Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stuki

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 19 lip 2011, 19:35

Pawle,to zdjęcie w biegu.Po zgaszeniu silnika otwory się pokrywają,bolec można swobodnie włożyć i wyciągnąć.

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 19 lip 2011, 19:51

: brawa : : brawa :
Alan pisze:Pawle,to zdjęcie w biegu.Po zgaszeniu silnika otwory się pokrywają,bolec można swobodnie włożyć i wyciągnąć.

david2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 23 mar 2009, 22:21
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: david2 » 19 lip 2011, 20:49

Trochę się podłącze do tematu.
Padło stwierdzenie że w Kappie z silnikami Diesla zawsze jest sprzęgiełko na alternatorze.
Otóż do mnie sporo silników(kompletnych zespołów napędowych) przywożą handlarze z Włoch i może tylko w połowie tych silników są alternatory ze sprzęgiełkiem,a w drugiej zazwyczaj 100A bez sprzęgła.

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 19 lip 2011, 20:58

david2 pisze:Trochę się podłącze do tematu.
Padło stwierdzenie że w Kappie z silnikami Diesla zawsze jest sprzęgiełko na alternatorze.
Otóż do mnie sporo silników(kompletnych zespołów napędowych) przywożą handlarze z Włoch i może tylko w połowie tych silników są alternatory ze sprzęgiełkiem,a w drugiej zazwyczaj 100A bez sprzęgła.
JTD ma zawsze TDS ma prawo się zdarzyć zwykle koło ale ogólnie jest wiadomo, że ON powinien mieć sprzęgło. TDS mają już ponad 10 lat i zawsze się może trafić skąpiec co zamontował zwykłe koło bo było, jest i będzie tańsze.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: volf » 19 lip 2011, 22:59

U mnie jest zwykłe, a tym skąpcem to była chyba fabryka...
Alan, czy to koło ze sprzęgłem pasuje bez problemów, ile kosztuje i jak go szukać w sklepie (czy jest takie samo jak w jtd) i najważniejsze-czy napinacz nadal drży na wolnych obrotach?
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 20 lip 2011, 7:19

Volf koło pasuje bez problemów,kupiłem do Alfy 2.4 jtd. Nowe koło 150pln,i po wymianie jak i przed na wolnych napinacz drży :)

Awatar użytkownika
Hobbysta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 964
Rejestracja: 04 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Krosno (podkarpackie)

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Hobbysta » 20 lip 2011, 12:08

Witam!
W mojej Kappie 2,4 JTD jest koło pasowe alternatora bez sprzęgła jednokierunkowego.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Dawka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Dawka » 20 lip 2011, 14:23

W mojej również nie ma sprzęgiełka, więc nie jest to regułą. A temat u siebie przerabiałem dość długo, po wymianie koła pasowego nadal napinacz skakał, wymieniłem wszystkie rolki, zregenerowałem alternator, sprawdzałem sprężarkę klimy, jednak problem dalej był, okazało się że koło pasowe na wale było wadliwe i nie pochłaniało drgań, doprowadziło to do pęknięcia podstawy napinacza. Wymieniłem drugi raz napinacz oraz wadliwe koło na nowe innego producenta i problem rozwiązany.

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 21 sty 2012, 16:21

Temata powrócił... tzn dziś w okolicy Nowego Targu 250km od chałupy z komory silnika dobiegł znajomy dźwięk informujący o tym że pasek się strzępi...W pierwszym odruchu chciałem budzić Stabrafa :P (mam zapasowy pasek) Ale myślę raz kozie wio...dojechałem.

Ale..pasek po wymianie 12tyś km...napinacz zestrojony

Ciekawe czy wpływ na jego żywotność miało to że rant paska był przeciągnięty przez krawędź rolki na początku użytkowania? (złe spasowanie rolek w płaszczyźnie)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: stabraf » 21 sty 2012, 20:44

Alan pisze:Temata powrócił... chciałem budzić Stabrafa :P
Ej...kurde - czemuś nie budził :?:

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 24 sty 2012, 7:55

stabraf pisze:
Alan pisze:Temata powrócił... chciałem budzić Stabrafa :P
Ej...kurde - czemuś nie budził :?:
Spoko...poradziłem sobie :)

Pasek jak myślałem odcięło dokładnie w miejscu przeciągnięcia go po krawędzi rolki.Już wymieniony,mam nadzieję że na długi czas spokój :)
Ustawianie napinacza opanowane do perfekcji :lol:

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 11 cze 2012, 16:43

Temat odświeżę, wczoraj powróciło złowieszcze klaskanie napinacza.Co dziwne po chwili ustało. Dziś rano to samo.na zimnym silniku klaszcze aż miło,po kilku chwilach ucicha i spokój.

Rozebrałem osłony,na napinaczu otwory się nie pokrywały.Zdjąłem pasek wszystkie koła pracują bez oporów i bez luzów...pasek się rozciągnowszy? Czy też napinacz statyczny ( na mimośrodzie) popuścił? Czy w obu przypadkach napinacz będzie "klaskał" ?

Przebieg od ostatniej regulacji około 20tyś.

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: darbo » 11 cze 2012, 17:28

Alan pisze:Temat odświeżę, wczoraj powróciło złowieszcze klaskanie napinacza.Co dziwne po chwili ustało. Dziś rano to samo.na zimnym silniku klaszcze aż miło,po kilku chwilach ucicha i spokój. ...... Czy w obu przypadkach napinacz będzie "klaskał" ?
Czy móglbyś w sposób bardziej precyzyjny określać dźwięki dochodzące z napinaczy? Termin "klaskanie" kojarzy mi się raczej z zakończeniem sztuki w teatrze :D a już "złowieszcze klaskanie napinacza" powoduje u mnie dreszcze ;)

Dzisiaj po zdjęciu nadkola zobaczyłem na stan mojego paska mikro. Mechanik ocenil, że wygląda dobrze. próbowaliśmy zlokalizować piski na zimnym silniku. Są dwa typy: albo napinacz górny albo ten ze sprężyną. W dodatku ten górny po włączeniu świateł i klimy zaczyna wydawać dodatkowy dźwięk - raczej terkotanie.

Więc zapadła decyzja o wymianie.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 11 cze 2012, 18:31

Drabo klaskanie to nic innego jak stuki napinacza.Dziad jak jest źle wyregulowany zaczyna szaleć.Pasek masz dobry bo Dawid go niedawno wymieniał.Ale jestem przekonany że paska dobrze nie naciągneli.Trzeba było sprawdzić czy otwory w napinaczu się pokrywają(patrz pierwsza strona)Bo wiem że Dawida mechanik to miał poprawić.Ja za pierwszym razem też myslałem że, nic prostszego jak wymienić pasek w Kappie...

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Dawid » 11 cze 2012, 18:39

Pasek (napinacz dynamiczny i jego naprężenie ) było Alanie u mnie poprawiane.Przeca uczestniczyłeś w tym drogą fonową ;)
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”