Kappa - ogrzewanie
Kappa - ogrzewanie
Pacjent to Kappa TDS. Podczas jazdy po mieście przy ustawionej temperaturze np.18 stopni jest cieplutko, czyli tak jak być powinno. Jednak na trasie pomimo takich samych ustawień we wnętrzu zaczyna być odczuwalnie chłodniej. Po wjechaniu do miasta znowu jest cieplutko. Temperatura silnika w mieście i poza nim jest ok (1-2 cienkie kreski przed połową), samochód szybko się nagrzewa, więc nie sądzę żeby przyczyną był ciągle otwarty termostat. Macie jakieś pomysły i sugestie co sprawdzić?
Re: Kappa - ogrzewanie
Pompa wody
termostat
termostat
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - ogrzewanie
Jeśli poza miastem jedziesz spokojnie na niskich to obieg przez nagrzewnicę jest zbyt mało wydajny. Winna pompa lub "ten typ tak ma" .
Re: Kappa - ogrzewanie
Około 2500obr/min, więc pompa wody powinna dawać radę.topcio1 pisze:Jeśli poza miastem jedziesz spokojnie na niskich to obieg przez nagrzewnicę jest zbyt mało wydajny. Winna pompa lub "ten typ tak ma" .
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - ogrzewanie
Hym, a jak ją trochę w trasie pogonisz to też nie grzeje?
Moim zdaniem 2500 to mało (tak pamiętam, że masz diesla ) - też mam tak w Fordzie. Spróbuj podgonić ją w trasie na obrotach a wszystko stanie się jasne .
Moim zdaniem 2500 to mało (tak pamiętam, że masz diesla ) - też mam tak w Fordzie. Spróbuj podgonić ją w trasie na obrotach a wszystko stanie się jasne .
Re: Kappa - ogrzewanie
Przy 3200-3300obr/min jest to samo. Z nawiewów leci ciepłe powietrze, ale nie gorące, podczas gdzy rzeczywista temperatura na pewno jest niższa niż ta ustawiona na infocenter. Żeby była jasność to jeżdżę bez kurtki i nie marznę, ale zawsze mogłoby być ciut cieplejtopcio1 pisze:Hym, a jak ją trochę w trasie pogonisz to też nie grzeje?
Moim zdaniem 2500 to mało (tak pamiętam, że masz diesla ) - też mam tak w Fordzie. Spróbuj podgonić ją w trasie na obrotach a wszystko stanie się jasne .
Re: Kappa - ogrzewanie
Cześć, u mnie jest podobnie podczas jazdy w trasie silnik szybciej się chłodzi przy niskiej temp. A w mieście temp. utrzymuje w normie i jest bardzo ciepło mimo niskich temper. ten typ chyba tak ma chociaż ciągle badam ten temat .Pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - ogrzewanie
Jaki silnik posiadasz? Benzyniaka?ERWIN 78 pisze: Cześć u mnie jest podobnie podczas jazdy w trasie silnik szybciej się chłodzi przy niskiej temp. a w mieście temp. utrzymuje w normie i jest bardzo ciepło mimo niskich temper. ten typ chyba tak ma chociaż ciągle badam ten temat .Pozdrawiam
- RAVSOS
- Forumowicz/ka
- Posty: 123
- Rejestracja: 06 gru 2011, 19:34
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Mszana Dolna
Re: Kappa - ogrzewanie
Witam podzielam zdanie kolegi ERWIN78, na trasie Lipnica Wielka/Jabłonka (odcinek około 10km, zakręty, górki, średnio 3 bieg się zapina) mój kapiszonek ładnie się nagrzewa jednak za trasie Jabłonka/ Rabka-Zdrój (ładna droga, w miarę prosta, 5 bieg i około 100-110km/h) temperatura wewnątrz jakby spadała. dodam tylko, że jeżdżę Benzyniakiem z podtlenkiem LPG
Włoskie samochody potrafią zaprzeczyć logice oraz każdemu prawu fizyki:D
Re: Kappa - ogrzewanie
A co się dzieje jeśli z 18 stopni przestawisz na np 28?Zbynek pisze:Pacjent to Kappa TDS. Podczas jazdy po mieście przy ustawionej temperaturze np.18 stopni jest cieplutko, czyli tak jak być powinno. Jednak na trasie pomimo takich samych ustawień we wnętrzu zaczyna być odczuwalnie chłodniej. Po wjechaniu do miasta znowu jest cieplutko. Temperatura silnika w mieście i poza nim jest ok (1-2 cienkie kreski przed połową), samochód szybko się nagrzewa, więc nie sądzę żeby przyczyną był ciągle otwarty termostat. Macie jakieś pomysły i sugestie co sprawdzić?
Ja u siebie zimą nastawiam 21-22 stopnie i faktycznie przy nagrzewaniu leci bardziej ciepłe powietrze niż później, ale to wynika raczej z nagrzania całej kubatury auta i potem klimatronik tak reguluje, aby utrzymać zadaną temperaturę i z nawiewów leci nieco chłodniejsze powietrze. Trzeba by wybadać termometrem temperaturę wnętrza auta i wtedy wyciągnąć jakieś wnioski...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - ogrzewanie
Wczoraj wpadłem na ten sam pomysł, następnym razem jak będę w trasie to ustawię temp. na MAX i to pokaże czy układ ogrzewania się nie wyrabia, czy może to kwestia sterowania.volf pisze:A co się dzieje jeśli z 18 stopni przestawisz na np 28?Zbynek pisze:Pacjent to Kappa TDS. Podczas jazdy po mieście przy ustawionej temperaturze np.18 stopni jest cieplutko, czyli tak jak być powinno. Jednak na trasie pomimo takich samych ustawień we wnętrzu zaczyna być odczuwalnie chłodniej. Po wjechaniu do miasta znowu jest cieplutko. Temperatura silnika w mieście i poza nim jest ok (1-2 cienkie kreski przed połową), samochód szybko się nagrzewa, więc nie sądzę żeby przyczyną był ciągle otwarty termostat. Macie jakieś pomysły i sugestie co sprawdzić?
Ja u siebie zimą nastawiam 21-22 stopnie i faktycznie przy nagrzewaniu leci bardziej ciepłe powietrze niż później, ale to wynika raczej z nagrzania całej kubatury auta i potem klimatronik tak reguluje, aby utrzymać zadaną temperaturę i z nawiewów leci nieco chłodniejsze powietrze. Trzeba by wybadać termometrem temperaturę wnętrza auta i wtedy wyciągnąć jakieś wnioski...