____________________________________________________________
Jedna z najbardziej fantastycznych wizji stworzonych przez ENRICO NARDO ujrzała światło dzienne we wrześniu 1955 roku na Salonie Samochodowym w Turynie , późniejsze prezentacje w Paryżu i Nowym Jorku.
Konstrukcja auta oparta została na stworzonym przez Nardi rurowej stalowej ramie (podwozie używane w autach do wyścigów w USA).
Moc dostarczana jest z silnika pochodzącego z AURELII B20 ale z przeróbkami firmowanymi przez Nardi z których najbardziej istotne to nowy wałek rozrządu,tłoki i kolektory dolotowe i wydechowe,zasilanie przez podwójny gaźnik WEBER 40 DCZS. Silnik V6 / 60 stopni / 78.0 mm X 85.5mm/dający 190 BHP przy 5.500 obr/min pozwalał na rozpędzenie auta do 140 mph.
Nadwozie z lekkich stopów z dachem i szybami bocznymi i tylną z pleksiglasu(TM) zaprojektował MICHELOTTI a zbudowane zostało przez VIGNALE.
Blue Ray I należał przez 15 lat do Jima Simpsona. Powrócił na salony i zaprezentowany w 1989 i 1990 roku na Pebble Beach Concours d?Élégance.
W 1991 roku zostało uhonorowane i przyznane Trofeum Virginia Beach Concours d?Élégance.

__________________________________________________________________________________________________________________________
BLUE RAY II (Raggio Azzurro V.2)
_____________________________________________________________
Ta wersja otrzymała zmodyfikowane nadwozie, technicznie i mechanicznie bez zmian. Ciekawostką jest fakt iż widoczne na zdjęciu szprychowe koła zostosowano w seryjnych modelach Aurelii.




__________________________________________________________________________________________________________________________
Turin, Italy
body stylist Giovanni Michelotti
coachbuilder Vignale
engineers Enrico Nardi
production 1
engine 60? V6
position Front, Longitudinal
aspiration Natural
block material Aluminum Alloy
valvetrain 2 Valves per Cyl
fuel feed Weber Carburetor w/Nardi Intake
displacement 2451 cc / 149.57 cu in
bore 78 mm / 3.1 in
stroke 85.5 mm / 3.4 in
compression 8:1
power 104.4 kw / 140 bhp @ 5300 rpm
specific output 57.12 bhp per litre
body / frame Aluminum Body over Lancia Aurelia Steel Frame
driven wheels RWD
f suspension Sliding Pillar w/Semi Elliptic Leaf Springs
r suspension De-Dion Axle w/Semi Elliptic Leaf Springs
transmission 4-Speed Manual