Dedra - temp. silnika 130 stopni

kulig
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 29 lis 2010, 10:31
Lokalizacja: Okolice Poznania

Dedra - temp. silnika 130 stopni

Post autor: kulig » 18 gru 2011, 20:04

Jakieś 3 miesiące temu została założona nowa chłodnica do autka, dziś podczas jazdy zacząłem gubić płyn z chłodnicy, temperatura wzrosła aż do 130 stopni. O dziwo, nie włączył się wiatrak, żeby schłodzić silnik, pierwszy raz zdażyło mi się coś takiego i kompletnie nie mam pojęcia dlaczego.

Ok pół roku temu została wymieniona uszczelka pod głowicą i do dziś wszystko było w jak najlepszym porządku. Macie jakąś teorię co może być przyczyną??

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra i temp. silnika 130 stopni.

Post autor: bassman » 18 gru 2011, 20:33

Jeśli zacząłeś gubić płyn z chłodnicy przed osiągnięciem temperatury na poziomie 130 st. C, to normalne, że nie włączył się wiatrak, jest on uruchamiany przez włącznik termiczny umieszczony w chłodnicy, jeśli tam nie było płynu o wymaganej temperaturze - tylko powietrze - to nie miało co włączyć wentylatora.

Jeśli zacząłeś gubić płyn po osiągnięciu 130 st. C, to uszkodzeniu uległ termostat w obiegu cieczy i nie otworzył dużego obiegu na chłodnicę, w wyniku czego temperatura cieczy na chłodnicy była zbyt niska aby włączyć wentylator a w silniku zbyt wysoka, wzrosło ciśnienie i gdzieś układ został rozszczelniony.

Awaria ta jest możliwa dzięki kilku przyczynom:
- uszkodzenie termostatu płynu chłodzącego (nie otwarcie dużego obiegu),
- uszkodzenie włącznika wentylatora (nie włączenie wentylatora),
- uszkodzenie przekaźnika wentylatora (nie zamknięcie obwodu prądu wentylatora),
- uszkodzony zawór bezpieczeństwa w korku zbiorniczka płynu (nie otworzenie obiegu przy wyższym ciśnieniu),
- źle podłączona chłodnica/węże cieczy (stłumiony/zahamowany przepływ płynu w obiegu),
- nie odpowietrzony układ chłodniczy (korek powietrzny w układzie chłodzenia),
- uszkodzona/niewydajna pompa cieczy chłodzącej (brak/za mały przepływ cieczy w obiegu),
- nieprawidłowa naprawa uszczelki pod głowicą (zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia, podwyższona temperatura cieczy, brak przepływu cieczy).

Uwagi napisane na podstawie własnych doświadczeń z samochodami, które miałem sposobność naprawiać.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra - temp. silnika 130 stopni

Post autor: jerzy » 20 gru 2011, 19:40

kulig pisze:Jakieś 3 miesiące temu została założona nowa chłodnica do autka, dziś podczas jazdy zacząłem gubić płyn z chłodnicy, temperatura wzrosła aż do 130 stopni. O dziwo, nie włączył się wiatrak, żeby schłodzić silnik, pierwszy raz zdażyło mi się coś takiego i kompletnie nie mam pojęcia dlaczego.

Ok pół roku temu została wymieniona uszczelka pod głowicą i do dziś wszystko było w jak najlepszym porządku. Macie jakąś teorię co może być przyczyną??
Witam - jak gubi płyn z chłodnicy która wcześniej była wymieniana to zostało coś sknocone przy wymianie mam na myśli złe połączenia na wężach i dlatego cieknie albo do kitu chłodnica jak z cieknie w innym miejscu jak przy wężach.Brak płynu mógł spowodować nie załączenia wiatraka jak pisał Bassman .Może pękł wąż?.Może też nie był dobrze odpowietrzony układ po wymianie płynu,nie wykluczam termostatu jak pisał poprzednik.
Tego nie wiemy gdzie cieknie z chłodnicy czy przy chłodnicy to musisz ustalić - bo o tym nie napisałeś.
pozdro,,,,,,
dedra 19td

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”