Kappa - ogrzewanie

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - ogrzewanie

Post autor: Zbynek » 23 sty 2012, 10:07

Pacjent to Kappa TDS. Podczas jazdy po mieście przy ustawionej temperaturze np.18 stopni jest cieplutko, czyli tak jak być powinno. Jednak na trasie pomimo takich samych ustawień we wnętrzu zaczyna być odczuwalnie chłodniej. Po wjechaniu do miasta znowu jest cieplutko. Temperatura silnika w mieście i poza nim jest ok (1-2 cienkie kreski przed połową), samochód szybko się nagrzewa, więc nie sądzę żeby przyczyną był ciągle otwarty termostat. Macie jakieś pomysły i sugestie co sprawdzić?

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: Daro_wawa » 23 sty 2012, 13:14

Pompa wody
termostat
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11994
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: topcio » 23 sty 2012, 14:27

Jeśli poza miastem jedziesz spokojnie na niskich to obieg przez nagrzewnicę jest zbyt mało wydajny. Winna pompa lub "ten typ tak ma" :) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: Zbynek » 23 sty 2012, 15:04

topcio1 pisze:Jeśli poza miastem jedziesz spokojnie na niskich to obieg przez nagrzewnicę jest zbyt mało wydajny. Winna pompa lub "ten typ tak ma" :) .
Około 2500obr/min, więc pompa wody powinna dawać radę.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11994
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: topcio » 23 sty 2012, 15:15

Hym, a jak ją trochę w trasie pogonisz to też nie grzeje?
Moim zdaniem 2500 to mało (tak pamiętam, że masz diesla :) ) - też mam tak w Fordzie. Spróbuj podgonić ją w trasie na obrotach a wszystko stanie się jasne ;) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: Zbynek » 23 sty 2012, 15:27

topcio1 pisze:Hym, a jak ją trochę w trasie pogonisz to też nie grzeje?
Moim zdaniem 2500 to mało (tak pamiętam, że masz diesla :) ) - też mam tak w Fordzie. Spróbuj podgonić ją w trasie na obrotach a wszystko stanie się jasne ;) .
Przy 3200-3300obr/min jest to samo. Z nawiewów leci ciepłe powietrze, ale nie gorące, podczas gdzy rzeczywista temperatura na pewno jest niższa niż ta ustawiona na infocenter. Żeby była jasność to jeżdżę bez kurtki i nie marznę, ale zawsze mogłoby być ciut cieplej :lol:

Awatar użytkownika
ERWIN 78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:49
Imię: Bartek
Lokalizacja: WOŁCZYN

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: ERWIN 78 » 23 sty 2012, 19:49

: yesyes : Cześć, u mnie jest podobnie podczas jazdy w trasie silnik szybciej się chłodzi przy niskiej temp. A w mieście temp. utrzymuje w normie i jest bardzo ciepło mimo niskich temper. ten typ chyba tak ma chociaż ciągle badam ten temat .Pozdrawiam : yesyes :

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11994
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: topcio » 23 sty 2012, 20:28

ERWIN 78 pisze:: yesyes : Cześć u mnie jest podobnie podczas jazdy w trasie silnik szybciej się chłodzi przy niskiej temp. a w mieście temp. utrzymuje w normie i jest bardzo ciepło mimo niskich temper. ten typ chyba tak ma chociaż ciągle badam ten temat .Pozdrawiam : yesyes :
Jaki silnik posiadasz? Benzyniaka?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
RAVSOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 123
Rejestracja: 06 gru 2011, 19:34
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Mszana Dolna

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: RAVSOS » 23 sty 2012, 21:20

Witam podzielam zdanie kolegi ERWIN78, na trasie Lipnica Wielka/Jabłonka (odcinek około 10km, zakręty, górki, średnio 3 bieg się zapina) mój kapiszonek ładnie się nagrzewa jednak za trasie Jabłonka/ Rabka-Zdrój (ładna droga, w miarę prosta, 5 bieg i około 100-110km/h) temperatura wewnątrz jakby spadała. dodam tylko, że jeżdżę Benzyniakiem z podtlenkiem LPG ;)
Włoskie samochody potrafią zaprzeczyć logice oraz każdemu prawu fizyki:D

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4022
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: volf » 23 sty 2012, 22:54

Zbynek pisze:Pacjent to Kappa TDS. Podczas jazdy po mieście przy ustawionej temperaturze np.18 stopni jest cieplutko, czyli tak jak być powinno. Jednak na trasie pomimo takich samych ustawień we wnętrzu zaczyna być odczuwalnie chłodniej. Po wjechaniu do miasta znowu jest cieplutko. Temperatura silnika w mieście i poza nim jest ok (1-2 cienkie kreski przed połową), samochód szybko się nagrzewa, więc nie sądzę żeby przyczyną był ciągle otwarty termostat. Macie jakieś pomysły i sugestie co sprawdzić?
A co się dzieje jeśli z 18 stopni przestawisz na np 28?
Ja u siebie zimą nastawiam 21-22 stopnie i faktycznie przy nagrzewaniu leci bardziej ciepłe powietrze niż później, ale to wynika raczej z nagrzania całej kubatury auta i potem klimatronik tak reguluje, aby utrzymać zadaną temperaturę i z nawiewów leci nieco chłodniejsze powietrze. Trzeba by wybadać termometrem temperaturę wnętrza auta i wtedy wyciągnąć jakieś wnioski...
KAPPA TDS & JTD

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - ogrzewanie

Post autor: Zbynek » 24 sty 2012, 9:16

volf pisze:
Zbynek pisze:Pacjent to Kappa TDS. Podczas jazdy po mieście przy ustawionej temperaturze np.18 stopni jest cieplutko, czyli tak jak być powinno. Jednak na trasie pomimo takich samych ustawień we wnętrzu zaczyna być odczuwalnie chłodniej. Po wjechaniu do miasta znowu jest cieplutko. Temperatura silnika w mieście i poza nim jest ok (1-2 cienkie kreski przed połową), samochód szybko się nagrzewa, więc nie sądzę żeby przyczyną był ciągle otwarty termostat. Macie jakieś pomysły i sugestie co sprawdzić?
A co się dzieje jeśli z 18 stopni przestawisz na np 28?
Ja u siebie zimą nastawiam 21-22 stopnie i faktycznie przy nagrzewaniu leci bardziej ciepłe powietrze niż później, ale to wynika raczej z nagrzania całej kubatury auta i potem klimatronik tak reguluje, aby utrzymać zadaną temperaturę i z nawiewów leci nieco chłodniejsze powietrze. Trzeba by wybadać termometrem temperaturę wnętrza auta i wtedy wyciągnąć jakieś wnioski...
Wczoraj wpadłem na ten sam pomysł, następnym razem jak będę w trasie to ustawię temp. na MAX i to pokaże czy układ ogrzewania się nie wyrabia, czy może to kwestia sterowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”