Kappa 2.4 TDS - słabo odpala
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Albo jak uszczelniali pompę to nastawnik przestawili, lub też może czujnik temp. Silnika jakieś bzdurne informacje podaje
>>> KAPPA 2.4 T.DS <<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 paź 2010, 18:58
- Imię: Agnieszka
- Lokalizacja: Ciechanów
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Nie było mnie dłuższą chwilę, ale już jestem
Elektryk się wziął, sprawdził co było do sprawdzenia i od strony "świecowatej" wszystko jest ok i nic nie robili.
Co więcej... od momentu, kiedy postał te kilka godzin u elektryka zaczął odpalać od razu, przy temperaturze około -10!
Póki co nic więcej nie sprawdzaliśmy bo czasowo i finansowo jesteśmy bardzo ograniczeni.
Powiedzcie mi Panowie... bo to w zasadzie bardzo głupie pytanie
Czy cała sytuacja mogła wynikać z nieumiejętnego odpalania samochodu przez mego Męża?
Nie potrafię opisać dokładnie jak to robił ale na początku kręcił bardzo długo kiedy nie chciał odpalać, później jedna próba kręcenia to ok 5 sekund przy czym kręcił od razu po zgaśnięciu kontrolki od świec. Teraz elektryk poradził aby dać świecom nawet około 30 sekund po zgaśnięciu kontrolki i próbować... tak zaczął robić i póki co odpala.
Zbaraniałam zupełnie w każdym razie.

Elektryk się wziął, sprawdził co było do sprawdzenia i od strony "świecowatej" wszystko jest ok i nic nie robili.
Co więcej... od momentu, kiedy postał te kilka godzin u elektryka zaczął odpalać od razu, przy temperaturze około -10!
Póki co nic więcej nie sprawdzaliśmy bo czasowo i finansowo jesteśmy bardzo ograniczeni.
Powiedzcie mi Panowie... bo to w zasadzie bardzo głupie pytanie

Czy cała sytuacja mogła wynikać z nieumiejętnego odpalania samochodu przez mego Męża?
Nie potrafię opisać dokładnie jak to robił ale na początku kręcił bardzo długo kiedy nie chciał odpalać, później jedna próba kręcenia to ok 5 sekund przy czym kręcił od razu po zgaśnięciu kontrolki od świec. Teraz elektryk poradził aby dać świecom nawet około 30 sekund po zgaśnięciu kontrolki i próbować... tak zaczął robić i póki co odpala.
Zbaraniałam zupełnie w każdym razie.
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Ja też zbaraniałem. Owszem można odczekać kilka sekund, ale 30
to chyba gruba przesada. Poczytałem jeszcze raz to co napisałaś o objawach i podejrzewam, że przyczyną mogły być złe połączenia elektryczne - luźne, zaśniedziałe albo ponadpalane końcówki przewodów. Na nadkolu nad akumulatorem jest rozgałęziacz przewodów. Takie pudełeczko z dużym bezpiecznikiem (chyba 80A), od którego odchodzą przewody do rozrusznika i sterownika świec żarowych. Właśnie tam często ponadpalane są końcówki kabli . Trzeba to poczyścić i poskręcać na nowo.
Nie wiadomo co dokładnie sprawdził i zrobił elektryk. Może poruszał kablami i akurat "załapało".

Nie wiadomo co dokładnie sprawdził i zrobił elektryk. Może poruszał kablami i akurat "załapało".
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Nie ma to jak dobra porada na forum...A co w tym tds jest takiego że tylko kilku w kraju go ogarnia? Średnio bystry mechanik poradzi sobie z tak prostym silnikiem jak tds z kappy.korser pisze:Aleshua, pozwól że Ci coś poradzę. Sprzedaj tą Kappę jak najszybciej i kup małego japończyka w tej cenie. Miałem TDS-a dwa lata i bardzo o niego dbałem....
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Pomimo ustania problemów ja proponował bym powyciągać skrzynki bezpieczników (wcześniej zdjęcie zrobić jaki bezpiecznik gdzie, co znacznie przyspieszy składanie), rozłożyć je na części pierwsze i porządnie wyczyścić styki oraz "nóżki" bezpieczników. Z doświadczenia wiem że czyszczenie tego bez rozłożenia przynosi mizerne skutki. Problem miałem z co chwila palącym się bezpiecznikiem wentylatora kabiny, co było spowodowane jak się okazało słabym kontaktem między płytkami w skrzynce a bezpiecznikiem (nadtopiło skrzynkę i trochę tego syfu osiadło na płytkach).
Co do pompy to pytanie w kwestii jakie silnik ma obroty na biegu jałowym i czy dawka paliwa ustawiona prawidłowo. Bez kompa prawdidłowe ustawienie nastawnika jest praktycznie niewykonalne więc jedyne co samemu da się zauważyć to obroty i reakcja na pedał gazu (wchodzenie na obroty i schodzenie z nich).
Co do odczekiwania z rozruchem, to od momentu jak kontrolka świec zgaśnie, można zaobserwować lekkie podniesienie się wskazówki od akumulatora po kilkunastu sekundach. Dopiero wtedy świece przestają pobierać prąd i są porządnie nagrzane.
PS. Proponuję się jednak przejechać do serwisu forumowicza Argenta67 który napewno problemowi zaradzi.
Co do pompy to pytanie w kwestii jakie silnik ma obroty na biegu jałowym i czy dawka paliwa ustawiona prawidłowo. Bez kompa prawdidłowe ustawienie nastawnika jest praktycznie niewykonalne więc jedyne co samemu da się zauważyć to obroty i reakcja na pedał gazu (wchodzenie na obroty i schodzenie z nich).
Co do odczekiwania z rozruchem, to od momentu jak kontrolka świec zgaśnie, można zaobserwować lekkie podniesienie się wskazówki od akumulatora po kilkunastu sekundach. Dopiero wtedy świece przestają pobierać prąd i są porządnie nagrzane.
PS. Proponuję się jednak przejechać do serwisu forumowicza Argenta67 który napewno problemowi zaradzi.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak 

Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
A umie ktoś ten nastawnik ustawić jak trzeba..?
>>> KAPPA 2.4 T.DS <<<
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Ja wydałem blisko 10 tys. zł na takich średnio bystrych mechaników (w tym tych z autoryzowanego serwisu Boscha , Centrum Obsługi przy KPRM i dwóch warsztatów typu DIESEL Serwis). Jak prosty jest TDS, to widać wyżej - dziesiątki postów, a kobieta nadal nie wie co jest grane z jej Kappą. Każdy ma swoją teorię: może to, a może tamto, a ty płać i wymieniaj. Porada jest życzliwa, bo blisko 20-letnia Kappa jako wozidło po zakupy i na wczasy się nie nadaje. Można za kilkanaście tysięcy ją pięknie odpicować i cieszyć się autem dla konesera, tylko że w tym przypadku nie o to chyba chodzi.Alan pisze:Nie ma to jak dobra porada na forum...A co w tym tds jest takiego że tylko kilku w kraju go ogarnia? Średnio bystry mechanik poradzi sobie z tak prostym silnikiem jak tds z kappy.korser pisze:Aleshua, pozwól że Ci coś poradzę. Sprzedaj tą Kappę jak najszybciej i kup małego japończyka w tej cenie. Miałem TDS-a dwa lata i bardzo o niego dbałem....
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Witam! Czy jak była Pani razem z mężem u elektryka,aby sprawdzić świece żarowe to czy sprawdzał on przekażnik świec żarowych czy prawidłowo działa? Jest to czarne pudełko z napisem Bosch o numerze na obudowie 0281003010 i napisem Gluhzeitsteuergerat. Znajduje się on na podszybiu pod maską na pionowej ściance, na samym środku i są podłączone do niego dwa czarne kable z plaskimi szerokimi wtyczkami i jeden czerowny przykrecany na srobke.Jeśli nie sprawdzal to chociaz niech maz przekreci kluczyk, aby swiece zarowe zaczely grzac i niech szybko sprawdzi nasluchujac czy przekaznik swiec zarowych o ktorym pisalem pstyka, bo jak sie przelacza to wydaje charakterystyczny pstryk i nastepuje to troche później niż gaśnie kontrolka od swiec zarowych.
Druga sprawa - czy na tablicy rozdzielczej świeci sie tzw CHeck (czerwoNA KONTROLKA)?jEŚLI SIĘ ŚWIECI TO TRZEBA sprawdzic na wyświetlaczu komputera umiejscowionego centralnie nad galka zmiany biegow jaki blad wyswietla.Można to zrobic naciskajac przycisk z napisem Check znajdujacy sie po lewo monitora lub ewentulane zapamietane bledy przez komputer wyswietlaja sie zaraz po przekreceniu kluczyka do pozycji, w ktorej grzeja swiece zarowe.
Jeśli pojawi sie jakis blad, ktory bedzie po angielsku/niemiecku/wlosku to prosze o tym napisac.
Prosze rowniez ściagnac sobie instrukcje obslugi do lanci, jesli pani tego jeszcze nie zrobila. Tam można znaleźć ogolne informacje o bledach wyswietlanych przez komputer.
Osobiscie mam rowniez kappa 2,4 tds i rozniez slabo mi odpala.Podlaczylem samochod pod komputer i okazalo sie ze blad ogolny zwiazany z bledem sterowania silnikiem jest zwiazany z źle dzialajacym przekaznikiem siec zarowych.
Kupilem zwykly miernik elektryczny za 25 zl i zaczalem mierzyc opór, czyli rezystancje świec zarowych i na kazdej wykazalo mi 1,1 Ohm, sprawdziłem również czy wszystkie świece mają takie samo napięcie prądu i wyszlo mi po rowno. Zatem najproawdopodobniej świece zarowe sa sprawne i przekażnik świec zarowych jest do wymiany, ale tak nie do konca, ponieważ aby miec pewność czy siece zarowe sa na pewno sprawne trzeba jeszcze zmierzyc czy spadek napiecia dla kazdej ze swiec w miare nagrzewania sie swiecy jest taki sam. Można to tez dokonac tym samym miernikiem za 25 zl.Operacja jest na tyle skomplikowana, że swiece zarowe znajduja sie pod filtrem paliwa i pompa wtryskowa, zatem dostep do nich jest utrudniony.
Przed zakupem przekażnika swiec zarowych sprawdze wlasnie w ten sposob swiece zarowe, bo blem w ASo Lanci w Poznaniu na ulicy Gorzyslawa 9(nie polecam nikomu wizyt w tym Aso lanci, bo mechanicy nie maja pojecia o kappie, nie maja oprogramowania, ktore skutecznie polaczyloby sie z silnikiem i poduszkami powietrznymi,lacza sie tylko z absem, za co kasuja 202,95 zl)i tam mi podpowiedzieli, ze jak blad przekaznika na komputerze sie pojawia to moze to oznaczac mimo wszystko nie sprawna swiece zarowa i trzeba dokladnie sprawdzic wszystkie swiece zarowe wykrecajac je i podlaczajac do akumlatora sprawdzic czy rownomiernie wszystkie grzeja.
Inna sprawa, ktora moze miec wplyw na zachowanie sie pani i meza kappy moze to byc zanieczyszczony smok w baku, dlatego nalezaloby wykrecic go i przeczyscic.
Osobiscie w dniu dzisiejszym wlasnie bede to robil.
Jeżeli bedzie pani potrzebowala podlaczyc samochod pod komputer to napisze pani jak to zrobic skutecznie przy minimalnych kosztach.
Druga sprawa - czy na tablicy rozdzielczej świeci sie tzw CHeck (czerwoNA KONTROLKA)?jEŚLI SIĘ ŚWIECI TO TRZEBA sprawdzic na wyświetlaczu komputera umiejscowionego centralnie nad galka zmiany biegow jaki blad wyswietla.Można to zrobic naciskajac przycisk z napisem Check znajdujacy sie po lewo monitora lub ewentulane zapamietane bledy przez komputer wyswietlaja sie zaraz po przekreceniu kluczyka do pozycji, w ktorej grzeja swiece zarowe.
Jeśli pojawi sie jakis blad, ktory bedzie po angielsku/niemiecku/wlosku to prosze o tym napisac.
Prosze rowniez ściagnac sobie instrukcje obslugi do lanci, jesli pani tego jeszcze nie zrobila. Tam można znaleźć ogolne informacje o bledach wyswietlanych przez komputer.
Osobiscie mam rowniez kappa 2,4 tds i rozniez slabo mi odpala.Podlaczylem samochod pod komputer i okazalo sie ze blad ogolny zwiazany z bledem sterowania silnikiem jest zwiazany z źle dzialajacym przekaznikiem siec zarowych.
Kupilem zwykly miernik elektryczny za 25 zl i zaczalem mierzyc opór, czyli rezystancje świec zarowych i na kazdej wykazalo mi 1,1 Ohm, sprawdziłem również czy wszystkie świece mają takie samo napięcie prądu i wyszlo mi po rowno. Zatem najproawdopodobniej świece zarowe sa sprawne i przekażnik świec zarowych jest do wymiany, ale tak nie do konca, ponieważ aby miec pewność czy siece zarowe sa na pewno sprawne trzeba jeszcze zmierzyc czy spadek napiecia dla kazdej ze swiec w miare nagrzewania sie swiecy jest taki sam. Można to tez dokonac tym samym miernikiem za 25 zl.Operacja jest na tyle skomplikowana, że swiece zarowe znajduja sie pod filtrem paliwa i pompa wtryskowa, zatem dostep do nich jest utrudniony.
Przed zakupem przekażnika swiec zarowych sprawdze wlasnie w ten sposob swiece zarowe, bo blem w ASo Lanci w Poznaniu na ulicy Gorzyslawa 9(nie polecam nikomu wizyt w tym Aso lanci, bo mechanicy nie maja pojecia o kappie, nie maja oprogramowania, ktore skutecznie polaczyloby sie z silnikiem i poduszkami powietrznymi,lacza sie tylko z absem, za co kasuja 202,95 zl)i tam mi podpowiedzieli, ze jak blad przekaznika na komputerze sie pojawia to moze to oznaczac mimo wszystko nie sprawna swiece zarowa i trzeba dokladnie sprawdzic wszystkie swiece zarowe wykrecajac je i podlaczajac do akumlatora sprawdzic czy rownomiernie wszystkie grzeja.
Inna sprawa, ktora moze miec wplyw na zachowanie sie pani i meza kappy moze to byc zanieczyszczony smok w baku, dlatego nalezaloby wykrecic go i przeczyscic.
Osobiscie w dniu dzisiejszym wlasnie bede to robil.
Jeżeli bedzie pani potrzebowala podlaczyc samochod pod komputer to napisze pani jak to zrobic skutecznie przy minimalnych kosztach.
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Ciekawe...korser pisze:Ja wydałem blisko 10 tys. zł na takich średnio bystrych mechaników (w tym tych z autoryzowanego serwisu Boscha , Centrum Obsługi przy KPRM i dwóch warsztatów typu DIESEL Serwis). Jak prosty jest TDS, to widać wyżej - dziesiątki postów, a kobieta nadal nie wie co jest grane z jej Kappą. Każdy ma swoją teorię: może to, a może tamto, a ty płać i wymieniaj. Porada jest życzliwa, bo blisko 20-letnia Kappa jako wozidło po zakupy i na wczasy się nie nadaje. Można za kilkanaście tysięcy ją pięknie odpicować i cieszyć się autem dla konesera, tylko że w tym przypadku nie o to chyba chodzi.Alan pisze:Nie ma to jak dobra porada na forum...A co w tym tds jest takiego że tylko kilku w kraju go ogarnia? Średnio bystry mechanik poradzi sobie z tak prostym silnikiem jak tds z kappy.korser pisze:Aleshua, pozwól że Ci coś poradzę. Sprzedaj tą Kappę jak najszybciej i kup małego japończyka w tej cenie. Miałem TDS-a dwa lata i bardzo o niego dbałem....
Ja jeżdżę starą kappą na zakupy,na wczasy,do pracy..dziennie 40km.Jakoś specjalnych problemów z nią nie ma.(wszystko znajdziesz na forum)
Może "mechanicy" u których bywałeś to średnio ogarnięci "wymieniacze" ...wymienimy to i tamto może trafimy.A klient płaci.... Kappa w tds jest troszkę bardziej skomplikowana od poloneza.
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Zaciekawiony tematem.... przy -7st (Infocenter -6) przeciągnąłem w czasie grzanie świec do momentu zgaśnięcia kontrolki...palić musi od strzała.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z2ziZwgH ... r_embedded#![/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z2ziZwgH ... r_embedded#![/youtube]
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Przejżałem wszystkie bezpieczniki w swojej kappie i okazało się, że bezpiecznik odpowiedzialny zawtrysk paliwa/pompę wtryskową i bezpiecznik od przeplywu powietrza jest spalony. tez vWcześniej auto slabo zapalalo, winna wcale nie byla pompa wtryskowa, co sugerowal mechanik - specjalista od disli, tylko przyczyna byla bardzo latwa do wyeliminowania.
Dlatego pani tez bym polecal , aby pani razem z mezem przejzala wszystki bezpieczniki, a te zasniedziale dokldnie oczyscila. Mozna sobie kupic preparat do konserwacji polaczen elektrycznych i popsikac wyjmowane bezpieczniki nim po oczyszczeniu.
O malo co bym nie oddal samochodu do naprawy mechanikowi, aby mi zmienil pompe wtryskowa na inną używaną. Za operację dalbym pewnie z 800 zl i nic to by nie pomoglo.Stare disle sa trwale i zadko zdarza im sie awaria powazna. Jeśli niedomagają nalezy najpierw szukac prostej przyczyny, a później dopiero za sprawy grubsze sie wziasc.
Dlatego pani tez bym polecal , aby pani razem z mezem przejzala wszystki bezpieczniki, a te zasniedziale dokldnie oczyscila. Mozna sobie kupic preparat do konserwacji polaczen elektrycznych i popsikac wyjmowane bezpieczniki nim po oczyszczeniu.
O malo co bym nie oddal samochodu do naprawy mechanikowi, aby mi zmienil pompe wtryskowa na inną używaną. Za operację dalbym pewnie z 800 zl i nic to by nie pomoglo.Stare disle sa trwale i zadko zdarza im sie awaria powazna. Jeśli niedomagają nalezy najpierw szukac prostej przyczyny, a później dopiero za sprawy grubsze sie wziasc.
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Odświeżę temat. Gdzie znajduje się ten bezpiecznik?carincton pisze:Przejżałem wszystkie bezpieczniki w swojej kappie i okazało się, że bezpiecznik odpowiedzialny zawtrysk paliwa/pompę wtryskową i bezpiecznik od przeplywu powietrza jest spalony.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Na podszybiu
Re: Kappa 2,4 TDS - słabo odpala
Bezpieczniki na podszybiu już sprawdziłem - wszystkie dobre. Pozostaje dalej szukać przyczyny kiepskiego zapalania.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007