Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie
Odp: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
A mnie wcale słaba sprzedaż obu tych modeli nie dziwi. Voyager jako luksusowy van trochę nie trafia do klienteli. To auto zawsze było mułem roboczym dla kogoś kto potrzebował dużego samochodu. 300C moim zdaniem ma zbyt słabą pozycję na rynku żeby nawiązać walkę z konkurencją w swoim segmencie - przynajmniej u nas w Europie. Nie zmieni tego droga skora w środku ani tony wyposażenia. Trochę inaczej wygląda to W stanach gdzie Chrysler ma słabą opinię i taki zabieg może poprawić sprzedaż.Auta tej klasy kupuje się nie tylko dla komfortu ale również dla prestiżu jaki dana marka sobą reprezentuje. A na ów prestiż trzeba dość długo pracować i zainwestować dość sporo w jego zdobycie. Dobrym przykładem jest Lexus w którego budowę i promocję Toyota musiała zainwestować naprawdę dużo. Jak widać opłaciło się.
Inny dobry przykład to Alfa. Potrzeba było dobrych kilku lat żeby auta zaczęły się sprzedawać. I ten proces trwa nadal bo miarą sukcesu w tym wypadku nie jest to, że na drodze jest dużo aut danej marki ale fakt, że klient zamiast wybrać BMW czy Audi wybiera Alfa Romeo - i najlepiej zostaje przy niej kupując kolejne nowe modele.
Z Lancią problem jest bardziej skomplikowany. Marka była kojarzona z dwoma - trzema modelami. Zamiast starać się to wykorzystać (jak np Subaru) ktoś wpadł na pomysł aby udawać, że tego nie było. Fiat na siłę stara się z niej zrobić Premium - tyle, że jak dla mnie to takie premium dla ubogich. Owszem, cena jest wysoka, wyposażenie bogate a materiały drogie. Tyle że brak tu obsługi klienta na poziomie premium. Brak silników które by się wybiły ponad inne samochody z koncernu Fiata. Auta klasy Premium nie kupuje się tylko dlatego, że ma dobry stosunek wyposażenia do ceny. Dodatkowo brak konsekwencji w produkcji kolejnych modeli.
Pierwsza Delta była hitem głównie za sprawą rajdów. Zamiast z tego korzystać zaczęto sprzedawać Fiata Tipo z dobrym wyposażeniem. To tak jakby Subaru nagle ogłosiło, że Impreza to WRX STi ma być autem luksusowym. Żart jakiś...
Podczas gdy inni producenci zdobywali rynek aut kompaktowych Lancia miała w ofercie ten sam model - sprzedawany bez zmian przez niemal całą dekadę ('93-'99). Podczas gdy inni producenci inwestowali w rozwój, bezpieczeństwo itd Delta w '99 roku różniła się od modelu '93 zderzakami i położeniem załącznika świateł awaryjnych. Dzięki temu w '99 roku gdy konkurencja oferowała już bardzo dużo luksusowa Delta miała jedynie poduszkę dla kierowcy.
Thesis się nie przyjął - zamiast pracować nad jego poprawą temat zamknięto. Nie próbowano w żaden sposób go ratować. Teraz ponownie go otwarto...ale zamiast zainwestować pieniądze i pracę podano odgrzane dane w nowym sosie. Fiat chyba sądzi, że w końcu któraś z takich prób się uda i nagle Lancia zacznie się sprzedawać jak ciepłe bułki. Moim zdaniem takimi działaniami Fiat prowadzi jedynie to tego, że prestiż Lancii ciągle spada a sama marka znika z rynku.
viva la macchina!
Inny dobry przykład to Alfa. Potrzeba było dobrych kilku lat żeby auta zaczęły się sprzedawać. I ten proces trwa nadal bo miarą sukcesu w tym wypadku nie jest to, że na drodze jest dużo aut danej marki ale fakt, że klient zamiast wybrać BMW czy Audi wybiera Alfa Romeo - i najlepiej zostaje przy niej kupując kolejne nowe modele.
Z Lancią problem jest bardziej skomplikowany. Marka była kojarzona z dwoma - trzema modelami. Zamiast starać się to wykorzystać (jak np Subaru) ktoś wpadł na pomysł aby udawać, że tego nie było. Fiat na siłę stara się z niej zrobić Premium - tyle, że jak dla mnie to takie premium dla ubogich. Owszem, cena jest wysoka, wyposażenie bogate a materiały drogie. Tyle że brak tu obsługi klienta na poziomie premium. Brak silników które by się wybiły ponad inne samochody z koncernu Fiata. Auta klasy Premium nie kupuje się tylko dlatego, że ma dobry stosunek wyposażenia do ceny. Dodatkowo brak konsekwencji w produkcji kolejnych modeli.
Pierwsza Delta była hitem głównie za sprawą rajdów. Zamiast z tego korzystać zaczęto sprzedawać Fiata Tipo z dobrym wyposażeniem. To tak jakby Subaru nagle ogłosiło, że Impreza to WRX STi ma być autem luksusowym. Żart jakiś...
Podczas gdy inni producenci zdobywali rynek aut kompaktowych Lancia miała w ofercie ten sam model - sprzedawany bez zmian przez niemal całą dekadę ('93-'99). Podczas gdy inni producenci inwestowali w rozwój, bezpieczeństwo itd Delta w '99 roku różniła się od modelu '93 zderzakami i położeniem załącznika świateł awaryjnych. Dzięki temu w '99 roku gdy konkurencja oferowała już bardzo dużo luksusowa Delta miała jedynie poduszkę dla kierowcy.
Thesis się nie przyjął - zamiast pracować nad jego poprawą temat zamknięto. Nie próbowano w żaden sposób go ratować. Teraz ponownie go otwarto...ale zamiast zainwestować pieniądze i pracę podano odgrzane dane w nowym sosie. Fiat chyba sądzi, że w końcu któraś z takich prób się uda i nagle Lancia zacznie się sprzedawać jak ciepłe bułki. Moim zdaniem takimi działaniami Fiat prowadzi jedynie to tego, że prestiż Lancii ciągle spada a sama marka znika z rynku.
viva la macchina!
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Lancia dla Fiata powinna być tym czym jest Audi dla VW. Nie można jednak ocenić w tym momencie czy są na to szanse czy nie.
Oczywiście, że Fiat mocno pokaleczył Lancie, brak kasy i pomysłów zrobił swoje. Ale jeśli spojrzeć w przyszłość to nie są to tylko czarne barwy.
W tej chwili są prowadzone prace nad nową Deltą, Flavią, Themą i Voyagerem. Na czele działu stylistów stoją Włosi, będą nowe platformy, silniki i dwusprzęłowe automaty. To będzie dopiero test dla Lancii.
Na razie cieszy mnie rozwój Lancii w PL, w tym roku jest szansa na milowy krok czyli przebicie 1000 sztuk w roku.
Nawet Thema i Voyager, biorąc pod uwagę wielkość polskiego rynku i ceny tych samochodów, sprzedają u nas całkiem przyzwoicie.
Oczywiście, że Fiat mocno pokaleczył Lancie, brak kasy i pomysłów zrobił swoje. Ale jeśli spojrzeć w przyszłość to nie są to tylko czarne barwy.
W tej chwili są prowadzone prace nad nową Deltą, Flavią, Themą i Voyagerem. Na czele działu stylistów stoją Włosi, będą nowe platformy, silniki i dwusprzęłowe automaty. To będzie dopiero test dla Lancii.
Na razie cieszy mnie rozwój Lancii w PL, w tym roku jest szansa na milowy krok czyli przebicie 1000 sztuk w roku.
Nawet Thema i Voyager, biorąc pod uwagę wielkość polskiego rynku i ceny tych samochodów, sprzedają u nas całkiem przyzwoicie.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Odp: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Patrzę w przyszłość i nie widzę próby ratowania Lancii w Europie - raczej próbę ratowania Chryslera w Stanach przez zmianę nazwy i włożenie do środka drogich materiałów.
viva la macchina!
viva la macchina!
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Ratowanie Chryslera w USA, ktore przynosi znakomite rezultaty poki co, w niczym nie przeszkadza, wrecz przeciwnie, im mocniejsza finansowo bedzie pozycja Fiata tym lepiej dla wszystkich marek grupy.
Najgorsze co się może zdarzyć to sytuacja, w ktorej kierownictwo Fiata dojdzie do wniosku, ze w Europie sprzeda wiecej samochodow ze znaczkiem Chrysler'a zamiast Lancii. Już teraz Chrysler jest oferowany w UK i Irlandii. Nietypowa sytuacja jest na Ukrainie, gdzie Lancia sprzedaje Y, Musa i Delta a Chrysler modele 300 i Grand Voyager. W Rosji też funkcjonuje Chrysler.
Przeciwna sytuacja to sukces Lancii, wyrobienie sobie mocnej i prestiżowej pozycji marki i kierownictwo Fiata stwierdza, że warto w markę inwestować i być może eksportować ją dalej, bo daje lepsze perspektywy (wyższe ceny) niż Chrysler. Tak się składa, że marka Chrysler nigdzie nie ma pozycji premium, wręcz jej status jest niski.
Na szczeście dla Lancii ma ona wyjątkową pozycję we Włoszech (nawet jak na rodzimą markę) i jest w miarę silna (jak na marke niszową) we Francji, Hiszpanii, Belgii, Grecji, Portugalii i ostatnio nieźle rozwija się w Polsce. Udział rynkowy w PL jest w tym roku 3x wyższy niż w Niemczech i podobny jak w innych wymienionych wczesniej krajach. To naprawde przełom dla Lancii w Polsce i oby nie bylo to tylko chwilowe.
Na nieszczęście we wszystkich tych krajach, z wyjatkiem PL, kryzys sprzedazy przybral katastrofalne rozmiary.
Marchionne to finansista, ale w tym momencie taki gosc jest Fiatowi potrzebny, Jak nikt inny przedtem rozumie, że koncern przezyje tylko jesli bedzie zarabial. Jak juz bedzie na zdrowym plusie, mozna bawic sie w fajerwerki i szeroką ekspansje modelową czy markową. Dziś Fiat musi koncetrować sie na kontroli kosztow i stawianiu na sprawdzone modele, ktore przyniosą zysk.
W tym na maksymalne dzielenie platform i polityke klonów.
Co do Themy i Voyagera. Plan zakladal łączną sprzedaz 20 tys sztuk rocznie. Biorac pod uwage rozmiar kryzysu i nowy podatek od luksusu we Wloszech, 15 tys to bylby sukces.
Na razie nie widac by te 15 tys udalo sie osiagnąć, ale poczekajmy na kolejne miesiące. Fani Chryslera z trudem sa w stanie zaakceptowac znaczek Lancii, fani Lancii klony Chryslera. Z czasem wszyscy powoli powinni przyzwyczaic się do sytuacji.
Na pocieszenie polityki klonow, Fiat Freemont sprzedaje sie zgodnie z oczekiwaniami.
I jeszcze przyszlosc. Tak, podejrzewam, że kierownictwo Fiata ma gdzies markę jako taką.
GM zabiło Pontiaca, VW zastanawia sie nad likwidacja Seata, pewnie Fiat bez litosci zabije Lancie, jesli ta nie spelni oczekiwan.
Na razie jednak marka ma szansę. Sam fakt, że nowe modele bedą projektować również Włosi, że Chrysler ma mieć zmienioną stylistykę, która nie będzie automatycznie kojarzyc sie z USA, pokazuje, ze Fiat wcale nie zamierza ograniczyc sie do rynku amerykanskiego. Chrysler i Lancia maja miec nowa, oryginalna stylistyke, ktora sprzeda te samochody na calym swiecie
(poza tym mniejsze modele nie maja nic wspolnego z Chryslerem).
To jest troche jak poker, pokerowym zagraniem bylo samo przejecie Chryslera przez Fiata. Za chwile bedzie 'sprawdzam'.
Na razie udalo sie w USA. Musi sie jeszcze udac w Europie i Azji. W Europie to bedzie Lancia i oby tak zostalo i niech sie uda.
Uffff
Najgorsze co się może zdarzyć to sytuacja, w ktorej kierownictwo Fiata dojdzie do wniosku, ze w Europie sprzeda wiecej samochodow ze znaczkiem Chrysler'a zamiast Lancii. Już teraz Chrysler jest oferowany w UK i Irlandii. Nietypowa sytuacja jest na Ukrainie, gdzie Lancia sprzedaje Y, Musa i Delta a Chrysler modele 300 i Grand Voyager. W Rosji też funkcjonuje Chrysler.
Przeciwna sytuacja to sukces Lancii, wyrobienie sobie mocnej i prestiżowej pozycji marki i kierownictwo Fiata stwierdza, że warto w markę inwestować i być może eksportować ją dalej, bo daje lepsze perspektywy (wyższe ceny) niż Chrysler. Tak się składa, że marka Chrysler nigdzie nie ma pozycji premium, wręcz jej status jest niski.
Na szczeście dla Lancii ma ona wyjątkową pozycję we Włoszech (nawet jak na rodzimą markę) i jest w miarę silna (jak na marke niszową) we Francji, Hiszpanii, Belgii, Grecji, Portugalii i ostatnio nieźle rozwija się w Polsce. Udział rynkowy w PL jest w tym roku 3x wyższy niż w Niemczech i podobny jak w innych wymienionych wczesniej krajach. To naprawde przełom dla Lancii w Polsce i oby nie bylo to tylko chwilowe.
Na nieszczęście we wszystkich tych krajach, z wyjatkiem PL, kryzys sprzedazy przybral katastrofalne rozmiary.
Marchionne to finansista, ale w tym momencie taki gosc jest Fiatowi potrzebny, Jak nikt inny przedtem rozumie, że koncern przezyje tylko jesli bedzie zarabial. Jak juz bedzie na zdrowym plusie, mozna bawic sie w fajerwerki i szeroką ekspansje modelową czy markową. Dziś Fiat musi koncetrować sie na kontroli kosztow i stawianiu na sprawdzone modele, ktore przyniosą zysk.
W tym na maksymalne dzielenie platform i polityke klonów.
Co do Themy i Voyagera. Plan zakladal łączną sprzedaz 20 tys sztuk rocznie. Biorac pod uwage rozmiar kryzysu i nowy podatek od luksusu we Wloszech, 15 tys to bylby sukces.
Na razie nie widac by te 15 tys udalo sie osiagnąć, ale poczekajmy na kolejne miesiące. Fani Chryslera z trudem sa w stanie zaakceptowac znaczek Lancii, fani Lancii klony Chryslera. Z czasem wszyscy powoli powinni przyzwyczaic się do sytuacji.
Na pocieszenie polityki klonow, Fiat Freemont sprzedaje sie zgodnie z oczekiwaniami.
I jeszcze przyszlosc. Tak, podejrzewam, że kierownictwo Fiata ma gdzies markę jako taką.
GM zabiło Pontiaca, VW zastanawia sie nad likwidacja Seata, pewnie Fiat bez litosci zabije Lancie, jesli ta nie spelni oczekiwan.
Na razie jednak marka ma szansę. Sam fakt, że nowe modele bedą projektować również Włosi, że Chrysler ma mieć zmienioną stylistykę, która nie będzie automatycznie kojarzyc sie z USA, pokazuje, ze Fiat wcale nie zamierza ograniczyc sie do rynku amerykanskiego. Chrysler i Lancia maja miec nowa, oryginalna stylistyke, ktora sprzeda te samochody na calym swiecie
(poza tym mniejsze modele nie maja nic wspolnego z Chryslerem).
To jest troche jak poker, pokerowym zagraniem bylo samo przejecie Chryslera przez Fiata. Za chwile bedzie 'sprawdzam'.
Na razie udalo sie w USA. Musi sie jeszcze udac w Europie i Azji. W Europie to bedzie Lancia i oby tak zostalo i niech sie uda.
Uffff

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Drobna korekta, już poprawiłem posta. Te wyniki to nie styczeń-kwiecień, ale styczeń-marzec 
Zawsze to ciut lepiej
Styczeń-Marzec 2012
Lancia Voyager
Włochy 374 sztuki
reszta Europy 995 sztuk (Polska 27)
Lancia Thema
Włochy 208 sztuk
reszta Europy 272 sztuki (Polska 32)

Zawsze to ciut lepiej

Styczeń-Marzec 2012
Lancia Voyager
Włochy 374 sztuki
reszta Europy 995 sztuk (Polska 27)
Lancia Thema
Włochy 208 sztuk
reszta Europy 272 sztuki (Polska 32)
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Kwiecień, Polska, słaby miesiąc Lancii niestety.
Cały rynek tradycyjnie słabszy w kwietniu niż w marcu, ale spadek Lancii ponad przeciętną.
PL
I 27165
II 27089
III 33655
IV 27291
Samochody osobowe + LCV (klikając na markę można zobaczyć podział na poszczególne modele).

Top 100

2011
2012
Cały rynek tradycyjnie słabszy w kwietniu niż w marcu, ale spadek Lancii ponad przeciętną.
PL
I 27165
II 27089
III 33655
IV 27291
Samochody osobowe + LCV (klikając na markę można zobaczyć podział na poszczególne modele).

Top 100

2011
Kod: Zaznacz cały
Lancia 19 34 30 21 26 48 34 31 37 47 46 70 443
Delta 13 21 22 14 23 12 28 14 19 31 12 12 221
Ypsilon 4 11 5 5 1 35 6 16 17 15 22 24 161
Voyager 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 12 22 34
Musa 2 2 3 2 2 1 0 1 1 1 0 0 15
Thema 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 12 12
Kod: Zaznacz cały
Lancia 61 63 120 55 0 0 0 0 0 0 0 0 299
Ypsilon 23 21 68 24 0 0 0 0 0 0 0 0 136
Delta 20 16 30 10 0 0 0 0 0 0 0 0 76
Voyager 6 11 10 14 0 0 0 0 0 0 0 0 41
Thema 11 14 7 2 0 0 0 0 0 0 0 0 34
Musa 1 1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 12
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Porównanie sprzedaży w Europie: 500 / Panda / Up, Mii, Citigo


Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011

Fiat w maju w PL.
Katastrofalny jeśli chodzi o osobowe i rekordowy w użytkowych.
Jeszcze nie ma danych o poszczególnych modelach, ale już wcześniej było widać, że Punto, Bravo, Linea i Sedici przestają się sprzedawać. Zbyt długo są na rynku.
Panda z kolei ma dużo silniejszą konkurencję niż kiedyś.
Bez nowych modeli Fiat leci po równi pochyłej.
Jakimś tam pocieszeniem jest duży wzrost Lancii, Alfy i Jeep'a, ale danych majowych w tym źródle nie ma (tylko top 20).
W użytowych Fiat za to ma już 25% (!) rynku, absolutna dominacja.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Lancia miałaby całkiem przyzwoity wynik w maju, gdyby nie Ypsilon...
Kod: Zaznacz cały
Lancia 61 63 120 55 53 0 0 0 0 0 0 0 352
Ypsilon 23 21 68 24 16 0 0 0 0 0 0 0 152
Delta 20 16 30 10 16 0 0 0 0 0 0 0 92
Voyager 6 11 10 14 16 0 0 0 0 0 0 0 57
Thema 11 14 7 2 4 0 0 0 0 0 0 0 38
Musa 1 1 5 5 1 0 0 0 0 0 0 0 13
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Odp: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Nie dziwi mnie to. Od kilku lat Ducato to jedno z najlepszych aut dostawczych na rynku. Oferuje akceptowalną niezawodność za przystępną cenę a do tego mało pali.
Gdyby poprawiono kabinę i nadwozie to byłby dla mnie wzór samochodu dostawczego.
viva la macchina!
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Ducato to ciekawy model w gamie Fiata, jest to najlepiej sprzedający się Fiat w Niemczech i Szwecji np.
I to w kategorii samochody osobowe.
Przez jakiś czas nie mogłem tego rozkminić, ale w końcu eureka, kampery !
I to w kategorii samochody osobowe.
Przez jakiś czas nie mogłem tego rozkminić, ale w końcu eureka, kampery !

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Europe April 2012. Top 322

Lancia: kwiecien / styczen-kwiecien (Flavia cabrio pojawi się dopiero w maju)

Lancia: kwiecien / styczen-kwiecien (Flavia cabrio pojawi się dopiero w maju)
Kod: Zaznacz cały
Lancia/Chrysler Ypsilon 5,728 22,985
Lancia Musa 1,897 5,722
Lancia/Chrysler Delta 1,182 5,188
Lancia/Chrysler Voyager 420 1,981
Lancia Thema/Chrysler300 120 629
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Sprzedaż Lancii w Polsce i w Europie w latach:1998-2011
Czerwiec, miesiąc cudów dla Lancii we Włoszech
Delta na 20 miejscu, najwyżej od 3 lat.
Lancia w rankingu marek na 3 miejscu, po raz pierwszy od 20 lat


Delta na 20 miejscu, najwyżej od 3 lat.
Lancia w rankingu marek na 3 miejscu, po raz pierwszy od 20 lat


Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM