Mam problem ze światłami cofania - włączają się nie zawsze, a jak się już włączają to najczęściej nie za pierwszym razem.
Wnioskuję, że skoro powachlowanie dzwignią zmiany biegów najczęściej pomaga, to winny jest włącznik. Na forum wyczytałem, że we wszystkich innych modelach Lancii jest on wkręcony w skrzynię biegów.
Potrzebuję informacji, gdzie dokładnie się on znajduje w moim aucie, jak się do niego dostać i ewentualnie od jakich innych wersji silnikowych czy też w ogóle od jakich innych aut będzie pasował.
Z góry dziękuję za pomoc.
Dedra 1.6 16V - włącznik świateł cofania
Re: Dedra 1.6 16V - włącznik świateł cofania
Jak otworzysz maskę i staniesz naprzeciw akumulatora, to pod nim na przedniej ścianie skrzynki biegów będzie wystawać pod poziomem wtyczka z dwoma przewodami - to ten czujnik.
Pasuje od większości z koncernu Fiata.
Pozdrawiam.
Pasuje od większości z koncernu Fiata.
Pozdrawiam.
- Cocos
- Klubowicz
- Posty: 311
- Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław / Wieluń
Re: Dedra 1.6 16V - włącznik świateł cofania
Witam!
Czujnik ostatnio zaczął działać sam, a teraz znowu przestał. Odnalazłem go, tylko, że jest on dosyć nisko. Czy po odkręceniu muszę przygotować się na łapanie oleju ze skrzyni?
Dzięki za pomoc
Czujnik ostatnio zaczął działać sam, a teraz znowu przestał. Odnalazłem go, tylko, że jest on dosyć nisko. Czy po odkręceniu muszę przygotować się na łapanie oleju ze skrzyni?
Dzięki za pomoc
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Dedra 1.6 16V - włącznik świateł cofania
Podnieś auto do góry to nie powinien kapać olej lub stań na dużym wzniesieniu.
- Cocos
- Klubowicz
- Posty: 311
- Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław / Wieluń
Re: Dedra 1.6 16V - włącznik świateł cofania
Wymiana zakończona sukcesem Można spokojnie jechać na przegląd
Rzeczywiście wystarczyło porządnie podnieść auto - olej nie kapał, a dostęp od spodu bardzo dobry.
Sam włącznik to rzeczywiście jakiś fiatowski standard - kupiłem EPS'a, na pudełku była podana Alfa 145 w chyba wszystkich wersjach silnikowych, od 1,4 do 2,0 z dieslami włącznie
Rzeczywiście wystarczyło porządnie podnieść auto - olej nie kapał, a dostęp od spodu bardzo dobry.
Sam włącznik to rzeczywiście jakiś fiatowski standard - kupiłem EPS'a, na pudełku była podana Alfa 145 w chyba wszystkich wersjach silnikowych, od 1,4 do 2,0 z dieslami włącznie