Kappa - krótkie spięcia

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3272
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Marcin_D » 22 cze 2006, 11:44

Dzisiaj po pracy jadę do elektryka, bo wczoraj wszyscy o 17 byli już zamknięci (co za popieprzone miasto), ale zadzwoniłem do jednego znajomego i się umówiłem. A czy zwykłym miernikiem elektronicznym da się sprawdzić ile amperów ma alternator. Wiem że pisze na obudowie, ale w Kapciu jest taki "super" do niego dostep, żę hej.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: PeGaZ » 22 cze 2006, 12:29

"Marcin_D" pisze:Ja tu wtrące swój problem, bo mam takowy: jak się włącza chłodnica od klimy to mi spada ładowanie do poziomu 1/4 skali, albo i niżej potrafi. Czy to może być wina tego połączenia akumulator-karoseria i klem.

U mnie był problem z masą, który powodował wariacje zegarów. Przy pełnym obciążeniu tez wskazówka spadała do 1/4. Jak wymieniłem klemy i dałem dodatkowy przewód masowy od aku do nadowzia, nie dość że probelmy z zegarami zniknęło, to dodatkowo poprawiło się ładowanie aku (wcześniej miał na jałowym, przy właczonych światłach ok. 13,6-13,8, teraz ma 14-14,2, a po daniu gazu 14,3-14,4) i przy staniu w korkach wskaźnik napięcia na aku jest trochę za środkiem skali, a w momencie włączenia wentylatora opada co najwyżej o 1/8 w lewo. Wystarczy jednak dać trochę gazu a już idzie do/za środek.
Naturalne jest, że czasami na jałowym przy dużym obciążeniu może napięcie trochę spadać, gdyż alternator jest raczej tak zaprojektowany by dawać odpowiedni prąd przy "normalnych" obrotach (np. powyżej 1000), ale spadki do 1/4 skali to albo masa, albo aku. Zacząłbym od masy....
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3272
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Marcin_D » 22 cze 2006, 19:07

Byłem u elektryka - zna tą markę bo pracował w serwisie - pomierzył i od razu kazał posprawdzać masy, kable od alternatora do aku i wszystkie inne połączenia elektryczne. W sobotę biorę się za latanie z kluczami wokół i pod autem, zobaczymy jaki będzie rezultat.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”