Lybra 2,4 - pomysł, zamiast dodatkowej nagrzewnicy

wentylator10

Lybra 2,4 - pomysł, zamiast dodatkowej nagrzewnicy

Post autor: wentylator10 » 28 mar 2011, 9:35

Nie jestem biegły w tych sprawach, jednakże zima ostro dała mi się we znaki, czas nagrzewania mojej Lybra 2,4 JTD jest oj dłuugiii......
Ale to mniej istotne, do czego zmierzam...
Poczytałem, popatrzałem i wiem że dodatkowej nagrzewnicy na pewno nie posiadam (szkoda) brak jakiejkolwiek instalacji (bezpieczniki, przekaźniki).
Koszty związane instalacją nagrzewnicy trochę mnie przytłoczyły, więc wpadłem na pomysł aby zainstalować inną przepływową nagrzewnicę, całość pomógł złożyć mi znajomy, wygląda solidnie, moc 1kw,włącza się po uruchomieniu silnika,posiada czujnik temp, trzy grzałki , trzy przekaźniki, sygnalizacja diodowa w kabinie o uruchomieniu poszczególnych grzałek + wyłącznik całego urządzenia.
Powyżej temperatury 5 st samochód problemów żadnych z dogrzewaniem nie ma (zastanawiałem się czy nagrzewnica nie jest zapchana, ale stopniowo po odpaleniu leci coraz cieplejsze powietrze tylko po dłuuugim czasie).

Mam tylko pytanie w którym miejscu (najlepiej aby był to przewód gumowy średnicy ok 2 cm ) najlepiej ją zainstalować, myślałem aby podpiąć się przed zasilaniem nagrzewnicy kabinowej. Nie wiem jak ma się do tego obieg duży do małego, a nie chciał bym czegoś spartolić. Pod maską węży pełno chciałbym wybrać właściwy i we właściwym miejscu.Miło jak by ktoś mógł foto dać, bo z schematu ideowego nie wiele wnioskuję.

Sama grzałka ma wymiary paczki chusteczek higienicznych, fotka poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
piotrgoralski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 221
Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno

Re: Lybra 2,4 - pomysł, zamiast dodatkowej nagrzewnicy

Post autor: piotrgoralski » 03 lut 2012, 13:02

wentylator10 pisze:Nie jestem biegły w tych sprawach, jednakże zima ostro dała mi się we znaki, czas nagrzewania mojej Lybra 2,4 JTD jest oj dłuugiii......
Ale to mniej istotne, do czego zmierzam...
Poczytałem, popatrzałem i wiem że dodatkowej nagrzewnicy na pewno nie posiadam (szkoda) brak jakiejkolwiek instalacji (bezpieczniki, przekaźniki).
Koszty związane instalacją nagrzewnicy trochę mnie przytłoczyły, więc wpadłem na pomysł aby zainstalować inną przepływową nagrzewnicę, całość pomógł złożyć mi znajomy, wygląda solidnie, moc 1kw,włącza się po uruchomieniu silnika,posiada czujnik temp, trzy grzałki , trzy przekaźniki, sygnalizacja diodowa w kabinie o uruchomieniu poszczególnych grzałek + wyłącznik całego urządzenia.
Powyżej temperatury 5 st samochód problemów żadnych z dogrzewaniem nie ma (zastanawiałem się czy nagrzewnica nie jest zapchana, ale stopniowo po odpaleniu leci coraz cieplejsze powietrze tylko po dłuuugim czasie).

Mam tylko pytanie w którym miejscu (najlepiej aby był to przewód gumowy średnicy ok 2 cm ) najlepiej ją zainstalować, myślałem aby podpiąć się przed zasilaniem nagrzewnicy kabinowej. Nie wiem jak ma się do tego obieg duży do małego, a nie chciał bym czegoś spartolić. Pod maską węży pełno chciałbym wybrać właściwy i we właściwym miejscu.Miło jak by ktoś mógł foto dać, bo z schematu ideowego nie wiele wnioskuję.

Sama grzałka ma wymiary paczki chusteczek higienicznych, fotka poniżej.

Temat prawie z przed roku, ale w sumie to fajnie by było wiedzieć gdzie go wpiąć.
Kolego, jeżeli już coś wykombinowałeś to daj znać bo sam myślałem o takim urządzeniu.
A może mały spocik w Gdańsku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”