Lybra - słabo przyspiesza poniżej 3000obr/min

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - słabo przyspiesza poniżej 3000obr/min

Post autor: kartonik » 08 mar 2005, 9:13

Witajcie,

Jestem calkiem swiezutkim posiadaczem Lancii Lybry 1.9 jtd z 2000 r. (110 KM, 200 Nm). Jezdzilem wczesniej Peugeotem 406 hdi (90 KM). Bardzo mi sie podobal "francuz", ale troszke byl za slaby i postanowilem, ze polepsze zasob koni mechanicznych. 110 KM i 275 Nm momentu obrotowego w Lancii zapowiadalo sie imponujaco. Po pierwszych jazdach jestem mocno rozczarowany. Po pierwsze, od diesla oczekiwalbym, ze bedzie sprawnie dzialal od niskich obrotow. A tu ponizej 3000 nic sie nie dzieje. W Peugeocie na czwartym biegu przy 60 km/h jak wcisnalem pedal gazu to samochod dostawal "kopa" i jechal. W Lancii na czwartym biegu przy 60 km po wcisnieciu gazu nic sie nie dzieje. Kompletny brak reakcji na gaz. Co dziwniejsze, obroty zaczynaja rosnac jak gaz puszczam. Ki diabel? Myslalem, ze w Lancii bedzie duzo ciekawiej. A tu wielkie rozczarowanie... Przeciez 20 KM i 75 Nm (!) to ogromna roznica. Czy to wina malo precyzyjnego elektrycznego gazu, choc na postoju obroty wzrastaja po musnieciu pedalu? A moze cos nie dziela tak jak trzeba? A moze jest cos nie tak z moim silnikiem? Prosze o pomoc znawcow tematu i z gory serdecznie dziekuje.

Marek

Anonymous

Lybra - prośba o pomoc

Post autor: Anonymous » 08 mar 2005, 10:27

Witam kolejnego posiadacza slicznotki
Po pierwsze jezeli twoja lybra jest z 2000r. to ma 105 ps a nie jak piszesz 110
Co prawda silnik ten sportowcem nie jest ale ciagnie naprawde niezle. Wydaje mi sie ze przeplywomierz powietrza masz uszkodzony, komputer przestawil sie w stan awaryjny i masz mniej wiecej polowe mocy jednostki do urzytku. Oczywiscie przyczyn moze byc wiecej filtry pompa itd ale to jedna z najczestszych dolegliwosci JTd-kow
Jezeli brakuje ci mocy a jednostka jest sprawna rozwiazaniem jest zmiana softu w komputerze, efekty sa wysmienite :D

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - prośba o pomoc

Post autor: kartonik » 08 mar 2005, 10:43

To jest grudzien 2000 i jest 110 KM. Nie wiem dlaczego, ale tak jest. Chyba dobrze... To moze byc dobry trop, bo po wlaczeniu silnika na komputerze pojawia sie komunikat CHECK. Ale mam dwa pytania: jaki jest koszt takiego przeplywomierza i czy po jego wymianie trzeba kasowac komputer?
pozdrawiam,

Marek

Anonymous

Lybra - prośba o pomoc

Post autor: Anonymous » 08 mar 2005, 14:04

"kartonik" pisze:To jest grudzien 2000 i jest 110 KM. Nie wiem dlaczego, ale tak jest. Chyba dobrze... To moze byc dobry trop, bo po wlaczeniu silnika na komputerze pojawia sie komunikat CHECK. Ale mam dwa pytania: jaki jest koszt takiego przeplywomierza i czy po jego wymianie trzeba kasowac komputer?
pozdrawiam,

Marek
Jezeli pali ci sie check to musisz jechac do serwisu fiata podlacza ci techa i sprawdza co jest nie tak. Niekoniecznie to musi byc przeplywomierz, moze to byc usterka zwiazana np z ukladem zasilania.
Jezeli usterka jest sam przeplywomierz to nie kupuj go w ASO tylko poszukaj go gdzies taniej w sklepie( te same silniki JTD sa w fiatach i w alfach). Wczesniej mialem seata leona tdi, mialem uszkodzony przeplywomioerz powietrza. Pojechalem do ASO stwierdzili usterke i chcieli mi zalozyc przep.... za 900zl oczywiscie zrezygnowalem i kupilem w sklepie za 350zl nie musialem kasowac checka, wszystko zaczelo dzialac poprawnie. Na przyszlosc proponuje czesciej wymieniac filtr powietrza, przedluzy to zycie tego uzadzenia.

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Lybra - prośba o pomoc

Post autor: Torell007 » 18 kwie 2005, 19:37

To chyba nie ten dział na takie posty :D
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Anonymous

Lybra - prośba o pomoc

Post autor: Anonymous » 18 kwie 2005, 20:03

nie rozumiem :roll: :roll: :?: :?:

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Lybra - prośba o pomoc

Post autor: Torell007 » 18 kwie 2005, 20:13

"Łukasz" pisze:nie rozumiem :roll: :roll: :?: :?:
Przesunąłem do tego działu ten wątek ... był w Hyde Park ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Anonymous

Lybra - prośba o pomoc

Post autor: Anonymous » 19 kwie 2005, 9:13

"Torell007" pisze:
"Łukasz" pisze:nie rozumiem :roll: :roll: :?: :?:
Przesunąłem do tego działu ten wątek ... był w Hyde Park ;)
aaaaaaaahhhhhaaaaaa bo juz myslalem ze biereta mnie za idjote z tymi moimi poradami :oops: :oops: :oops:

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Lybra - prośba o pomoc

Post autor: Torell007 » 19 kwie 2005, 9:24

"Łukasz" pisze:
"Torell007" pisze:
"Łukasz" pisze:nie rozumiem :roll: :roll: :?: :?:
Przesunąłem do tego działu ten wątek ... był w Hyde Park ;)
aaaaaaaahhhhhaaaaaa bo juz myslalem ze biereta mnie za idjote z tymi moimi poradami :oops: :oops: :oops:
Neeee ... rady są O.K tylko post był w dziale Hyde Park najpierw napisalem posta a potem go przeniosłem ;) więc stąd ten psikus :D
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”