Nie aktywny
Węzeł czujnika parkowania (NSP): Nie aktywny
Węzeł sygnałów silnika (NSM): Nie aktywny
Węzeł poduszek powietrznych (NAB): Nie aktywny
Węzeł amortyzatora pneumatycznego (NMA): Nie aktywny
Węzeł kontroli przechyłu (NPS): Nie aktywny
Węzeł reflektorów autoadaptacyjnych (NFA): Nie aktywny
Węzeł kontroli toru jazdy (HALF): Nie aktywny[/size]

Teraz zrzut przed i po wycięciu elementów:
Odczyt danych konfiguracyjnych CAN ...
CAN CONFIGURATION DATA:
00 86 F7 DB 00 06 F7 5B 00 02 67 42 00 00 04 40 00 00 00 00
00 86 F7 DB 00 00 00 89 00 06 F7 5B 00 00 00 09 00 00 00 09
30 31 31 31 35 30 30 30 31 31 38 4F 55 54 50 55 54 2D 4A 49 54 20 02 04 19 DB F7 86 00 89 00 00 00 00 00 03 12 12 00 00 00 00 00 43 50 40
OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN:
Komputer nadwozia (NBC)
Sterowanie silnika (NCM)
Tablica przyrządów (NQS)
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO)
Węzeł układu hamulcowy (NFR)
Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV)
Węzeł drzwi kierowcy (NPG)
Węzeł bagażnika (NVB)
Węzeł klimatyzatora (NCL)
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB)
Węzeł sufitu (NIM)
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL)
Węzeł drzwi pasażera (NPP)
Węzeł fotela kierowcy (NAG)
Węzeł fotela pasażera (NAP)
OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN:
Komputer nadwozia (NBC)
Sterowanie silnika (NCM)
Tablica przyrządów (NQS)
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO)
Węzeł układu hamulcowy (NFR)
Węzeł drzwi kierowcy (NPG)
Węzeł bagażnika (NVB)
Węzeł klimatyzatora (NCL)
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB)
Węzeł sufitu (NIM)
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL)
Węzeł drzwi pasażera (NPP)
Węzeł fotela kierowcy (NAG)
USUNIĘTE MODUŁY CAN:
Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV)
Węzeł fotela pasażera (NAP)
MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL:
Komputer nadwozia (NBC)
Tablica przyrządów (NQS)
2012-08-31 12:35:22
CONNECTED TO:
Lancia Thesis 2.4 Multijet 10V
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure
--------------------------------------------------------------

OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN::
Komputer nadwozia (NBC):
Sterowanie silnika (NCM):
Tablica przyrządów (NQS):
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO):
Węzeł układu hamulcowy (NFR):
Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV):
Węzeł drzwi kierowcy (NPG):
Węzeł bagażnika (NVB):
Węzeł klimatyzatora (NCL):
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN:
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB):
Węzeł sufitu (NIM):
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL):
Węzeł drzwi pasażera (NPP):
Węzeł fotela kierowcy (NAG):
Węzeł fotela pasażera (NAP):
:
OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN::
Komputer nadwozia (NBC):
Sterowanie silnika (NCM):
Tablica przyrządów (NQS):
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO):
Węzeł układu hamulcowy (NFR):
Węzeł drzwi kierowcy (NPG):
Węzeł bagażnika (NVB):
Węzeł klimatyzatora (NCL):
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN:
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB):
Węzeł sufitu (NIM):
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL):
Węzeł drzwi pasażera (NPP):
Węzeł fotela kierowcy (NAG):
:
USUNIĘTE MODUŁY CAN::
Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV):
Węzeł fotela pasażera (NAP):

:
MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL::
Komputer nadwozia (NBC):
Tablica przyrządów (NQS):

AKTYWOWANIE REGULACJI...
PROCEDURA 'OSIOWANIA' PROXI
Zapis danych konfiguracyjnych CAN ...
Zapis do modułu: Komputer nadwozia (NBC) UDANY!
Zapis do modułu: Tablica przyrządów (NQS) UDANY!
WYKONANE

No i po usunięciu to wygląda tak:
Odczyt danych konfiguracyjnych CAN ...
CAN CONFIGURATION DATA:
00 06 F7 5B 00 06 F7 5B 00 02 63 42 00 00 00 40 00 00 00 00
00 06 F7 5B 00 00 00 09 00 06 F7 5B 00 00 00 09 00 00 00 09
30 31 31 31 35 30 30 30 31 31 38 4F 55 54 50 55 54 2D 4A 49 54 20 02 04 19 5B F7 06 00 09 00 00 00 00 00 03 12 12 00 00 00 00 00 43 50 40
OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN:
Komputer nadwozia (NBC)
Sterowanie silnika (NCM)
Tablica przyrządów (NQS)
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO)
Węzeł układu hamulcowy (NFR)
Węzeł drzwi kierowcy (NPG)
Węzeł bagażnika (NVB)
Węzeł klimatyzatora (NCL)
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB)
Węzeł sufitu (NIM)
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL)
Węzeł drzwi pasażera (NPP)
Węzeł fotela kierowcy (NAG)
OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN:
Komputer nadwozia (NBC)
Sterowanie silnika (NCM)
Tablica przyrządów (NQS)
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO)
Węzeł układu hamulcowy (NFR)
Węzeł drzwi kierowcy (NPG)
Węzeł bagażnika (NVB)
Węzeł klimatyzatora (NCL)
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB)
Węzeł sufitu (NIM)
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL)
Węzeł drzwi pasażera (NPP)
Węzeł fotela kierowcy (NAG)
MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL:
Komputer nadwozia (NBC)
Tablica przyrządów (NQS)
2012-08-31 12:59:40
CONNECTED TO:
Lancia Thesis 2.4 Multijet 10V
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure
--------------------------------------------------------------

OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN::
Komputer nadwozia (NBC):
Sterowanie silnika (NCM):
Tablica przyrządów (NQS):
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO):
Węzeł układu hamulcowy (NFR):
Węzeł drzwi kierowcy (NPG):
Węzeł bagażnika (NVB):
Węzeł klimatyzatora (NCL):
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN:
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB):
Węzeł sufitu (NIM):
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL):
Węzeł drzwi pasażera (NPP):
Węzeł fotela kierowcy (NAG):
:
OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN::
Komputer nadwozia (NBC):
Sterowanie silnika (NCM):
Tablica przyrządów (NQS):
Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO):
Węzeł układu hamulcowy (NFR):
Węzeł drzwi kierowcy (NPG):
Węzeł bagażnika (NVB):
Węzeł klimatyzatora (NCL):
Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN:
Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB):
Węzeł sufitu (NIM):
Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL):
Węzeł drzwi pasażera (NPP):
Węzeł fotela kierowcy (NAG):
:
MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL::
Komputer nadwozia (NBC):
Tablica przyrządów (NQS):

UWAGA: Pojazd jest właściwie skonfigurowany. Nastawy PROXI nie są wymagane!


Zastanawia mnie to programowanie EOL i przyczyna wycięcia tych dwóch elementów sieci.
To, że NIT wycięty to raczej mogę zrozumieć - bo go nie widzi sieć i ja to wiem. Dlaczego jednak wycięty jest węzeł fotela to nie wiem. Wszak tu wszystko działa. Dodam, że do wszystkich modułów (NBC i NQS) mogę się podłączyć. Nie idzie jednak do NITa. Jest problem z łącznością. I to przyczyna, że zachowuje się tak jak zachowuje. Trzeba podmienić na innego do sprawdzenia. Najprawdopodobniej jest walnięty.

I przy okazji - jak można dodać/dopisać moduły?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Wróć do „Instalacja elektryczna”